Jeśli nie koło dwumasowe to co?
siwydym1985 - 25-01-2010 14:14
Dwumasa i sprzęgło wymienione, silnik nadal faluje na wolnych obrotach.
Piszę z następującym problemem.
Ford Mondeo mk3 2.0 TDCI 130 KM
Było falowanie obrotów na wolnych obrotach.
Charakterystyczny dzwięk przy odpalonym aucie bez biegu.
W koncu poszło sprzęgło i koło dwumasowe.
Wymieniłem koło dwumasowe, wysprzęglik, docisk, sprzęgło.
Objawy nie zniknęły.
Co to może być?
jendrekmak - 25-01-2010 17:23
Cytat:
Charakterystyczny dzwięk przy odpalonym aucie bez biegu. charakterystyczny to znaczy jaki?
bo jeśli klekot to mogą być np. wtryskiwacze a jeśli coś bliżej rozrządu to rolki, mała dwumasa, itd.
siwydym1985 - 25-01-2010 17:53
nie, to nie jest klekot, raczej takie łłłłuuuu łłłłłuuuu i drgania.
Zawika - 25-01-2010 19:30
Cytat:
nie, to nie jest klekot, raczej takie łłłłuuuu łłłłłuuuu i drgania. Bo to pewnie jest tzw. małe dwumasowe a inaczej koło pasowe.
jarkmerk - 25-01-2010 19:39
Cytat:
Bo to pewnie jest tzw. małe dwumasowe a inaczej koło pasowe. koło pasowe ile kosztuje a jeszcze mam pytanie a falowanie obrotów co może byc przyczyną, może jakiś link podasz do sprawdzenia bo podejrzewam że było na forum :):<
MichaelloP - 25-01-2010 21:39
Takie nietypowy objaw buczenia i dgań pojawia Ci się przy wyłączonych światłach i innych obciążeniach alternatora ?
Jeżeli tak to tak jak pisze Zawika - to koło pasowe wału się odzywa i do tego od razu wymień napinacz, rolki i pasek micro.
Co do falowania obrotów - czy one są na zimnym czy ciepłym silniku ?
siwydym1985 - 25-01-2010 22:19
Cytat:
Takie nietypowy objaw buczenia i dgań pojawia Ci się przy wyłączonych światłach i innych obciążeniach alternatora ?
Jeżeli tak to tak jak pisze Zawika - to koło pasowe wału się odzywa i do tego od razu wymień napinacz, rolki i pasek micro.
Co do falowania obrotów - czy one są na zimnym czy ciepłym silniku ?
Przy wyłączonych światłach.
Falowanie głównie na zimnym silniku.
Na rozgrzanym juz mniej, ale są odczuwalne.
Jaki koszt wymiany?
MichaelloP - 25-01-2010 22:52
Cytat:
Przy wyłączonych światłach.
Falowanie głównie na zimnym silniku.
Na rozgrzanym juz mniej, ale są odczuwalne.
Jaki koszt wymiany? Jak przy wyłączonych światłach czyli bez obciążenia to nawet po otwarciu maski powinieneś słyszeć ten dźwięk właśnie z lewej strony od napędu sprężarki i alternatora - tam masz dwie rolki i napinacz + koło wału
http://ford.sklep.pl/pl,product,3198...wego,ford.html
tutaj masz akurat koło wału fordowskie ale jest masa innych producentów na rynek wtórny - tj. corteco, impergom
falowanie na zimnym silniku to w początkowej fazie ssanie ale nie powinno to trwać długo, w dalszej kolejności może przepływomierz bądź ewentualnie któryś z czujników - wałka rozrządu lub wałka korbowego
jeździsz w trasie czy raczej miasto ? czy silnik się dogrzewa do ok 90 stopni ?
odczuwasz spadki mocy silnika ?
być może też filtr paliwa, powietrza - był zmieniane ostatnio ?
jarkmerk - 26-01-2010 13:28
Cytat:
Jak przy wyłączonych światłach czyli bez obciążenia to nawet po otwarciu maski powinieneś słyszeć ten dźwięk właśnie z lewej strony od napędu sprężarki i alternatora - tam masz dwie rolki i napinacz + koło wału
http://ford.sklep.pl/pl,product,3198...wego,ford.html
tutaj masz akurat koło wału fordowskie ale jest masa innych producentów na rynek wtórny - tj. corteco, impergom
falowanie na zimnym silniku to w początkowej fazie ssanie ale nie powinno to trwać długo, w dalszej kolejności może przepływomierz bądź ewentualnie któryś z czujników - wałka rozrządu lub wałka korbowego
jeździsz w trasie czy raczej miasto ? czy silnik się dogrzewa do ok 90 stopni ?
odczuwasz spadki mocy silnika ?
być może też filtr paliwa, powietrza - był zmieniane ostatnio ? Witaj co do przepływomierza to też tak wnioskuje kupie preparat do czyszczenia przepływomierza i sprawdzimy a czujniki wałka rozrządu i wału korbowego to jest jakos sprawdzić czy to któryś z tych?:>
MichaelloP - 27-01-2010 20:20
Cytat:
Witaj co do przepływomierza to też tak wnioskuje kupie preparat do czyszczenia przepływomierza i sprawdzimy a czujniki wałka rozrządu i wału korbowego to jest jakos sprawdzić czy to któryś z tych?:> Nie kalkuluje Ci się raczej strzelać i w ciemno kupować - jak wiesz czujnik polożenia wału korbowego był czarny przed liftem a szary po lificie /chociaż na forum różne opinie chodzą/, że nawet czarny działa w modelu po lifcie
Wg. mnie podpięcie pod kompa tylko ........żeby uniknąć niepotrzebnych kosztów.
No chyba, że lubisz loterie :).....