Kompresor klimatyzacji, cewka, sprzęgło, koło pasowe demontaż
szymonb - 04-04-2009 23:47
Kompresor klimatyzacji, cewka, sprzęgło, koło pasowe demontaż
- Focus mk1 FL 2003 1.6 16V
Witam
W moim aucie przestał działać klimatronic. Chłodzi do momentu w którym auto się nie rozgrzeje. Okazuję się że po rozgrzaniu po prostu puszcza sprzęgło kompresora klimatyzacji i klima przestaje chłodzić. Nie jest to na bank problem z elektroniką ponieważ po wyłączeniu klimy sprzęgło oddala się jeszcze bardziej od koła pasowego od pozycji w której puściło czyli sygnał załączenia / rozłączenia dostaje prawidłowy. Prawdopodobnie do wymiany cewka lub cewka + sprzęgło.
Moje pytania:
a.) W którym miejscu reguluje / luzuje się pasek klinowy w celu jego zdjęcia.
b.) Jak zdemontować sprzęgło z kompresora bez jego wyjmowania (co trzeba odkręcić i czy będzie potrzebny jakiś przyrząd, ewentualnie na co trzeba uważać żeby nie powyginać/popsuć).
c.) Jak zdemontować koło pasowe z kompresora po zdjęciu sprzęgła (co trzeba odkręcić i czy będzie potrzebny jakiś przyrząd, ewentualnie na co trzeba uważać żeby nie powyginać/popsuć).
d.) Jak zdemontować cewkę z kompresora po zdjęciu koła pasowego (co trzeba odkręcić i czy będzie potrzebny jakiś przyrząd, ewentualnie na co trzeba uważać żeby nie powyginać/popsuć).
Kolejne pytanie dotyczy samych części. Czy sprężarka jest Fordowska czy jakiejś firmy np. Bosch etc. czy ma może jakiś charakterystyczny symbol. Chodzi o to żebym wiedział o części do jakiego kompresora pytać dzwoniąc i poszukując zamienników bo podejrzewam że ford zawoła krocie.
I już ostatnie pytanie . Czy istnieje możliwość że połączenie cewki z instalacją elektryczną jest trefne i dlatego po rozgrzaniu cewka traci napięcie ????
Z góry dziękuje za pomoc. Jeśli jest ktoś kto już kiedyś wykonywał ten cały trik bez zdejmowania kompresora lub miał podobny problem proszę o podzielenie się to tajemną wiedzą :-). Postaram się zrobić instruktarz wymiany ze zdjęciami i opisem może komuś się przyda w przyszłości.
Pozdrawiam
Szymon
mondeo70235 - 05-04-2009 00:28
kolego pasek ściągasz odciągając napinacz kluczem zakładając go na śrube napinacza,sprzęgło odkręcasz kluczem,zejdzie ci przód potem masz pierścień segera wewnątrz koła,też go ściągnij,potem delikatnie podważ koło zedzie z łożyskiem i masz dostęp do cewki,troszkę niewygodnie ale idzie wymienić cewke bez wyciągania sprężarki,poprostu dłubanina,na spężarce masz żółtą naklejke na której jest symbol sprężarki,używka kosztuje około 300zł musisz patrzeć na montowanie przewodów
szymonb - 05-04-2009 01:10
Dzięki za szybką odpowiedź. Jeszcze pytanie. Jak mocowana jest cewka do sprężarki ???
Pozdrawiam
fantozzi - 05-04-2009 10:58
A ja bym poszukał przekaźnika który załącza sprężarkę czy nie ma zaśniedziałych styków i od niego zaczął. Również bezpiecznik sprawdził czy się trochę nie poluzował w gnieździe. W fokusie jeszcze nie przerabiałem tematu, ale we fiacie sam zakładałem klimę i tam szedł pojedynczy przewód do sprężarki +12V podawany z akumulatora za pomocą przekaźnika, którym sterowała automatyka. Więc żeby sprawdzić samą sprężarkę wziąłem kawałek przewodu podpiąłem do plusa akumulatora a drugi koniec do sprężarki pomijając całe sterowanie. Wtedy się upewnisz czy sprężarka jest dobra. Dla mnie objaw jest luźnego styku, ponieważ w miarę rozgrzewania się silnika przestaje dobrze łączyć.
basza5 - 05-04-2009 18:16
jezeli po wylaczeniu klimy sprzeglo sie odsuwa to na twoim miejscu wyjal bym lub zmniejszyl podladke regolojaca luz miedzy magnesem a zprzeglem a mianowicie opdkrecasz nakretke na klucz 10 zdejmujesz tarszczke sprzegielka i na czpieniy powinna byc podkladka i o nia chodzi