ďťż

Kilka problemów z silnikiem?

Zobacz wypowiedzi

Kilka problemów z silnikiem?





mrozilla - 25-08-2009 20:12
Kilka problemów z silnikiem?
  Witam
Mam foxa z 99 roku, 1.4 benzyna, kupiony w salonie w roku w którym został wyprodukowany (czyli 99 xD ), przebieg 82 tys. km i mam oto takie problemy
1) po odpaleniu silnika rano obrotu są na około 1500 i po przejechaniu kilku km wracają do normy czyli około 700 (oczywiście mówię tu o biegu jałowym aczkolwiek w jeździe bez gazu na pierwszym biegu również jest odczuwalne jak samochód ciągnie przy tych 1500 obr a jak przy 700) z tego co pamiętam chyba wcześniej tego było, a przecież mamy lato i nie jest zimno po nocy, samochód stoi w garażu pod domem (betonowe ściany, dach, podłoga, etc).
2) co około 3 tygodnie muszę dolewać płyn do wspomagania gdy doleję na max to po upływie czasu jaki wymieniłem spada poniżej min i wtedy coraz ciężej się skręca (odczuwalne na parkingach szczególnie) oraz słychać silniczek od wspomagania jakby pracował "na sucho" na przewodzie który idzie od zbiorniczka gdzieś w silnik nie widać mokrych miejsc nawet na odpalonym silniku.
3) jakoś ogólnie w kabinie wydaje się głośniej i tak jakby wszystko z silnika dobiegało, może coś z tłumikiem czy coś?
4) gdy jadę po prostej z prędkością około 100-120 km/h kierownica czasami ma lekkie drgania co jest raczej nie normalnym zjawiskiem, fakt droga nie jest idealna, ale takiego zjawiska wcześniej nie było.
5) Jakby spalanie większe niż wcześniej? Chociaż od zawsze jak na taka pojemność dużo palił...

Prosiłbym o szczegółowe udzielenie informacji co do poszczególnych podpunktów.
Pozdrawiam i z góry dziękuję.




kaczozord - 26-08-2009 21:07

  1) U mnie teraz też obroty po odpaleniu rano są wyższe (w okolicach 1200). Raczej będzie to normalne, bo nominalna temperatura pracy silnika to około 80-90 stopni. A po nocy pewnie w rdzeniu masz góra 20-25 stopni. Takie zachowanie będzie normalne
2) Jeżeli garażujesz autko, to sprawdź czy nie masz wycieków po dłuższym postoju na wylewce garażu, albo udaj się do jakiegoś serwisu, aby to sprawdzić
3) Jeżeli układ wydechowy jest nieszczelny, to dziwne dźwięki zwiększają swoje natężenie po wciskaniu gazu. Sprawdź tą zależność, albo poproś drugą osobę, by ewentualnie nasłuchała skąd mogą wydobywać się nie pożądane dźwięki. Najłatwiej na podnośniku poszukać ewentualnych nieszczelności.
5) Jeżeli widzisz, że pali więcej to spróbuj wlać jakiegoś specyfika do baku, który zajmie się oczyszczeniem nagarów z wtryskiwaczy. Jeżeli to nie pomoże, to może warto zastanowić się nad wymianą świec zapłonowych (kiedy były wymieniane?)



mrozilla - 26-08-2009 21:52

  Więc tak :)
1. Dzięki :p
2. No jest taka mała plamka pod urządzeniem do którego idzie przewód od zbiornika gdzie się wlewa płyn do w/w urządzonka pod silnikiem...
3. No właśnie, szczególnie przy przyspieszaniu z gazem do dechy (rzadko tak jeżdżę ale się czasami zdarzy) dźwięk jest jakby z "tuningowanego" autka, czyli jak niektórzy wstawiają tłumiki właśnie dla takiego głosu, a tłumik był wymieniony z 4 lata temu na oryginalny czyli taki jaki był bo był przepalony
4. BRAK :D
5. Jaki specyfik, ile kosztuje, gdzie można kupić etc. oraz co do świec to nie wiem czy wogóle kiedyś były wymieniane, chyba że na przeglądach w okresie gwarancji ale wątpię...



kaczozord - 26-08-2009 22:23

  2. No to trzeba to jakoś załatać :p Wymienić wężyk? Niech się bardziej doświadczeni wypowiedzą :)
3. Słyszysz podobny dźwięk do silnika diesla? Może to właśnie nieszczelność. Sprawdź na podnośniku w jakimś warsztacie. Często gołym okiem widać jak się wydobywają spaliny.
5. ja stosuje albo STP albo taki dostępny w salonach OPLA (nazwa to jakiś numer czterocyfrowy :p) mam do niego zaufanie, bo kilka razy już zmniejszyło mi się dzięki niemu spalanie. Koszt nie przekroczy 40-50złotych. Warto pamiętać, że gdy wlejesz go na cały bak (bo tak trzeba) to musisz auto przegonić (jeździć częściej na wysokich obrotach, aby środek lepiej zadziałał)
Jeżeli przegląd był robiony to możliwe, że świece były wymieniane. jeżeli się nie mylę, to według przeglądów forda, świece są wymieniane co dwa lata (na dużych przeglądach). A jeżeli nie były wymieniane, to przy takim przebiegu to już czas na nie najwyższy.




mrozilla - 26-08-2009 22:57

  2. O to chodzi że wężyk jest ok, żadnych kropel ani nic na nim nie widać tylko pod tym urządzeniem do którego jest dołączony, ale nie na łączeniach itp...
3. Nie do diesla tylko taki głośniejszy dźwięk, mówię jakby tuningowe auto, lecz jak wspomniałem to nie jest zamierzony cel...
5. Dzięki



Slawko - 26-08-2009 23:34

  jeden problem-jeden temat
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •