X
ďťż

Kilka usterek w Focusie '99 - dobrze kombinuje?

Zobacz wypowiedzi

Kilka usterek w Focusie '99 - dobrze kombinuje?





abusee - 27-01-2007 13:59
Kilka usterek w Focusie '99 - dobrze kombinuje?
  Witam Grupowiczow

Pisze pierwszy raz a to za sprawa przyjazdu w czwartek wieczorem z Belgii moim focusiekiem, z ktorego jestem zadowolony, do tej pory jezdzilem "maluchem" :) ale ktory ma kilka usterek. Auto generalnie jest "palace " i "jezdzadze" sam go przytargalem ponad 1400 km :) z 99 roku w wersji Ghia (wypas z berzowa skora - zonie sie podoba ;)
Wizualnie niepokoja mnie 2 rzeczy:

1. Swioeci sie na pomaranczowo kontrolka sylewtki czlowieka z zapietym pasami i poduszka przed nim. Nie gasnie po zapieciu pasow.

2. Swieci sie symbol "buksującego kola", naciskanie guzika z tym symbolem obok recznego nic nie zmienia. Czy to ABS czy "antyposlizg" Darujcie jezeli to "nierozgarniete" pytanie. Pisze anty poslizg bo gdy na lodzie czy sniegu dam gazu slysze taki dzwiek przeskakujacej zapadki gdzies z przodu. Na asfalci i dobrej przyczepnosci poprostu startuje wbijajac w fotel :)

3. Hamulec reczny. Prawdopodobnie jest zerwana linka. Lacze ten fakt z dwoma powyzej bo zastanawiam sie czy zerwana linka lub jakies ciegna nie pozrywaly wiazek kabli ktore przeciez powinny w tym kanale sie znajdowac do czujnika pasow i "buksujacego"kola"

4.Hamulec nozny. Dziala dobrze ale czesto - prawie zawsze - pod koniec wznoszenia wraca leniwie i troche wtedy "trzyma" puszcza sam po kilku sekundach. Moze byc to powiazane z recznym? ktory zerwany nie pozwala odbijac dobrze tylu na bebnach ? Moze poprostu cos tam sie przycina i wystarczy WD-40. Jak sprawdzic czy to serwo czy pompa? Mam nadzieje ze nie.

5. Kilka razy podczas trasy "zamulal" sie przy ok 3000 rpm. Trzymalem go delikatnie na 3000 i powolutku dodawalem gazu - przechodzilo. Auto troche stalo i bak byl pusty - moze pociagna syfu do filtra? Alejak mnie przed Opolem zlapalo to prawie do samej Cz-wy tak szarpal czasami jakby dostawal za malo paliwa.Gdzie ten filtr wogole jest ?

Jestem troszke elektronikiem, troszke informatykiem i troszke mechanikiem. z czyjas pomoca lub ksiazka typu "Naprawiam Sam" mysle ze moze mi sie udac.
Pozdrawiam i z gory dziekuje
Arek S




Greg - 27-01-2007 17:33
Cytat:
Hamulec reczny. Prawdopodobnie jest zerwana linka. Lacze ten fakt z dwoma powyzej bo zastanawiam sie czy zerwana linka lub jakies ciegna nie pozrywaly wiazek kabli ktore przeciez powinny w tym kanale sie znajdowac do czujnika pasow i "buksujacego"kola" Ma sie nijak , przewody do czujnika pasow leca w srodku . Focus ma napet na przod , wiec boksujace kola to przednie :fcp13 Nic nie musi leciec kanalem przy lince .

Pzdr.



abusee - 27-01-2007 17:53
Cytat:
Cytat:



Greg - 27-01-2007 18:08
Cytat:
"buksujace" kolo - w sensie przycisku obok recznego mialem na mysli Oki , ale i tak mam wrazenie ze nie leci on tunelem od recznego .

Pzdr.




moons - 27-01-2007 20:48
A czy foczka była cała? bo ten człowieczek z poduszką z przodu to kontrolka poduszek powietrznych i masz je prawdopodobnie uszkodzone ale już ich nie masz a ktoś się nawet nie potrudził żeby to jeszcze bardziej ukryć. Natomiast co do tej drugiej kontrolki to nie widzę takiej ani u siebie ani w instrukcji obsługi, jeśli piszesz że jest taki przycisk obok ręcznego to może to być układ TCS/ESP. Ale to jest taki samochodzik który wpada w poślizg. Układ ten włącza się automatycznie po uruchomieniu silnika, a przyciskiem go wyłączasz i jak wyłączysz to powinna się zapalić ta lampka. Napisz dokładnie gdzie się znajduje ta lampka na desce rozdzielczej. A co do hamulca nożnego to zacząłbym od sprawdzenia klocków, tarcz i poziomu płynu.
Pozdrawiam



abusee - 28-01-2007 13:07
:) Foczka z Belgii, delikatnie przytarty lewy rog (zderzak i blotnik), poduszki cale wszystkie cztery nie wyobrazam sobie zeby Belg mnie poprostu oklamal , wymienil kierwonice i kokpit i ewentualnie fotele (4 x air troche inna mentalnosc niz u nas) zreszta wszystko jest w berzowej skorze i drewnie. Ponadto uszkodzenie to ledwie otarcire, teoretycznie niemozliwe zeby strzelily. Rozmawialem ze znajomym - powiedzial "restart kompa" troche mnie uspokoil :) Czytalem juz o odpieci klemy i cyklu na zapisanie nowych informacji - czy taka odbudowa wystarczy czy trzeba zapiac komputer ?

Znalazlem na Allegro zderzak za cos ok 90 zl nowe - czy warto ? czy lepiej kupic uzywke le oryginal ? Czy foczki maja blache ocynk ? Pytam bo tez nowe blotniki na Allegro sa tanie i tez pytanie czy lepiej oryginal uzywany.

Lampka "buksujacego kola" symbol kola ktore rwie glebe :) sa narysowane lecace kamyki z pod niego jak na znakach "luzny zwir" znajduje sie w praej gornej strefie deski rozdzielczej, nad predkosciomierza swieci na pomaranczowo. Przycisk znajduje sie z prawej strony dzwigni hamulca recznego. Ergonomia podpowiada: wylaczasz to cos i zawijasz na recznym :).

Pozdrawiam wszystkich i chetnie bede wyczerpujaco odpowiadal na pytania :)
Arek S



kuba - 28-01-2007 13:16
O tej poduszce już napisałem Ci tutaj: http://forum.fordclubpolska.org/viewtop ... ht=#195149



moons - 28-01-2007 14:14
No to ładnie, te buksujące koło to faktycznie jest. Ale ja zajrzałem do polskiej instrukcji do Focusa i tam jest taki ślizgający się samochodzik, a w francuskiej jest koło z kamykami, czyżby inne znaczki na zachodni i polski rynek? Mniejsza z tym ale to jest faktycznie ESP. Dokładnie nie znam komputera w Foczce ale reset to tylko odpięcie klem na chwilę, ale moze faktycznie lepiej pojechać i odczytać sobie kody błędów, to może też coś powiedzieć i o poduszkach i ESP.
Co do błotników i zderzaka jeśli jest lekko przytarty to może wcale nie trzeba ich kupować podjedź do zaufanego lakiernika i niech on oceni co da się z tym zrobić czy jednak trzeba nowe.
Pozdrawiam



monga - 31-01-2007 01:31
powiem tak mowisz ze gosciu wymienil kierownice to jest przyczyna swiecenia sie kontrolki a do moonsa samochodzik w poslizgu to esp i asr bo esp niema bez asr a kolko z kamyczkami to tylko asr a koledze od focusa radze jechac na komputer do warsztatu i tam wszystko powiedza:)koszt od70 do 100zl:)a hamulce z tylu bebny wiec moze sie zacinac mowisz ze dlugo stal poprostu rozebrac wszystko od nowa przesmarowac zlozyc zalozyc nowa linke i smigac,a mulenie to moze byc filtr paliwa,powietrza swiece i kable to bym wymienil,albo moze wtryski lekko sie zapchaly brudem ale to powinno ustapic



lukashh - 31-01-2007 19:36
Hmm... no wiec tak ta kontrolka i przycisk obok recznego to kontrola trakcji! U mnie kontrola caly czas jest wlaczona (fabrycznie), gdy nacisne przycisk obok recznego (zapala sie kontrolka na tablicy rozdzielczej), wylaczam ja a wtedy kola boksuja przy ostrym ruszaniu! Czlowieczek z zapietymi pasami to kontrolka od poduszek powietrznych oraz napinaczy pasow, o ile dobrze pamietam! Przy wypadkach pasy i poduszki siadaja a wiec kontrolka mruga... ewentulanie mozna je wylacznik bezpiecznikiem:) Hmm ja w swojej wersji mam tarcze z przodu i z tylu, palacy sie hamulec (kontrolka) oznacza zuzycie klockow - ewentulanie awarie ukladu hamulcowego, pozdrawiam!
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •  

    Drogi uzytkowniku!

    W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczac Ci coraz lepsze uslugi. By moc to robic prosimy, abys wyrazil zgode na dopasowanie tresci marketingowych do Twoich zachowan w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam czesciowo finansowac rozwoj swiadczonych uslug.

    Pamietaj, ze dbamy o Twoja prywatnosc. Nie zwiekszamy zakresu naszych uprawnien bez Twojej zgody. Zadbamy rowniez o bezpieczenstwo Twoich danych. Wyrazona zgode mozesz cofnac w kazdej chwili.

     Tak, zgadzam sie na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerow w celu dopasowania tresci do moich potrzeb. Przeczytalem(am) Polityke prywatnosci. Rozumiem ja i akceptuje.

     Tak, zgadzam sie na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerow w celu personalizowania wyswietlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych tresci marketingowych. Przeczytalem(am) Polityke prywatnosci. Rozumiem ja i akceptuje.

    Wyrazenie powyzszych zgod jest dobrowolne i mozesz je w dowolnym momencie wycofac poprzez opcje: "Twoje zgody", dostepnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usuniecie "cookies" w swojej przegladarce dla powyzej strony, z tym, ze wycofanie zgody nie bedzie mialo wplywu na zgodnosc z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.