??? koło dwumasowe focus 1,6 zetec se ???
maniekmaniek13 - 05-05-2009 23:35
??? koło dwumasowe focus 1,6 zetec se ???
witam. mam znowu niestety kolejny problem z foką. chcę ją zagazować ( nie odradzajcie mi bo i tak to zrobię:) )ale przed tą operacją chciałem rozwiązać jeden maleńki (mam nadzieję) problem... żeby nie zakładać gazu do czegoś co i się rozpadnie za niedługo:)
a więc
wymieniłem silnik w foce na drugi ( nie chcę już pisać dlaczego poczytajcie w archiwalnych) i dzieje się następująco:
przy odpalaniu- nie ważne czy zimny czy ciepły silnik, ma miejsce taki metaliczny stukot- to jest moment jak rozrusznik "puszcza" a silnik odpala. jak ktoś miał mercedesa 123 diesla z rocznika 1978 to tak to brzmi- miałem takiego i stąd to skojarzenie:)
dzieje się tak równierz wtedy gdy ruszam z obciążeniem na pace pod górkę i za szybko puszczę sprzęgło i silnik się przydusza i znowu ten stukot- stuka w tym momencie jak silnik miałby już zgasnąc ale dodaję gazu i się buja...
byłem jak narazie u jednego mechanika i powiedział że to może być koło dwumasowe- ale jak czytam na forum to raczej tylko foki TDCi i inne (ogólnie diele)mają koła dwumasowe a w benzynkach jest koło zamachowe, tarcza sprzęgła i docisk... nie wiem o co tu loto...
sam wyknułem pewną teorię ale napewno w złą stronę myślę- pomiędzy świecami jest jakiś czujnik od spalania stukowego i może on się zechlał i komp nie widzi że takowe ma miejsce??? a może to być zawór, popychacz, panewki, albo coś takiego??? bardzo proszę o szybką odpowiedź
dodam że później w czasie jazdy nie występuje ten stukot i przy gaszeniu silnika też nie słychać a piszą że jeśli to dwumasa (o ile ją mam w swojej foce) to przy gaszeniu też powinno być słychać... :(
thermalfake - 06-05-2009 00:05
na bank w benzynach oprócz ST170 nie ma dwumasówki
Komor - 06-05-2009 00:56
Ewentualnie zwykłe koło zamachowe, dwumasy w TDCI i chyba w ST170 i ST220 na bank.
Jester - 06-05-2009 08:07
Pierwszy objaw - napraw rozrusznik. Po uruchomieniu nie zdąży cofnąć się i jest ciągnięty przez koło zamachowe lite, nie dwumasowe.
Drugi objaw wynika z przeciążenia silnika. Jeśli występuje przy próbie ruszania z minimalnym dodaniem gazu to wszystko w normie. Po prostu mocniej wciskaj gaz. Jeśli jednak pojawia się także w tym przypadku to sprawdź układ zapłonowy. Przede wszystkim świece i kable WN.
Cien77 - 06-05-2009 10:18
Jest chyba tak jak napisał Jester.
Mam to samo w Hyundaiu. Przy odpalaniu grzechoce rozrusznik, tłucze mi tak od roku. W serwisie zdjęli przeczyścili i było OK przez tydzień, teraz znów tłucze od czasu do czasu, mocniej kiedy i silnik zimny i zimno na zewnątrz.
Przy ruszaniu i obciążeniu może to być kiepska benzyna. Jak występuje stale to mogą to być kable WN, świece lub brudny filtr powietrza.
maniekmaniek13 - 06-05-2009 14:32
dzięki za zainteresowanie tematem, ale chyba to nie to. bo świece miałem galante i przełożyłem ze starego silnika. przewody też są dobre bo na tamtym silniku było ok. rozrusznik też na tamtym silniku chodził idealnie... obawiam się że to ten drugi silnik jest już na wykończeniu... a może to jakaś pierdoła która psuje wszystko...
jeszcze co zauważyłem to drugi silnik jest jakiś mułowaty... na tamtym starym to mimo iż 1,6 to naprawdę hulał ładnie... mam rozwalony katalizator (porcelana się rozleciała) i jeszcze w wydechu jest takie połączenie elastyczne i tam też mam przedmuch, wszystkiego na raz nie dam rady zrobić bo pięniedzy nie drukuję ale to może przez to zaczął się mulić?? na maxa wyciągnąłem 170km/h ale to już było maksymalne maximum:) od 150 do 170 rozpędzał się, a chyba ze dwie minuty...