mam mały problem ale nie moge dac sobie rady z diagnoza
momo - 17-03-2007 23:47
mam mały problem ale nie moge dac sobie rady z diagnoza
zaobserwowalem ostatnio w mondeo tdci 115 km 2003 r na biegu jalowym jak wciskam sprzeglo i puszcze dosc szybko slychac tak jakby klikniecie i na koncu sprzeglo ostatnie milimerty jest jak by twardawe
jadac np 100 na biegach od 3 do 6 jak puszcze gaz i dodam tec slychac jak by klikniecie delikatne z tak jak bydelikatnym ulamkiem sek kola zalapywaly do ciagniecia zaobserwowalem jeszcze obiaw jadac na 1 czy 2 wolno jak by kukanie omykanie krecac kierownica co prawda napewno tarcze sa do wymiany ale nie wiem czy to moze byc od tego na postoju krecoc kolem kierowniczym jak by lekkie klikanie co moze byc bo nigdzie nie moge tego zdjagnozowac
damianołódź - 18-03-2007 10:53
Cytat:
zaobserwowalem ostatnio w mondeo tdci 115 km 2003 r na biegu jalowym jak wciskam sprzeglo i puszcze dosc szybko slychac tak jakby klikniecie i na koncu sprzeglo ostatnie milimerty jest jak by twardawe Początkowe objawy miałem dokładnie takie same, czylio "ćwierkanie" sprzęgła albo na biegu jałowym albo przy zmianie biegów. Jeździłem z tym kilka tygodni, aż przy przyspieszaniu silnik zaczął wpadac w wibracje. Daignoza w ASO konieczność wymiany kompletu sprzęgła tj. koła dwumasowego, tarczy i docisku.
Części kupiłem sam, koszt robocizny w ASO 600.00 pln brutto
Pozdrawiam
ILO - 18-03-2007 11:43
Popieram kolegę wyżej - stawiam na koło i sprzęgło. Poczytaj: http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=27788 albo wpisz w: szukaj "koło dwumasowe" znajdziesz tam opisanych dużo różniących się od siebie objawów stukania, piszczenia, cwierkania sprzęgła itp które to są objawami kończenia żywota koła dwumasowego oraz sprzęgła. :fcp25
momo - 18-03-2007 20:38
a co z wysprzeglikiem tez wywalic
damianołódź - 18-03-2007 21:34
Cytat:
a co z wysprzeglikiem tez wywalic Na przykład u mnie okazało się że nie ma takiej konieczności....
W ASO sprawdzili czy wysprzęglik nie jest "rozszczelniony" i nie cieknie, i pokazali na zbiorniczku płynu hamulcowego przewód do wysprzęglika, informując że płynu ma być zawsze powyżej tego poziomu.
Trzeba o tym pamiętać np. przy wymiane klocków, (ja zawsze przed ta operacją odkręcam zbiorniczek) kiedy wciskamy tłoczek aby klocki weszły, wtedy zawsze troche płynu wyleci
Skolmi - 19-03-2007 07:26
momo zmień treść tematu!