[MK I] czyżby wymiana uszczelki pod głowicą ? (1.8 zetec)
mat488 - 05-05-2008 20:05
[MK I] czyżby wymiana uszczelki pod głowicą ? (1.8 zetec)
witam,
panowie grzeje mi się silnik i najprawdopodobniej mam do wymiany uszczelkę spod głowicy.
wiem, że wskazówka temp. powinna byc mniej więcej w połowie skali. jaka powinna byc temperatura silnika, gdy wskaźnik jest w połowie skali, a jaka powinna byc temperatura, gdy wskazówka dochodzi do czerwonego pola?
przy okazji zapytam czy potwierdzacie moją diagnozę z tą wymianą uszczelki spod głowicy.
ostatnio wymieniałem plyn chlodniczy i był strasznie brudny, wręcz ciemno-brązowy. musialem także dolać ok 0,5 l oleju. olej tez jest widoczny w silniku pod paskami na pompie (tak mi się wydaje, że to pompa), ale nie cieknie tam tylko poprostu jest trochę wysmarowana. wydaje mi się, że właśnie olej dostał siędo układu chłodniczego. no i to grzanie się silnika - wystarczy niecałe 10 min jazdy (czy to miasto czy trasa) i wskazówka temp dochodzi do maxa. co chwile się załacza wentylator i nastepnie znów temp wzrasta. auto po odpaleniu tez czasami gasło po przejechaniu kilkudziesięciu metrów przy zatrzymaniu. wiem też że termostat jest wporządku.
czekam na opinie i pozdrawiam.
goliatwlkp - 08-05-2008 22:19
Witam, również miałem podobne objawy - poza wyciekiem oleju do płynu chłodniczego - z grzaniem się silnika a wizyty u wielu fachowców nie pomogły ):
W moim przypadku zawinił termostat proponuje wymianę- nie jest kosztowna.
P.S
Chciałem dodać iż wielu fachowców stwierdziło że ?wskaźniki w fordach tak maja i nie należy się przejmować? ? nie wierzyłem im.
radekg32 - 08-05-2008 23:25
skoro nie termostat to moze winny jest czujnik temp. sprawdzaliscie to ?
mat488 - 09-05-2008 19:54
czujnik mialem niedawno wymieniany wiec to odpada.