[MK1] 1.8TD 96 problem z alternatorem
mizer82 - 28-01-2009 18:58
[MK1] 1.8TD 96 problem z alternatorem
Witam.
Mam problem z ładowaniem aku. Alternator nie ładuje i chciałbym dojść dlaczego. Alternator jest wykręcony więc mam pytanie jak i co sprawdzać po kolei. Dodam, że szczotki są w dobrym stanie (po ok 1cm), pierścienie ślizgowe są trochę zużyte (ale bez przesady- jest na nich lekki frez). Diody na mostku sprawdzałem miernikiem i wyszło, że ok. Regulator napięcia (ten z trzema końcówkami) sprawdzałem w ten sposób, że podłączyłem go bez alternatora i zmierzyłem napięcie na szczotkach- na każdej względem masy wynosiło ok. 9.8V a gdy podłączyłem regulator na masę na szczotkach nie było napięcia. Czy napięcie nie powinno być pomiędzy szczotkami (tak sobie myślę, że na uzwojenie wirnika powinna dochodzić różnica potencjałów a nie ten sam potencjał z dwóch stron). Regulator mam nowy lecz na starym pomiary są identyczne.
Proszę o pomoc w kwestii sprawdzenia regulatora oraz mostka.
Czy dobrze to zrobiłem? Jeśli nie to proszę o podpowiedź jak sprawdzić regulator poprawnie (najlepiej schemat lub opis do których zacisków podłączyć napięcie).
Dla uzupełnienia dodam, że mam alternator z 8 diodami z regulatorem motorcrafta.
Powoli już zaczynam tracić serce do mojego mundka :fcp11
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
motorek26 - 28-01-2009 19:44
podejżewam że wina leży po stronie wirnika albo stojanu jak sprawdzić te rzeczy to za bardzo nie podpowiem wiem tylko tyle że stojan można sprawdzić czy nie ma przebicia i czy uzwojenia są całe kiedyś widziałem jak elektryk podłączał go pod 220V i podłączał do niego żarówke
Sławek Mondło - 28-01-2009 20:13
Kolego podjedź do jakiegoś elektryka co się zajmuje naprawą alternatorów i niech ci go sprawdzi,przypuszczam że dużo nie weźmie a będziesz miał pewność co wymienić.
altera - 31-01-2009 10:27
Dokładnie, jak wyżej. Inaczej wpędzisz się w koszty wymieniając "na wyczucie" poszczególne elementy. pozdrawiam
www.rozrusznik.com.pl