ďťż

MK1 2.0 +LPG Problem z silnikiem czy gazem ?

Zobacz wypowiedzi

MK1 2.0 +LPG Problem z silnikiem czy gazem ?





darekzz - 08-02-2009 18:43
MK1 2.0 +LPG Problem z silnikiem czy gazem ?
  Będę zmuszony się rozpisać, gdyż odsyłają mnie od gaziaża do mechanika itd... ale po kolei.
Kupiłem 2-tyg. temu wymażonego Fordzika z instalacją LPG (lovato) założoną w 1999r we Włoszech. Kilka usterek z podwoziem ale tak to oki... a tymczasem zaczeło sie od obrotów zdezydowanie za wolno opadają przy zmianie biegów i pojawił się dziwny odgłos przy paleniu, zanim silnik zaskoczy niezagłośny głuchy jak by wybuch. Pojechałem na VAG zero błędów na benzywnie na gazie bardzo ubogi składnik mieszanki kazali jechać wyregulować instalację LPG. Niestety musiałem najpierw zrobić pilną trasę ok 160km. Po przejechaniu 80 km na skrzyżowaniu "strzał" kumpel mówi walnął gaz (ja zawsze jeździłem dieslem wieć :546: ) i motor skoczył na 3000 obr i tak mu zostało. Noc nic nie widać jedynie zresetowaliśmy kompa ale to nic nie dało i powrót na benzynie( przy każdym zapalaniu na benzynie też słychać ten głuchy odgłos) Po powrocie nazajutrz rano( obroty nadal 3000) wizyta u gaziaża podłącza vag błedów "0" stwierdził "musiało walnąć w przepustnicę" trzeba do mechanika. Zgasiłem auto pogadałem 2-min odpalam nie odpalił za pierwszym razem ale słychać było dwa krytkie metalowe stuknięcia ruszyłem na obrotach nadal około 2500 zmiana biegu a tu jak reką odjął obroty normalne przy zapalaniu brak głuchego odgłosu i przy zmianie biegów też obroty idealne. Spróbowałem jednak następnego dnia na LPG wolne obroty ciut za wysokie tak ok 1050 ale przy zmianie biegów nadal wolno opadają. Odpiołem klemę restart kompa pozostałem tylko na benzynie obroty OKI ale przy rozruchu nadal ten głos!!! Od czego zacząć i gdzie się udać dodam iż prawdopodobnie jest walnięty termostat ale to raczej nie ma znaczenia gdyż tak samo pali czy zimny czy ciepły, na filtrze powietrza jest założony zawór jakby od strzału gazu, do kolektora ssacego jeszcze sie nie dostałem (ach ten dostep tam też upchneli całą instalację LPG). Na benzynie silnik pracuje ładnie i równiutko podobnie na LPG. POMOCY Przeczytałem całe forum już chyba od deski do deski ale nie mam pomysłu.




Jarek P. - 08-02-2009 19:13

  Napisz jaką masz instalacje Sekwencje czy Zwyklą
Dziwne że gazownik nie rozebrał przynajmniej dolotu powietrza,
jeśli masz zwykłą instalacje może mikser się przestawił? i blokuje przepustnice
Pozdro Jarek



darekzz - 08-02-2009 19:58

  z tego co wiem jak na 1999r bedzie to początek sekwencji powiedzmy pół sekwencja



malagaf15 - 09-02-2009 21:22

  Autami na gaz jezdzę już bardzo długo,prawie ze wszystkimi był problem z obrotami,dopiero teraz fordzik z sekwencją chodzi idealnie,niesłyszałem o czymś takim jak półsekwencja,przy oplu był zwykły gaz tylko na dopływi gaz do wtrysku był założony takzwany sterownik nic innego tylko silniczek krokowy i tak wszystko chodziło jak samo chcialo. Może to wina sondy lambda?.




tomi98 - 09-02-2009 21:29

  a ja słyszałem o 0,5 sekwencji.....byłem u takiego jednego pseudo gazownika, i chciał mi załozyć zwykłą instalkę + gwizdki na kolektorze na wypadek gdyby pojawił się strzał a kasa za to prawie jak sekewnecja...jak zadałem mu kilka fachowych pytań, zorientował się, że mam ogólne pojęcie o lpg i odpuścił !!!



malagaf15 - 09-02-2009 22:57

  W mojej okolicy też jest sporo takich co się tylko chwalą ze umią zakładać lpg do aut



darekzz - 20-02-2009 19:29

  Instalacja raczej zwykła. Ale!!! tu nie chudzi o rodzaj instalacji tylko o pomoc w zlokalizowaniu usterki dziwnego odpalania i czemu został na obrotach? Tym bardziej iż od momentu strzału jazda tylko na benzynie. Do tego po wymianie filtra powietrza przy dodaniu gazu z wolnych obrotów powstaje dziura i dopiero zbiera się na obroty.



Jarek P. - 20-02-2009 19:59

  Witam
Kolego tak jak pisałem wcześniej musisz rozebrać dolot
i sprawdzić położenie miksera możliwie że jest przestawiony
to również przeszkadza gdy pracuje na benzynie
A strzały ,sprawdz przewody wysokiego napięcia i świece.
Pozdrawiam Jarek



bary - 20-02-2009 20:46

  Ja myślę, ze w wyniku tego strzału gdzieś idzie "fałszywe" powietrze.
Trzeba sprawdzić przewody podcisnieniowe.



darekzz - 20-02-2009 21:49
Od czego zacząć jeżeli chodzi o przewody podciśnieniowe.

Cytat:
pojawił się dziwny odgłos przy paleniu, zanim silnik zaskoczy niezagłośny głuchy jak by wybuch Jeden problem rozwiązany ten niby wybuch to przebicie na jeden z głośników!!! Dlatego nie zawsze sie pojawiał tylko kiedy radio było właczone.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •