[MK1]2001/1.6/16V/Kombi plus LPG - silnik-wydech
pawelur - 26-01-2009 12:18
[MK1]2001/1.6/16V/Kombi plus LPG - silnik-wydech
Witam,
Mam w/w auto od okolo 3 lat, gaz jest od okolo 4 lat i jest przegladany w serwisie montujacym. Inne przeglady i wymiany regularnie w sieci dawnej Shell a teraz V-cosatam. Od poczatku był problem z kontrolka "silnik". Po przegladzie LPG jest resetowana ale po okolo 3-4 tys wlaczała sie na stałe. (serwis lpg wyjasnil ze silnik odbiera lpg jako paliwo o innych parametrach). Po mini przegladzie w ASO (przed dłuższa podróżą) Ford/Poznań serwisant nie dokrecil kurka od zbiornika z płynem chłodzącym i zgubiłem prawie pół w trasie. Po wymiane i odpowietrzeniach pojawil sie problem z czujnikami temperatury: leci na nagle na MAXczerwone (przewaznie w okolicach 100-120 km/h) i rownie szybko wraca do pionu ale okresy byciu na ma MAX sa różne (przy 140km/h lub wiecej zawsze wraca do pionu). przewaznie na obrotach ponizej 3,5tys, nie doszukalem sie zwiazku z wentylatorem/zima/lato. Dodatkowo ostanio "strzela" z tłumika na 1 i 2 i z samego łumika dobywaja sie dzwieki "latajacych luźnych blaszek" (ktora czesc tlumika mam wymienic). A ostatnio doszedl regularny stukot z silnika równy czestotliwościa obrotów silnika i kontrolka "silnik" mruga-gasnie-mruga.
Pisze do was o porade bo nie jestem machanikiem a juz placilem za kilka napraw ktore nic nie naprawialy i mam dosyc naciagania a chce sie pozbyc w/w przypadłości.
A dodatkowo jeśli ktoś zna zaufany warsztat w okolicach Poznania to bede super wdzieczny.
Na koniec jeszcze: jak moge wyłączyć poduszke po stronie pasażera jesli nie mam w schowku żadnego wylacznika?
oisom - 27-01-2009 08:46
Mam podobną fokę jak Ty , na gazie zrobione już 145 000 i nie mam takich objawów jak TY , a nawet żadnych - jestem zadowolony . Nie napisałeś jaki przebieg ma auto i jakiego typu masz instalację gazową , podejrzewam jednak że pierwszej generacji - pasowało by to zmienić na nowszą na wtrysk żeby nie było takich problemów . Jeśli instalacja jest dobrze zrobiona i ustawiona to nic Ci się nie powinno zapalać , mrugać - żadnych błędów . To co Ci lata w tłumiku i brzęczy to ( nie chcę Cię straszyć ) ale podejrzewam że są to szczątki katalizatora - należało by to sprawdzić i go wymienić bo to też może być przyczyną błędów i zapalającej się kontrolki , tylko jeśli masz kiepską inst. gazową i nieprawidłowo ustawioną to nie wiem czy warto wstawiać katalizator po to żeby go znów zjadło . W starej instalacji musisz szczególną uwagę przykładać do stanu świec i przewodów wysokiego napięcia aby zminimalizować strzały . Jeśli chodzi o płyn chłodniczy to zachowuje się to tak jak by był nadal gdzieś zapowietrzony . Niestety nie obejdzie się bez kolejnej wizyty u mechanika , tylko abyś dobrze trafił .
Powiem szczerze że nie słyszałem w prosty sposób o możliwości wyłączania którejś z poduszek . Jeśli istnieje taka możliwość to tylko po podłączeniu pod komputer , to jest zbyt czuły i wrażliwy obwód i możliwe że cały przestanie działać . ( może się mylę , może mnie ktoś poprawi)