[MK2]1.8TdPo ok3tys obrotow zapala sie kontrolka akumulatora
ernesto51 - 04-02-2009 19:39
[MK2]1.8TdPo ok3tys obrotow zapala sie kontrolka akumulatora
witam mam problem po przekroczeniu okolo 3 tysiecy obrotow zapala mi sie kontrolka od akumulatora wie moze ktos czym to moze byc spowodowane i jak temu zapobiec
jakob61 - 04-02-2009 19:54
Witam .
Najprawdopodobniej zaczyna padać alternator lub regulator napięcia .
Poszukaj przy pomocy ,,szukajki,,.... jest dużo postów na ten temat . :fcp1
Emmm - 04-02-2009 23:22
Może na początek sprawdź paski...
Pozdrawiam
wujek75 - 05-02-2009 07:57
...dokładnie to samo przerobiłem około miesiąca temu - objaw ten sam - przyczyna wytarte pierścienie oraz prawie kompletnie zjechane szczotki...
....naprawiłem we własnym zakresie a przy okazji wymieniłem jedno z łożysk, które minimalnie szumiało - koszty kompletny szczotkotrzymacz = 10zł, nowy kołnierz z pierścieniami =25zł, łożysko SKF=6zł, czyli całość wyniosła mnie 41zł + moja robocizna (około 3 godziny spokojnej pracy). Cały ten zestaw dostępny był po prostu w sklepie, a przy cenie całego zestawu 41zł w stosunku do regenerowanego aleternatora około 300-450zł decyzja była tylko jedna...
...uwaga przy wciskaniu nowego kołnierza z pierścieniami ślizgowymi najlepiej jest go tuż przed samym wciśnięciem potrzymać ze 2-3 minuty w czajniku z wrzątkiem - wchodzi wtedy palcami :fcp1 ...
...dodam, że w tym modelu, który posiadasz regulator napięcia nie jest trwale zintegrowany ze szczotkotrzymaczem, więc nie ma potrzeby kupować kompletu... :fcp4