[mk2] alternator, dziwne obroty 1.8TD kombi 97r
valdi2000 - 31-12-2008 16:12
[mk2] alternator, dziwne obroty 1.8TD kombi 97r
witam serdecznie,
1) proszę Was o szybka odpowiedz, czy jest możliwe założenie alternatora z 1,8 benzyny do 1.8TD 97r ????
pytam bo ma problem z obrotomierzem, mianowicie jak jadę i przekraczam 2000 obr/min trzymając pedał wciśnięty do podłogi to obroty lecą mi bardzo szybko do 5500 obr/min, jak puszcze gaz to wracają do takich jakie ma aktualnie silnik, i tak w kółko,
(oczywiście to tylko obrotomierz szalaje bo silnik kreci sie prawidłowo)
ma ktoś jakiś pomysł co to może być, czy to może być wina tych zamienionych alternatorów,(dodam że kilka dni przed kupnem gość założył nowy bo podobno stary się popsuł), a czy za słabo naciągnięty pasek może coś takiego powodować?????
dziękuje za odpowiedz i pozdrawiam
paweł
valdi2000 - 01-01-2009 13:46
witam serdecznie,
pomóżcie coś Panowie :553:
wujja31 - 01-01-2009 22:56
co ma piernik do wiatraka zastanów sie (obrotwomierz i alternator)///pasek jak jest luzny to przeważnie piszczy/a benzyna i dies to pasuje
potek2 - 01-01-2009 23:11
No przecież kolega wyraznie napisał
Cytat:
(oczywiście to tylko obrotomierz szalaje bo silnik kreci sie prawidłowo)
paweł a w dieslu obroty są pokazywane na podstawie impulsów z alternatora.
Z tego co pamiętam, jak miałem escorta (benzyna) to na alternatorze było miejsce na wyprowadzenie na obrotomierz. W mondeo będzie pewnie podobnie, ale to niech się ktoś jeszcze wypowie.
Emmm - 02-01-2009 00:05
Nie jestem specem od elektroniki, ale wydaje mi się, że w mondeo 1.8td obrotomierz nie pobiera impulsów z alternatora, lecz z czujnika położenia wału, a może się mylę? Fajnie, jeśli ktoś znający temat wyjaśni nam tę kwestię :fcp1
Pozdrawiam
potek2 - 02-01-2009 09:03
Znalazłem taki temat odnośnie Mondeo 1.8Td http://forum.fordclubpolska.org/view...tomierz#p76278
Slawko pisał tam:
Cytat:
Prawdopodobnie masz jakieś zimne luty na płytce w zegarach i dlatego raz działa a raz nie. Sygnał faktycznie jest brany z alternatora, ale gdyby cos tam było nie tak, to wskazówka byłaby na zero, ale sprawdzić nie zaszkodzi. Kolego valdi2000, poczytaj ten temat, może i u Ciebie jest coś podobnego.
valdi2000 - 02-01-2009 11:31
witam serdecznie!
dziękuje za pomoc, tak jak piszecie to wszystkie połączenia z masą sprawdziłem, nawet dodatkowa dołożyłem jeden kabel od alternatora do aku i to też nic nie dało, zmierzyłem oporność między alternatorem i masą na budzie i wszędzie jest prawie zero, czyli bardzo dobra, ale problem pojawia się powyżej 2000 obr/min, wiec może to być związane z tym jak silnik pracuje i drży sobie, zaraz zabieram się za sprawdzenie samych zegarów,
dziękuje chłopaki za pomoc
pozdrawiam
paweł