ďťż

[mk2] Blokuje sie, brak mocy i jeszcze ta skrzynia ;/

Zobacz wypowiedzi

[mk2] Blokuje sie, brak mocy i jeszcze ta skrzynia ;/





MaciejH92 - 11-01-2009 17:37
[mk2] Blokuje sie, brak mocy i jeszcze ta skrzynia ;/
  Witam. Dzisiaj jeździłem sobie i wjeżdzam na autostrade(na zakręcie 40kmh równo i jade jade) i zaczyna się prosta no to trzeba przyśpieszyć. Wciskam gaz tak do 1/3(nie jestem taki, że za każdym razem na starcie musze mieć 3,5tys rpm na każdym biegu) no i załączyła się znowu ta blokada(czytałem na forum że "tryb awaryjny" jakiś). Samochód nie mógł przekroczyć 100kmh ani na 4b i 5b. A każda leciutka górka i już prędkość spadała do 90-80kmh. A jak się wcisneło gaz do końca to tylko wszystko w środku(kierownica i karoseria) zaczęła cała drżeć a samochód wogle nie przyśpieszał. Dopiero po wyłączeniu i włączeniu silnika wróciło do normy.

I jak jeżdzę w mieście to np 5b włączy sie przy 60kmh ;/ I jade spokojnie i nagle jest jakaś sytuacja żeby wyprzedzić samochód albo coś i redukuje bieg przez wciśnięcie gazu na maxa i zanim on zredukuje i sie rozpędzi to juz po zawodach ;/ Czy idzie coś ustawić że bez względu na wciśnięty gaz nie zmieniał bieg szybciej jak przy np 2200rpm?

Aha skrzynia tiptronik silnik 1,9tdi 116km 2003r




le-mar - 11-01-2009 17:46

  hm .. automatem trzeba sie nauczyć - nie kiedy pomaga ( w naszym przypadku) tiptronic
polecam płynne wciskanie gazu ..



MaciejH92 - 11-01-2009 18:27

  Ale to było płynne wciskanie gazu. A co mam zrobić jak np jadę sobie spokojnie 70kmh na 5b silnik kręci 1300rpm i trzeba wcisnąć, bo zdarzają się różne przypadki a on mi się odrazu zablokuje :/ Dojdzie do tego, że będę musiał sprzedać ten samochód i kupić z normalną skrzynią - manualną.
Opiszę taki przypadek: Ruszam ze świateł w kolejce i kierowcy "na luzie" sobie ruszają 10kmh jade a on już 2bieg i zapala się żółte. Galaxy zanim zredukuje bieg i wkręci sie na swoje obroty to już czerwone, a mam peugeota 405. Co prawda już wyrąbany diesel(1,8 90km), ale jak ja szybko zareaguje tak samo szybko samochód jest już na końcu ronda

A jak chcę, żeby za każdym razem mi zmieniał dopiero po ok 2200-2400rpm to musze wcisnąć prawie połowe gazu a to jest bardzo dużo, bo samochód odrazu przy tej mocy szybko się zbiera i po chwili z 50kmh się robi 90kmh.

Aha te blokowanie coraz częściej się zdarza

viewtopic.php?f=25&t=71782&hilit=czujnik zapraszam jeszcze do mojego drugiego wątku, bo on już lekko zaginął :)



edy - 11-01-2009 19:31

  Tryb awaryjny nie jest spowodowany skrzynią tylko brakiem parametrów silnika było tysiąc razy nie chcę się poszukać? Powoduje to brak pełnej mocy silnika przy określonych parametrach ile można powtarzać??? Sprawdzić stan błedów mógł się posypać soft w kompie ,chcieliśmy kompów w samochodach to mamy, egr- zawór odcinający paliwo-zawór sterujący turbiną od tego bym zaczął . Pozdrawiam




le-mar - 11-01-2009 20:31

  j w poza tym notlauf oraz tryb awaryjny tego szukaj ..



MaciejH92 - 11-01-2009 20:39

  Ok poszukam, a idzie jakoś "wyregulować" tą skrzynie, żeby zmieniał biegi tak, żeby obroty silnika nie spadały np ponizej 1500rpm niezależnie od wciśniętego gazu? Przez vaga idzie? W serwisie czy normalny mechanik mi to powinien zrobić?



le-mar - 11-01-2009 20:50

  ale dla czego czepiasz sie skrzyni ???
nie rozumiem
jak pisałem automatem teżtrzeba nauczyć sie jezdzic
np nie wciskać gazu do dechy ( nie mówie o tzw kickdown)
masz pod maska taki moment, i tyle mocy że nie trzeba redukować tylko płynnie wciskać gaz ..
Jak wdepniesz mocno , to "zanim" zredukuje ..... minie z sekunda ..
poza tym usuń usterkę silnika - a zapewne przestaniesz narzekać . .



jck264 - 11-01-2009 21:38

  Myślę że kolega ma problem z zacinaniem nastawnika turbiny , u siebie mam to samo z tym że u mnie zdażyło się kilka razy ale tylko na zimnym silniku ( przy gwałtowniejszym przyśpieszeniu przechodzi w tryb awaryjny ) przy okazji naprawy skrzynki mechanik odczytał błąd nastawnika (chodzi o zmienną geoetrię turbiny). Trzeba odczytać błędy, potem no cóż to się okaże.



plastuś - 11-01-2009 21:53

  Moim poprzednim samochodem był passat 1.8T z automatem (tiptronic) i miałem podobny problem do twojego.jadąc na 5 biegu skrzynia redukowała na 4, kiedy ja wrzucałem znów na 5, skrzynia wchodziła w tryb awaryjny (jazda tylko na 3 biegu), trzeba było zatrzymać auto i zgasić - komp. się resetował i wszystko wracało do normy.przyczyną takiego stanu był u mnie walnięty przepływomierz.po jego wymianie (zakup nowego orginalnego BOSCHA, a nie jakieś tam czyszczenie, o którym tu ludzie piszą) wszystko wróciło do normy - ale później pojawiały się inne problemy ze skrzynią.powiem jedno automat jest super ale tylko i wyłącznie jeśli kupujesz auto nowe z salonu z taką skrzynią.kupując auto używane bardzo wiele się ryzykuje ponieważ ludzie w Polsce nie wiedzą jak się automatami jeździ - nie dbają, nie szanują i bardzo często samochody te są po wypadku.to był mój pierwszy i ostatni automat (chyba, że kiedyś będzie mnie stać na nowy :fcp4 ) - samochodem jeździłem tylko rok i szybko się go pozbyłem.więcej o automatach poczytak na www.automat.pl



RafałB - 11-01-2009 21:59

  Dokładnie,tylko delikatnie-płynnie trzeba wciskac gaz.JA u siebie tez mi wrzuca 5-tke jak spokojnie jade przy 60,ale jak potem sobie lekko przyspieszam to mi nawet na 4-ke a nie na 3ke zejdzie,chyna ze wcisne ostro gaz to odrazu na 3-ke wskakuje ze wbija w siedzenie,plynna jazda,albo tip-tronic,zawsze jeszcze na trybie tiptronica poza miastem zeby mi nie schodzil 2 biegi w dół przy każdym mijaniu.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •