[Mk2] Czy sprawna sonda lambda..??
janikof - 12-06-2008 22:02
[Mk2] Czy sprawna sonda lambda..??
witam
podejrzewam że padła mi sonda i postanowiłem ją sprawdzić....
mierzyłem ją dzisiaj i jest tak:
po pierwsze szary przewód ma połączenie z masą (z blokiem silnika)
po drugie napięcia były następujące: na wolnych obrotach utrzymywło się 0,8-0,9 V a po wciśnięciu gazu i trzymaniu go mniej wiecej na około 3000 obrotów pokazywało 0,01-0,03 V, po puszczeniu gazu ponownie pojawiało się napięcie 0,8-0,9 V.
czy ten pomiar jest prawidłowy? czy sonda jest walnięta?? dodam ze mierzyłem miernikiem elektronicznym....
xero - 12-06-2008 22:53
Sondę najprędzej sprawdzisz podpinając ją pod oscyloskop. Wtedy patrzysz na wykres i wiesz czy pracuje dobrze - czy też nie.
W większości przypadków co do wykrycia błędów, pomaga podpięcie samochodu pod interfejs diagnostyczny.
Coś sie dzieje konkretnego że stawiasz akurat na sondę?
Pozdrawiam!
janikof - 13-06-2008 10:30
nie mam dostepu do takiego sprzetu...
chodzi o to ze jak sie nagrzeje silnik to jak wcisne pedel gazu i puszcze to obroty spadaja do okolo 300 i wracaja do 900,
z kolei jak jade i wrzuce na luz albo dojezdzam do krzyzowki i wcisne sprzeglo to tak samo spadaja obroty ale nie wracaja tylko faluja miedzy 300-700 dopoki sie nie zatrzymam
jak stane to ustawiaja sie tak jak ma byc
zdarza sie ze na krzezowce poprostu mi gasnie szczegolnie jak na klimie jade
sam juz nie wiem co sie dzieje... czy to wina sondy a moze to wina kalbi i świec...??
xero - 13-06-2008 11:38
Polecam wyczyścić silnik krokowy oraz przepływomierz. Nastepnie samoadaptacja ECU.
Pozdrawiam :)
mariusz774 - 14-06-2008 09:32
-a ja dopisze żebyś wyczyścił zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej oraz sprawdził czy przewód połączony z tym zaworkiem nie przepuszcza powietrza.
janikof - 14-06-2008 17:35
chętnie to zrobie tylko...... oświeć mnie gdzie jest ten przewód i zawór.. :fcp19
mariusz774 - 15-06-2008 10:21
niewiem jak w MKII ale u mnie jest z przodu silnika ,między kolektorem wydechowym a blokiem silnika. zobaczysz go od spodu samochodu. na ten zawór wchodzi taka gumowa rurka(ok5cm). z drugiej strony tej rurki wychodzi już sztywna rura i zawija się ona gdzieś pod cewką do której przyłączone są przewody WN. zdejmij tą gumową rurkę, wyjmij palcami ten mały zawór i przemyj go bęzyną. sprawdz czy ta gumowa rurka od zaworu nie pękła.
mariusz774 - 15-06-2008 10:27
viewtopic.php?t=3847 tu masz więcej opisane.
janikof - 15-06-2008 13:32
pod tym linkiem co podales jest sytuacja odwrotna.... jemu na zimnym spadają a mi jak złapie temp...
ale sprubuje poszukac tego zaworu..
cioskowski - 22-06-2008 00:57
albo nieszczelny wydech w okolicy sondy lambda albo połączenie elastyczne przed katalizatorem