[MK2] Konrtolka ładowania żarzy się na wysokich obrotach
STROMAN - 16-10-2008 23:44
[MK2] Konrtolka ładowania żarzy się na wysokich obrotach
Witam forumowiczów.
Mam małe zmartwienie z moim mondkiem St 200 a mianiwicie jak przekraczam 6tyś obrotów to zaczyna sie żarzyć kontrolka z ładowania widoszne jest ( w nocy) przygasnie świateł i auto słabnie brak mocy, wiem brak ładowania, ale zanim się do tego zabiorę chciałem się zapytac czy ktoś miał już taki problem? i co trzeba wymienić przed rozebraniem chciałbym kupić część, którą trzeba wymienić
mariano galax - 16-10-2008 23:58
Przyczyn może być kilka ,szczotki ,mogą być diody ,ale stawiałbym na regulator napiecia.
STROMAN - 17-10-2008 00:09
No właśnie ale normalnie to ładuje dobrze 14,3Volt wiem że szczi=otki w tym modelu sa z regulatrorem ale jak to diody? Niechcę rozbierać przed kupnem części bo autko na mnie pracuje
bary - 17-10-2008 08:03
Może kabelek gdzieś zwarcie robi i kontrolka żarzy.
wojtekjanus - 17-10-2008 09:18
Masz prawdopodobnie do wymiany regulator ze szczotkotrzymaczem (stanowi całość ), ale do twojego modelu auta jest 6 typów w różnych wykonaniach trzech firm.
Aby kupić prawidłowy regulator MUSISZ wpierw wyjąć alternator, zobaczyć typ i nr, a potem radzę zadzwonić do firmy Bendiks tel. 0 22 768 72 00 i spytać czy takie coś jest. Oni są jednym z największych dystrbutorów osprzętu elektr. do samochodów w Polsce, regenerują i sprowadzają.
Inne rozwiązanie, o wiele droższe to kupić cały alternator używkę (np na Allegro).
mariano galax - 17-10-2008 10:49
Jesli ładowanie masz ok stawiam na diode któraś padła
wojtekjanus - 17-10-2008 13:17
Skoro auto na ciebie zarabia i musisz jeździć, wyjmij na chwilę alternator, sprawdź komutator wirnika czy nie wytarty (to też może być przyczyna), oczyść styki regulatora, a potem potraktuj je preparatem silikonowym do elektryki, w tym wtyczkę ( to ważne ), rzucisz okiem na diody, ewent. sprawdzisz - jak sugeruje Mariano galax - i po spisaniu typu i nr włóż z owrotem.
Wiesz wtedy, co kupić i jednocześnie jest jakaś szansa, że odżyje.
rynio_di - 17-10-2008 13:22
Witam ,diagnoza w tym przypadku jest jedna, padła dioda wzbudzenia. Ładowanie jest czasami tylko troszkę większe. Koszt 5zł jak sam sobie naprawisz.
mikuś - 17-10-2008 21:38
miałem taki objaw w audi, po rozebraniu alternatora okazało się, że szczotki wytarły pierścienie ślizgowe. Wystarczyło wymienić pierścienie i wlutować nowe szczotki do regulatora napięcia bo były połamane.
STROMAN - 17-10-2008 22:28
oki dzięki jutro wyjmę i sprawdzę w sumie jak pisał WOJTEKJANUS mogę go włożyć spowrotem bo ładuje jeszcze i kupić ewentualne części, i dam znać co było powodem