[Mk2] Kontrolka ładowania przy wyższych obrotach
robertkk - 07-07-2008 02:30
[Mk2] Kontrolka ładowania przy wyższych obrotach
Witam
Przepraszam, że zaczynam od pytania na forum, ale od niedawna mam Mondeo Mk2.
Jakiś czas po kupnie zauważyłem, że kontrolka ładowania zaświeca się powyżej 4000rpm.
Po około 700km zaczęła się zapalać powyżej 2500. Jako, że przekłada się to na Vmax 120 i problemy/świecenie przy wyprzedzaniu, poprosiłem mechanika o wymianę szczotek.
Niestety poroblem nie zniknął, zastanawiam się czy to wina regulatora napięcia.
Dodam, że silnik to 1.8TD, 1999 Endura DE, mechanik w sklepie wyszukał regulator za 192 pln (sic!), ale na allegro znalazłem całe alternatory za około 150.
Czy ten alternator ma regulator wewnątrz, czy może to jakieś przebicie i lepiej zmienić cały alternator (czy diody są również wewnątrz alternatora?)
Pasek wydaje się być ok, czy to ewentualnie też może być przyczyna?
Dziękuję i pozdrawiam
Rafał A.(antek) - 07-07-2008 09:19
Raczej to ktoras dioda niez regulator. A jak wyglada ladowanie, mierzyl ktos?
robertkk - 07-07-2008 15:14
Mechanik, mierzył i podobno było ok, ale mnie przy tym nie było.
Postaram się zmierzyć napięcie i zobaczyć czy jest za niskie czy za wysokie.
Ale jakby dioda poszła, to cały czas chyba byłby problem? a nie tylko przy wyższych obrotach?
Byłem przekonany że to szczotki się wytarły, przez to że z czasem się pogorszyło (kontrolka pojawia się teraz przy niższych obrotach)
A te diody są wewnątrz alternatora? Chodzi mi o to czy jak kupię sam alternator używany to i diody tam będą?
andrzej3681 - 07-07-2008 19:26
mi wczoraj zaświeciło ładowanie na jakieś 5 minut i zgasło 2.0 zetec nie mam pojęcia co to oznacza a dziś zawiesił się rozrusznik nie wiem czy słabe ładowanie czy co pozdrawiam
robertkk - 08-07-2008 00:06
No i udało mi się zmierzyć to napięcie, okazuje się że jest za wysokie.
I kto jest w końcu winny regulator czy diody?
No i pytanie czy ten mostek do Mondeo MK2 1.8TD można gdzieś dostać, bo nie widziałem nigdzie tego, czy to jest może zintegrowane z regulatorem napięcia?
Rafał A.(antek) - 08-07-2008 08:31
jezeli jest za wysokie, ale stałe, nie ma jakis dziwnych pikow i przebic to regulator.
robertkk - 08-07-2008 16:52
Ok, dzięki
A jeszcze pytanie, bo nie mogę dostać tego regulatora,
czy jak kupię używany alternator do 1.8TD to regulator będzie pasował?
Niestety nie mogę pozwolić sobie na demontaż alternatora i szukanie z częścią w ręku...
Rafał A.(antek) - 09-07-2008 00:19
Jak nie mozesz dostac regulatora??
Jak kupisz caly alternator posujacy, to przeloz caly alternator!
robertkk - 12-07-2008 18:24
OK, kupiłem ten regulator, tylko czemu to g. kosztowało 192 pln !?
Ale niestety objaw pozostał, to znaczy u mechanika po wymianie ok,
a po przejechaniu paru kilometrów to samo, czyli 18V powyżej 2500/obr.
Mam wymieniać cały alternator czy jak?
ADAM79 - 12-07-2008 23:06
18V,przy większych obrotach, to jeszcze chyba nie za wysoko? Na wolnych powinno być ok 15-16V. 18?Nie wiem dokładnie,może rzeczywiście troszkę za duże, a taki sam regulator Ci sprzedali? Może warto jednak kupić cały alternator. Szkoda dotychczasowych wydatków,ale zapas się przyda, lub sprzedaj na Allegro regulator.