[mk2] zbieżność - ślady ostrego skrętu
golarz 004 - 22-04-2008 12:09
[mk2] zbieżność - ślady ostrego skrętu
Witam
Mam pytanie czy w mondeo normalne jest to, że przy większym skręcie (nawet jadąc wolno) na asfalcie zostaje widoczny ślad jednej z opon? "Na oko" wydaje mi się, że przy skręcie np. w lewo koło prawe jest bardziej skręcone niż lewe. I wtedy pozostaje ten ślad. Dodam, że zmieniłem już swożnie i tuleje z przodu bo były zużyte, ale nic sie nie zmieniło.
Przy jeździe prosto nie ma takiego śladu, pojawia sie tylko przy skręcie.
Co może być tego powodem?
Z góry dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam
PS. Czy po wymianie tulei i swożni konieczne jest ustawienie zbieżności?
misiek - 22-04-2008 12:48
mysle ze nalezaloby sprawdzic zbieznosc, bo zeby dobrac sie do sworzni trzeba bylo zdemontowac zwrotnice i pare rzeczy do niej przymocowanych.
Zdecydowanie tak nie powinno byc, zeby opone zdzieralo Ci tak, ze az slad zostaje.
Jesli wszystko masz juz zrobione z zawieszeniem to dobrze bedzie sprawdzic zbieznosc.
golarz 004 - 22-04-2008 15:13
A ile może trwać sprawdzanie zbieżności? Są do tego jakieś specjalistyczne przyrządy? Bo jak byłem u mechanika to całość - wymiana tulei i swożni - zajęła mu ok 2 godziny może mniej. Ale żadnych przyrządów oprócz kluczy itp nie użył, więc chyba zbieżności nie ustawił...
mpendzik - 22-04-2008 15:16
Zbieżność tylko na stacji diagnostycznej... Mają tam specjalistyczny sprzęt i taka operacja trwa ok.30 minut z wydrukiem :-) - chyba że kąty będą ustawiać to troszkę dłużej zejdzie , ale nie powinno więcej niż 45 minut.
Pozdrawiam
heko - 22-04-2008 15:23
Nie wyobrażam sobie wymiany el. zawieszenia bez kontroli geometrii...każdy milimetr robi różnicę :fcp13 jedź...poustawiaj i będziesz miał spokój... za nim zniszczysz opony...albo gdzieś na deszczu wysypiesz do rowu :fcp27