MK3 1.8TDCI mało wydajny układ ładowania
adam.w - 10-01-2009 19:54
MK3 1.8TDCI mało wydajny układ ładowania
Kłopot polega na tym że nie ma ładowania tuż po odpaleni silnika w ciągu pierwszych minut ( kłopot jest tym większy że jest on wyposażony w tzw.św.skandynawskie oraz takie udogodnienie że automatycznie włącza się przednia i tylna szyba podgrzewana gdy jest niska temp.zew.i jeśli dodamy że każdy włącza jeszcze dmuchawe to akumulatory siadają)W ASO mówia że Ford myśli nad rozwiązanie problemu ale narazie wymieniają tylko akumulator,i zalecają aby po uruchomieniu silnika wyłączyć szyby podgrzewane i zbędne odbiorniki.
motorek26 - 10-01-2009 20:11
to jakie masz ładowanie wtedy kiedy go nie masz :fcp9
piotras.w - 11-01-2009 19:13
Po odpaleniu z włączonymi św.mijania( lub nie) tylko 12.5-12.8V dopiero po ok.3 minutach wchodzi na 14.3V
motorek26 - 11-01-2009 19:14
czyli problem leży pewnie po stronie alternatora jest problem z diodami od wzbudzenia
piotrek 74 - 11-01-2009 20:29
a jaki jest prąd przed zapaleniem ? chyba nie pełne 12V? czyżby dali ciała i niedopasowali alternatora do takiego poboru prądu jednocześnie ?lub bali się że w lato większy alternator szybciej rozwali bateryjkę :fcp12
motorek26 - 11-01-2009 20:34
Cytat:
czyżby dali ciała i niedopasowali alternatora do takiego poboru prądu jednocześnie raczej nie alternator jest pewnie 80-120 A
Schem - 12-01-2009 11:27
Jedź do ASO na reklamację
viewtopic.php?f=9&t=71416
piotras.w - 12-01-2009 12:24
Montowane są 105A alternatory i mają jej zamieniać na 150A
piotrek 74 - 12-01-2009 13:11
a więc miałem trochę racji :fcp1 , a czy większy alternator nie przełoży się na spalanie?-będzie większy opór :fcp13 Mam pytanie do silnika 2,3jtd 72Ah wystarczy na zimę czy za mały ? (dodam że pokręci 20s i pada,a w zwykłym jeszcze zapali )