ďťż

[MK3] 2.0TDDi Wymian paska wieloklinowego oraz pompy wodnej

Zobacz wypowiedzi

[MK3] 2.0TDDi Wymian paska wieloklinowego oraz pompy wodnej





jedamek - 12-04-2008 22:31
[MK3] 2.0TDDi Wymian paska wieloklinowego oraz pompy wodnej
  Bardzo proszę kolegów forumowiczów o radę. Prawdopodobnie padła mi pompa wodna lub któraś z uszczelek (leje woda z pod pompy). W związku z tym chcę sam zdemontować pompę wodną, i mam pytania czy to jest bardzo trudne (trochę mechaniką w własnym zakresie się bawiłem - naprawy bieżące poprzednich samochodów- chodź były to starsze i mniej skomplikowane modele), i czy trzeba mieć jakieś specjalne klucze.
Przy okazji grzebania przy mondku chciałem wymienić pasek wielorowkowy. Czy i z tym wiążą się jakieś problemy. Czy da się to zrobić bez korzystania z podnośnika lub kanału ??

Proszę o rady na co powinienem zwrócić szczególną uwagę i czy lepiej zostawić to fachowcom - chodź na pewno będą mnie drogo kosztować tu gdzie mieszkam :)




kicaj - 13-04-2008 01:06

  co do pompy nie wiem
co do paska wielorowkowego - zapewne podobnie jest w TDDi jak w TDCi- trzeba specjalny klucz do napinacza, troche historii w moim watku, poza tym trzeba zdjac kolo (czasem i reflektor) zeby miec dostep, podnosnik, kanal - bardzo sie przyda...



Pepik1 - 13-04-2008 19:44

  Ten specjalny klucz zrobiłem z kwadratowego pręta 6mm wygiętego mniej więcej w literę L. Pasek można zdjąć bez problemu od góry. Trzeba zdjąć tylko plasikową osłonę koła pasowego które jest zamocowane na wałku rozrządu.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •