ďťż

[MK3] Akumulator, regulator napęcia czy alternator?

Zobacz wypowiedzi

[MK3] Akumulator, regulator napęcia czy alternator?





- 24-12-2008 20:47
[MK3] Akumulator, regulator napęcia czy alternator?
  Witam.

Jestem posiadaczem Forda Mondeo kombi TDCI 115km 2004r.

W skrócie historia wygląda następująco:

1. podczas jazdy zaświeciła się kontrolka akumulatora.
2. zgaszenie silnika i próba ponownego rozruchu.
3. przy odpaleniu tykanie rozrusznika i dyskoteka na desce rozdzielczej.
4. mechanik podłączył nowy akumulator i wszystko wróciło do normy.
5. samochód jeździł przez około 100km i problem się powtórzył.

A dokładniej wyglądało to tak:
Podczas jazdy zaświeciła mi się kontrolka akumulatora. Zwolniłem chcąc się zatrzymać na najbliższej stacji benzynowej. Następnie pojawiła się migająca lampka od ABS-u oraz padły wszystkie wskaźniki. Po wyłączeniu nawiewu oraz radia prędkościomierz oraz obrotomierz zaczęły działać. Zatrzymałem się na stacji benzynowej zgasiłem silnik i już nie odpaliłem. Poprosiłem gościa z obsługi stacji czy nie pomoże mi odpalić na klemach oczywiście się zgodził ale samochód nie odpalił. Przy każdej probie odpalenia słychać tykanie rozrusznika i dyskotekę na desce rozdzielczej kontrolek. Po wyłączeniu zapłonu i ponownej probie odpalenia wszystkie wskaźniki na max i wracają na pozycję zero (prawdopodobnie reset podczas próby odpalenia). Pozostała laweta do mechanika. Mechanik podłączył nowy akumulator i wszystko odpaliło jak gdyby nigdy nic. Woltomierz z podłączonym aku pokazuje około 14V czyli ładowanie niby poszło. Jako że akumulator miał około 4,5 lat miał prawo paść bez podania przyczyny. Wymieniłem akumulator na CENTRA FUTURA CF 07, 75Ah, 760A. Cieszyłem się około 100KM. Po kolacji wigilijnej podjechałem wracając do domu zauważyłem na luzie skaczące obroty silnika. Zaparkowałem pod domem zapaliła się kontrolka akumulatora po zgaszeniu silnika samochód już nie odpalił. Mam nadzieję że przysłowie jaka wigilia taki cały rok się w tym przypadku nie sprawdzi.

Proszę o jakąkolwiek radę co może być przyczyną takiego rozwoju sytuacji.

Pozdrawiam.




12345mario - 24-12-2008 20:55

  Chłopie użyj "szukajki" to nie boli! Za kilka sekund znalazłem kilka postów w tym temacie np: viewtopic.php?f=10&t=47767&hilit=alternator. Nie śmieć i poczytaj najpierw regulamin forum !!!



GroXi - 24-12-2008 21:07

  Witam. Użyłem opcji szukaj chyba ze dwie strony jest na ten temat odnośnie mondeo focusa escorta transita.

Takiej przypadłości jak tutaj opisałem nie spotkałem w żadnym poście. Pisali o akumulatora (u mnie nowy rozładował się po 100km), alternatorze i regulatorze napięcia (na stykach akumulatora 14v podczas pracy akumulatora więc wszystko w porządku), masie do silnika która również jest ok (podłączałem nowy kabelek o przekroju fi4 od akumulatora do śrubki przy sliniku).

Nie chciał bym się pakować w wymianę wszystkiego co pod rękę podejdzie i napisałem wiadomość na forum ponieważ mam nadzieję że ktoś już miał podobny problem.

Dziękuję za twoją szczerą chęć pomocy ale okazała się ona niezbyt pomocna.

Pozdrawiam.

EDIT. Około 15 000 km temu były wymieniane wszystkie rolki oraz paski przy silniku (również przy alternatorze) oraz szczotki na alternatorze. Nie jestem tylko pewien regulatora ale mechanior coś o nim wspominał że była tam już coś kombinowane tylko nie pamiętam co.



motorek26 - 24-12-2008 21:34

  sprawdź jakie masz ładowanie przy obciążeniu tzn.włącz światła jakie sie da ogrzewanie szyb dmuchawe i sprawdź wtedy jakie jest ładowanie jeżeli bedzie mniejsze niż 12,5V tzn. że nie wyrabia i dzieje sie coś z alternatorem lub regulatorem napiecia




GroXi - 25-12-2008 17:36

  Już sprawdzone. O dziwo samochód odpalił bez problemów wczoraj wieczorem oraz dzisiaj rano. Przy włączonym silniku + światła mijania oraz długie nawiew na maxa wycieraczki i światła awaryjne napięcie na akumulatorze 10,5V i wolno spada oraz zaświeca się kontrolka akumulatora.

Na włączonym zapłonie zmierzyłem na kostkach przy alternatorze napięcie.

Kostka niebieska:
pierwszy styk
+aku 12 -aku 0
drugi styk
+aku 7 -aku 5

kostka brązowa:
+aku 10 -aku 2.2
drugi styk
+aku 0 -aku 12

EDIT: sorka to napięcia na rozruszniku :fcp5



wojtekjanus - 25-12-2008 19:06

  Nie ładuje ci alternator. Problem polega na tym, że w Mondeo tdci Ford montuje trzy różne alternatory.
Tak więc, aby nie wejść w koszty, wpierw trzeba wyjąć alternator, zobaczyć co to jest i szukać regulatora napięcia (może być problem).
Jak chcesz szybko, to kupować od razu kpl zamiennik - regulator plus alternator, w zależności od wykonania 400 - 600 zł.
Jednak zanim wykonasz te ruchy, warto spróbować wyjąć wtyk na regulatorze, spryskać silikonem łączówki i śruby mocujące regulator, potem kilka razy włożyć i wyjąć wtyk. Czasami pomaga.



gsg7dl - 25-12-2008 20:22

  Dkładnie tak jak napisał przedmówca - problem z alternatorm.
Padł.
Jest kilka możliwości
1.Dioda/y/ wzbudzenia
2.Szczotki
3.Dioda/y/ prostownika.
4.Reg. napięcia
Jeśli nie masz doświadczenia w elektryce pojazdowej lub elektronice - proponuję wizytę u elektryka i regenerację alternatora.
Tzn. nie tylko wymianę uszkodzonego elementu, ale , np. przetoczenie pierścieni ślizgowych wirnika , wymiana łożysk, itp



12345mario - 25-12-2008 21:06

  No to masz odpowiedź! Alternator!
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •