ďťż

[Mk3]ciśnienie w oponach TDDi, TDCi- różnice w instrukcjach

Zobacz wypowiedzi

[Mk3]ciśnienie w oponach TDDi, TDCi- różnice w instrukcjach





muff - 28-03-2006 12:31
[Mk3]ciśnienie w oponach TDDi, TDCi- różnice w instrukcjach
  Witam

natrafiłem na zastanawiające róźnice w instrukcjach dot. ciśnienia w oponach
mam MK III rok 2000 z Niemiec i instrukcję FORDowską
Jakiś czas temu dostałem też z FORD Polska instrukcję po Polsku, jest to instrukcja z roku 2004

i tak:
niemiecka instrukcja z roku 2000 podaje nastepujace ciśnienia w oponach (przy prędkości do 160 km) i rozmiarze: 205/55 R 16:
przód: 2.1
tył: 2.1

przy czy nie rozróżnia silników poza Durateciem 2,5 l (w tym wypadku podaje ciśnienie 2.2 i 2.1)

natomiast instrukcja z roku 2004 w wersji polskiej podaje już podziałem na typy silników, i tak dla TDDi i TDCi z 2,0 i 2,2 z manualną skrzynią podaje ciśnienie
przód: 2.3
tył: 2.1

niby różnica nie jest duża ale jednak, ale jednak odczuwalna, jednak im mniej tym chyba lepiej pokonuje się nasze polskie dziury w nawierzchniach, zauważyłem, że różnice są jeszcze większe przy innych typach silników i oponach.

zresztą przy prędkości powyżej 160 km/ h róznica jest taka:
stara: 2.3, 2.3
nowa: 2.5, 2.4

czy ktoś mozę rozwiązać tę zagadkę i napisać jak jest poprawnie dla silników TDDi i TDCi 2,0

Muff




Bauma - 28-03-2006 13:38
ja bym trzymal cisnienie tak jak mowi nowsza instrukcja pod konkretny silnik.
ja mam pod konkretny silnik pod obciazenie i pod predkosc. czesto jade w 3-4 osoby takze obciazone auto i czesto jest grubo ponad 160km/h ale niestety w Polsce to tylko krotkie odcinki. dlatego zrobilem sobie srednia cisnienia minimalnego podawanego przez instrukcje i maksymalnego i tak staram sie utrzymywac...
Cytat:
niby różnica nie jest duża ale jednak, ale jednak odczuwalna, jednak im mniej tym chyba lepiej pokonuje się nasze polskie dziury w nawierzchniach, zauważyłem, że różnice są jeszcze większe przy innych typach silników i oponach. niby tak ale tez im mniej ponizej normy tym szybciej sciera sie opona, zuzycie paliwa itd.....



Andrzej_H - 29-03-2006 01:07
Po co szukać problemu tam gdzie go nie ma !. Jazda pojedyńcza Mondeo to mocno niedociążona tylna oś i ciśnienie wystarczy tu 1.5. Różnica 0.1 czy 0.2 atmosfery to bardzo mało w stosunku do rzeczywistych różnic ciśnienia w zimnej oponie i np. nagrzanej przez słoce latem i dodatkowo od jazdy - tu różnica może osiągnąć do 0.5. Tak więc proszę się tym w ogóle nie przejmować a po dłuższej jeździe szosowej sprawdzić ręką temperaturę opony - jeżeli będzie wyrażnie cieplejsza np. od błotnika to znaczy że ciśnienie jest za niskie, opona podczas jazdy ugina się mocno i na skutek wykonywanej pracy nagrzewa się, oczywiście kosztem paliwa.



Solos - 21-08-2008 15:49

  A ja mam inne pytanko. Mam Mondeo kombi 2.0 TDCI (2004r.) i mam miec na przodzie 2,3 a na tyle 2,1 wg instrukcji. Wiadomo jednak, ze takie cisnienie powinno byc przy zimnych oponach. Tylko kto tak naprawde podjezdza na stacje sprawdzic cisnienie i czeka np. 15-20min az mu sie opony ostudza :fcp5 Jak Wy kontrolujecie cisnienie? Czy jak podjezdzacie na stacje, to np. czekacie az opony beda zimne czy pompujecie tak, zeby przy cieplej oponie wskazanie bylo np. o 0,2 wieksze niz ma byc, czyli w moim przypadku np. 2,5 przod i 2,3 tyl?




szczerba - 21-08-2008 16:47

  Powinno się stosować ciśnienie w ogumieniu zgodne z zaleceniem producenta (na klapce wlewu paliwa jest tabelka dla danego modelu). Temperatura przy której pompuje się opony ma znaczenie przy ogromnych upałach (dobrze więc podjechać na stacje rano) a tak to można się tym nie przejmować.
Jeśli jednak koniecznie chcemy mieć ciśnienie idealnie zgodne z danymi konstruktora to zamiast powietrza pompujemy azot.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •