ďťż

[Mk3] Co się psuje w pompie wspomagania kierownicy?

Zobacz wypowiedzi

[Mk3] Co się psuje w pompie wspomagania kierownicy?





adk11 - 21-11-2008 11:06
[Mk3] Co się psuje w pompie wspomagania kierownicy?
  Ostatnio wymieniałem pompę wspomagania kierownicy na inną używaną, z ciekawości starą rozkręciłem myśląc że się tam coś utrąciło, ku mojemu zdziwieniu na pierwszy rzut oka wszystko gra a jednak nie działała ona, tzn robiła ciśnienie ale bardzo minimalne, dodam jeszcze, że wspomaganie przestało nagle działać i wymiana pompy na inną pozwoliło wrócić wspomaganiu do normalności. Proszę powiedzieć co pada w tych pompach.

pozdrawiam.




polaff - 21-11-2008 12:05

  jak to co uszczelnienie sie zużywa i pompa traci wydajność. Jeżeli pompa nie ma wydajności to logicznym jest fakt, iż wspomaganie jest coraz słabsze ponieważ jego wydajność jest wprost proporcjonalna do ciśnienia oleju...



Emmm - 21-11-2008 12:15

  Może zdarzyć się też przypadek, że pompa ma odpowiednią wydajność i wspomaganie działa jak należy, lecz płyn cieknie z pompy przez uszczelniacz wałka napędowego.
Regeneracja pompy (najczęściej) polega na wymianie uszczelnień i łożyskowania.
Pozdrawiam



polaff - 21-11-2008 12:23

  tak tylko wydaje mi się, że mówimy o różnym stopniu zużycia bo na pewno to które Ty wymieniłeś występuje szybciej i częściej niż zużycie zębatej sekcji tłoczącej pompy o którym ja napisałem, no i jest do parawienia




adk11 - 21-11-2008 12:25

  Rozebrałem ją na czynniki pierwsze i nie widać jakichś niepokojących ubytków w jej częściach a drugie że nagle przestało działać wspomaganie, a przecież pompa traci szczelność z biegiem czasu. Nie było żadnych wycieków z niej.



Emmm - 21-11-2008 16:41

  Pogrzeb dobrze w tej pompie, powinien gdzieś być zawór przelewowy, może zablokował się w stanie otwartym. Nie znam szczegółów budowy pompy wspomagania mondeo, ale każda pompa hydrauliczna (zębata, śrubowa, tłoczkowa) powinna być wyposażona w zawór bezpieczeństwa/przelewowy, zabezpieczający ją przed samozniszczeniem w wyniku nadmiernego wzrostu ciśnienia.
Pozdrawiam



polaff - 21-11-2008 17:00

  później jak nie zapomnę to poszukam gdzieś miałem książkę w której było napisane jak sprawdza się pompy oleju to bym Ci skana podesłał



adk11 - 21-11-2008 22:23

  Cytat:
Pogrzeb dobrze w tej pompie, powinien gdzieś być zawór przelewowy, może zablokował się w stanie otwartym. Nie znam szczegółów budowy pompy wspomagania mondeo, ale każda pompa hydrauliczna (zębata, śrubowa, tłoczkowa) powinna być wyposażona w zawór bezpieczeństwa/przelewowy, zabezpieczający ją przed samozniszczeniem w wyniku nadmiernego wzrostu ciśnienia.
Pozdrawiam
Wszystko w pompie chodziło bez żadnych zacięć, zawór bezpieczeństwa po odkręceniu redukcji wyskoczył i generalnie pracuje płynnie.

polaff będę wdzięczny za dodatkowe informacje. :fcp2
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •