ďťż

[Mk3]Dławi się obroty 1300-1500

Zobacz wypowiedzi

[Mk3]Dławi się obroty 1300-1500





ozmatox - 21-12-2008 11:35
[Mk3]Dławi się obroty 1300-1500
  1 załącznik(i) Wracając z trasy jakieś 300km do domu, zapaliła mi się kontrolka silnika.Trochę mnie to zaniepokoiło bo nie wiedziałem co to może oznaczać, ale dzięki temu forum dowiedzialem się kilku ważnych rzeczy i trochę się uspokoiłem - stawiam na EGR (recylkurator spalin).Samochód jeździł normalnie nic się nie działo,ale do czasu...
Kilka dni temu zauważyłem,że przy przyspiszaniu szczególnie na 2 biegu - obroty 1300-1500 mondziak się dławi d...d...ddd..ławi i przy 2000 obrotów już jest ok.
Pojechałem do zaprzyjaźnionego elektryka na dignostykę,(w ASO liczą sobie 200PLN :D) która wykazała" liczne błędy EGR" oraz "usterka 3 cilinder" co jak sądziłem może mieć związek ze świecami, których jeszcze nie wymieniałem.Autko ma 97.000, a kupiłem go przy 80.000, ale nigdzie nie widziałem w jego dokumentach serwisowy wzmianki na temat śwymiany świec.
Kupiłem świeczki [(PTR6F-13)najtaniej dostaniecie w MOTORCRAFT dają 30% rabatu] i zabrałem się za wymianę - Ku mojemu zdziwieniu świece, które wykręciłem mają symbol(PTR6D-13G) i pochodzą od silnika 3.0 - niestety po operacji Pacjent...choruje nadal ;) nic to nie pomogło.
Czy ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną dławienia się forda?
Na forum znalazłem dwa wątki o podobnej tematyce: (Przyczyny dłaiwenia się)

1."wywalilo uszczelke miedzy kolektorem ssacym a zaworem EGR wymiana zalatwila sprawe."
2."pękła cewka zapłonowa, przepalił się kabel, świeca do wymiany."

Żadna z powyższych usterek u mnie nie występuje.

Czy przyczyną może być zabrudzony zawór EGR?




illusion - 21-12-2008 11:48

  ja w swoim mk1 mam pękniętą cewke i nie wkreca sie wiecej niż 4 tyś. a na benzynie do 2 tyś jak dodaM GAZU TO ZAMULA JAKBY PALIWA NIE MIAŁ A NA WYŻSZYCH JEST OK, TYLE ŻE NIE SĄDZE ŻEBY TO BYŁ W TYM PROBLEM BO JAKBY BYŁA WALNIETA CEWKA TO BY CAŁY CZAS CHRZANIŁA HM. TO DRUGIE JUŻ PRĘDZEJ BO MAJĄ TAM OBROTY COŚ DO POWIEDZENIA POSŁUCHAJ CZY CI TAM NIE SYCZY ALBO NIE ZACIĄGA POWIETRZA



ozmatox - 30-12-2008 16:26

  No i po kłopcie.......Właściwa diagnoza uszkodzona cewka... Polecam wszystkim SZROT z częściami do wszystkich Fordów w Poznaniu przy ulicy Malwowej 129 jest to sklep z częściami do forda używanymi [061 867 39 07 lub 503 798 887]podpiąłem u nich cewkę przejechałem się i zapłaciłem 150 PLN ... :)

dość łatwo dało się sprawdzić działanie cewki po prostu po koleji odpinałem przewody wysokiego napięcia i patrzyłem czy iskra przeskakuje, no i na 3 niestety nie przeskakiwała jak należy; jak odłączyłem całkowicie kabel to silnik bardzo kulał - wiadomo 3 "garki" lub garnki:) ,a po podłączeniu przewodu dławił się silnik przy niskich obrotach.
Po wymianie cewki wszystko wróciło do normy :)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •