[MK3] ESP+ABS potrzebny schemat, jak domontowac ?
1olek - 17-02-2009 22:18
[MK3] ESP+ABS potrzebny schemat, jak domontowac ?
Witam
Czy posiada ktos schemat instalacji elektrycznej ukladu ABS+ESP i sam ABS. Moze ktos sprawdzic w Microcat czym sie roznia systemy ESP+ABS od zwyklego ABS (chodzi o czesci). Tak sie pytam bo przejzalem schemat instalacji elektrycznej w ksiazce Haynes i wynika z nich ze ten uklad rozni sie chyba wylacznikiem, bo w sumie wszystkie kable dochodza do tego samego modulu. Moze jak by ten modul wymienic to by ESP sie pojawil :) (pewnie jest zintegrowany z pompa ABS jak i w MKII) Tak sobie mysle, anglikow na rynku pelno, tylko co z nich wymontowac ? Jak ktos ma jakies info bede wdzieczny.
P.S. Prosze bez tekstow typu "sprzedaj to i kup z ESP" - nie masz nic do powiedzenia, nie zasmiecaj tematu :fcp7
jackoba1 - 17-02-2009 22:29
Witam .kolego spróbuj skontaktować sie z kolegom RECONDO - on chyba dokłada ESP w swoim MONDIM :fcp1
- 17-02-2009 22:56
A co z czujnikiem przechyłu? tzw. żyroskopem w dachu ??
1olek - 17-02-2009 23:04
Cytat:
A co z czujnikiem przechyłu? tzw. żyroskopem w dachu ?? Kolego mnie chodzi o najprostsza wersje cos jak TCS w MKII, tam zadnego zyroskopu w dachu nie ma, to nie samolot :D
- 17-02-2009 23:54
Piszesz ESP to o nim Ci odpisuję. Gdybyś napisał TCS (ASR) to bym tego nie pisał :fcp4
Snajper_881 - 18-02-2009 07:58
Cytat:
A co z czujnikiem przechyłu? tzw. żyroskopem w dachu ?? Nie tylko, jeszcze :fcp1 :
? prędkość obrotową każdego koła
? kąt skrętu kierownicy
? przyspieszenie poprzeczne samochodu
? ciśnienie płynu hamulcowego w przewodach
? prędkość obrotową wokół osi pionowej samochodu
? aktualną prędkość jazdy samochodu
? aktualny moment obrotowy przekazywany na oś napędzaną
? aktualne przełożenie wybrane przez kierowcę lub przez komputer sterujący automatyczną skrzynią biegów
? masę pojazdu
? ciśnienie w ogumieniu (system kontroli cisnienia).
Więc Ty chcesz TCS (ASR) nie ESP :fcp1 . Z tego co wiem, TCS korzysta z czujników ABS-u. Sama podmiana modułu chyba nic nie da, pozostaje jeszcze sprawa sterowania przepustnicą. Jak wiadomo podczas poślizgu kół przednich jest też redukowana moc.
Życze powodzenia! :fcp1
Pozdrawiam!
- 18-02-2009 08:32
Ciśnienie w ogumieniu to może jednak nie... :fcp2
Ale reszta to co do ESP może się zgadzać (może poza niektórymi :fcp4 ).
Ale jako, że chodzi o ASR to próbuj kolego :fcp26
i daj znać o efektach :fcp14
1olek - 18-02-2009 08:50
A wiec koledzy chodzi o TCS, zeby kola nie buksowaly jak sie mocno gaz wcisnie, mam to w MKII w MKIII juz brak :( Sorki za wprowadzenie w blad ;) Sprawa sterowania przepustnica powinna odpasc bo silniczek na linke byl w MKII do polowy '98 pozniej komp ograniczal wtrysk paliwa, przypuszczam ze w MKIII jest tak samo wiec wymiana pompy ABS powinna ten problem rozwiazac, musi dawac sygnal do kompa aby odcial doplyw paliwa. Zreszta kolega RECONO (opis w dziale moje auto) ma juz wszystko zalozone brakuje mu jeszcze jakiejs wiazki, jak u niego zadziala to tez sobie domontuje.
Snajper_881 - 18-02-2009 08:55
Cytat:
Ciśnienie w ogumieniu to może jednak nie... Ja tego nie wymyśliłem... :fcp2 :fcp2
Prawdopodobnie w nowych autach wysokiej klasy. :fcp1