ďťż

[MK3] hatchback Jakie mogą być skutki zbyt duzej ilości olej

Zobacz wypowiedzi

[MK3] hatchback Jakie mogą być skutki zbyt duzej ilości olej





rafano - 13-10-2008 09:39
[MK3] hatchback Jakie mogą być skutki zbyt duzej ilości olej
  Jak w temacie, chłopaki na warsztacie zalali mi za dużo ilość oleju, silnik 2.0 TDCI, mam ponad MAX jakie mogą być skutki jazdy z zadużą ilością oleju w silniku ???




Klimek - 13-10-2008 09:51

  podobno [zwlaszcza w dieslach] moga lecic oringi uszczelniajace.

Powinno byc zawsze na 3/4 wskaznika.



rafano - 13-10-2008 09:55

  [quote="Klimek"]podobno [zwlaszcza w dieslach] moga lecic oringi uszczelniajace.
no wlasnie zauwazylem ze silnik zaczal sie mocno pocic od strony chlodnicy ewentualnie wymiana oringów uszczelniajacych to duzy kosz ???.



kreeecik - 13-10-2008 10:47

  zależy ile masz tego oleju za dużo, w instrukcji jest napisane olej powinien sięgać do wskaźnika max na bagnecie, a po rozgrzaniu może nawet go przekraczać o kilka mm, co wynika z właściwości oleju. Mam zalane ma maxa i jakos się nic nie dzieje.




wojtekjanus - 13-10-2008 13:47

  Nawet jak jest 5mm ponad maksimum, nie powinno się nic złego stać. Jeśli więcej, zawsze możesz podjechac na stację, gdzie mają odsysacz i trochę obniżyć poziom.
W silniku uszczelniają wał korbowy przed wyciekiem oleju pierścienie siemmera, nazywane popularnie zimeringami. Oringi owszem są, ale gdzie indziej. Jeden zimering jest przy kole pasowym, drugi po stronie sprzęgła. Ich wymiana to większa robota.
Jeśli masz zapocny olejem silnik od strony chłodnicy, warto spróbować dokręcić ( z wyczuciem) śruby miski olejowej i ewent. śruby pokrywy rozrządu.



kajko - 19-08-2009 17:14

  Mi jak gościu nalał, to jest 1,5cm ponad stan. Benzyniak 2.0. Czy przez to może coś się stać przy wale korbowym? Jakieś dziwne stuki się pojawiły, coś jakby luźna blacha gdzieś latała. Tylko że nigdzie nie lata... Na wolnych obrotach, jak się przygazuje to mniej.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •