[Mk3] Kłopoty z układem elektrycznym
wiker - 13-07-2008 16:01
[Mk3] Kłopoty z układem elektrycznym
W czasie jazdy zmuszony byłem do gwałtownego hamowania tak że koła przednie chwilowo przyblokowało(miałem wówczas niesprawne ABS-y, pojazd przed wymianą czujników). Niedługo po tym jadąc dalej zauważyłem, że wskazówki zegarów (prędkościomierz i obrotomierz) są na "0" i brak jest podświetlenia tablicy, nie można zmieniać świateł (raz włączone drogowe nie wyłączają się, trzeba wyłączyć wszystko i ponownie odpalić). Zatrzymałem się i odkryłem następne dziwne objawy elektryki. Kiedy włączam światła nie mogę włączyć kierunkowskazów i odwrotnie przy wyłączonych światłach, kierunki są. Kiedy włączam zapłon do poz II i przekręcam przełącznik oświetlenia wskażniki "wariują" - włączają się i gasną, zegary kręcą. Odłączałem akumulator - nic nie pomagało, byłem zmuszony jechać dalej i na trasie na ok 2...3 sek na chwilę zrobiło się normalnie ale teraz cały czas mam ten cyrk ze wskaźnikami. Czy ktoś wie co jerst grane?
wiker - 25-07-2008 00:25
Już znalazłem przyczynę. Brak "masy" w połączeniu - znalazłem niedokręconą śrubę łączącą przewód masowy - pod maskującą listwą progową (fuszerka po naprawie blacharki)
rafiraptor - 25-07-2008 07:54
W aso pewnie wymieniliby Ci całą elektrykę wraz z akumulatorem :fcp12
wiker - 26-07-2008 15:23
Wyobraź sobie że już byłem w ASO i niesamowita historia - po przyjęciu zlecenia (a trwało to ok 15 min kiedy gość rejestrował mnie w biurze) idziemy do samochodu, a tu wszystko działa jak w książce pisze, zrobiliśmy rundkę próbną i nic. Po dwóch dniach na trasie znowu mi to wyskoczyło, ale finał już znacie, ponieważ tajniki elektrotechniki nie są mi obce to sobie z tym poradziłem. Gdybym miał schemat to szybciej bym do tego doszedł. Opatrzność pozwoliła mi zaoszczędzić trochę kasy.