[MK3] Migająca sprężynka,przypadek inny niż te z zestawienia
pazi - 11-01-2009 13:47
[MK3] Migająca sprężynka,przypadek inny niż te z zestawienia
Witam,
Ostatnio siostrze na trasie zapaliła się kontrolka (sprężynka), wróciła do domu, zostawiła auto na noc i rano już go nie odpaliła - do dnia dzisiejszego auta nie dało się odpalić (mniemam, że za duże mrozy), dzisiaj rano odpaliłem w końcu samochód - kontrolka tym razem mruga i nie gaśnie - samochód chodzi nierówno na wolnych obrotach (szarpanie) oraz z rury wydobywa się biały, gęsty dym...
Kontrolka cały czas mruga - przy wyłączonym, jak i przy włączonym silniku :566:
Przeczytałem temat o migającej sprężynce i problemowi odpowiadają dwa punkty - auto tak czy tak musi trafić na serwis, ale chciałbym zapytać Was, o to co może być przyczyną tego stanu rzeczy.
Zaznaczam, że wtryski (komplet) wymieniane były rok temu...
motorek26 - 11-01-2009 14:05
bez kompa sie nie obejdzie
a co problemu z odpaleniem to najprawdopodobniej padły świece żarowe
Jarek22 - 09-03-2009 14:56
ja mam podobny problem. zaczęła się palić w trakcie jazdy. auto straciło na mcy. jak był ciepły odpalał bez problemu, lecz jak ostygł to bardzo ciężko, długo kręcił i łapał powoli nieodpalająć tylko strasznie kopcił na biało z rury. jak odpalił i dodawałem gazu to silnik szarpał. Wcześniej nie było słychać żeby z wtryskami coś było nie tak, nie lały itd. Nie mam pojęcia co to może być.
tarqun1 - 10-03-2009 16:18
u mnie to była pompa paliwa razem z wtryskami. wieczorem go zgasiłem a rano już nie moglem odpalić- objawy takie jak wyżej...Miałem brudny układ paliwowy z opiłkami metalu od uszkodzonej pompy paliwa. pomogła wymiana wszystkiego i regeneracja pompy. Trzeba trzymać się za kieszeń i cicho szlochać...:(
Jarek22 - 11-03-2009 11:51
ja już naprawiłem swój problem, na szczęście nie był kosztowny, po prostu 1 z wtrysków nie się rozprogramował. koszt programowania to 150zł.
supermario1 - 12-08-2009 10:33
U mojej siostry w MK3 2,0 TDCI 115 KM też niby padł jeden wtrysk a objawy takie jak u "Pazi". Pod komputerem wykazało że 1 wtrysk nie chodzi lecz mechanik zamienił wtryski na próbę z 4 a komputer dalej nie wykazywał pracy 1 wtrysku a 4 chodził prawidłowo. Mechanior zaczął sprawdzać zasilania wtrysków i stwierdził, że zasilania na 1 wtrysku nie ma już na wyjściu z komputera i myśli wymienić komputer. Podpowiedzcie czy można naprawić to inaczej, jakieś programowanie komputera czy wtrysku.
Boblo - 12-08-2009 11:37
Tylko czy mechanik wie jak sprawdzić zasilanie wtrysku? Jesli robił to zwykłym miernikiem to sprawdzenie może być błędne. Jak sprawdzał oscyloskopem to znaczy, że fachowiec :)
supermario1 - 12-08-2009 11:46
raczej sprawdzał miernikiem ale jeszcze ciekawi mnie czy 1 wtrysk jest na pewno 1 w silniku czy jest ich inna kolejność, bo może zamieniał dobre wtryski? Czy ktoś zna kolejność zapłonu takiego silnika 2,0 tdci?
Może jeszcze mi ktoś podpowiedzieć czy jak komp przejdzie w tryb awaryjny z uwagi na awarię 1 wtrysku to czy komp odcina zasilanie na ten wtrysk, bo jak mechanior podmienił wtrysk 1 na 4 to dalej nie było zasilania 1 wtrysku no i nie widziałem aby programował te wtryski po zamianie.
Boblo - 12-08-2009 14:09
Komputer nie odcina poszczególnych wtrysków tylko zmienia sterowanie silnikiem, żeby dać minimalną moc umożliwiającą dojazd do serwisu.