[MK3] Pompa buczy po wymianie oleju - odpowietrzenie
Solos - 27-08-2008 07:17
[MK3] Pompa buczy po wymianie oleju - odpowietrzenie
Witam,
od niedawna jestem posiadaczem Mondeo. Niestety przy skretach kierownicy (nawet minimalnych) slychac buczenie spod maski. Przeczytalem wszystkie watki dotyczace Mondeo i wspomagania - dowiedzialem sie, ze to pewnie pompa lub stary olej. Sprawdzilem poziom oleju w zbiorniku wyrownawczym i jego stan - bylo nieco ponad minimum a kolor czarnawy. Pojechalem wiec do warsztatu wymienic caly olej. Facet wymienil go przy mnie. Nalal ladny malinowy olej. Po nalaniu oleju trzeba bylo odpowietrzyc uklad. Wsiadlem wiec do samochodu i pokrecilem spokojnie kierownica w lewa i prawo na max. Wylo niemilosiernie. Po jakims czasie przestalo tak bardzo wyc. Teraz podczas jazdy czasami pompa wyje przy lekkim skrecie kierownicy a czasami nie. Zdecydowanie czesciej i glosniej jak samochod stoi. I teraz pytanie - czy to pompa sie konczy czy moze uklad jest niedostatecznie odpowietrzony? Niby na forum wszyscy pisza, ze starczy wlasnie pokrecic kierownica, ale w ksiazce z serii "Sam naprawiam" jest mowa o podlaczaniu jakiejs pompki i tworzeniu podcisnienia ok. 51kPa przy skreceniu kol na maxa w celu prawidlowego odpowietrzenia. Jak myslicie - jesli pompa czasami wyje a czasami nie, to jest to raczej kwestia odpowietrzenia czy wadliwej pompy? I co ewentualnie z taka pompa dobrze wymienic? W "Sam naprawiam" pisza, ze z pompa powinno sie wymienic kolo pasowe, a w [link=http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?f=10&t=59064&hilit=pompa+wspomagania :2tv7hvum]tym watku[/link:2tv7hvum] na forum stoi, zeby z pompa wspomagania koniecznie wymieniac pompe wody. Jak to jest?
I jeszcze jedno pytanko. Czy wadliwa pompa wspomagania moze byc przyczyna powstania luzow na kierownicy? Robilem 1,5 tygodnia temu geometrie i teraz zeby jechac prosto, to czasami kierownica musi byc skrecona lekko w lewo, a czasami jest ok - czyli zeby jechac prosto, to kierownica ma byc ustawiona prosto. Podczas jazdy slychac tez czasami taki jednorazowy dzwiek/stukot jak hmmm... jak przy otwieraniu napoju Frugo. Co to moze byc? Moze to to jest przyczyna powstawania luzow na kierownicy?
Solos - 27-08-2008 13:32
Pomozcie :fcp5 Chcialbym zrobic geometrie, ale najpierw musze doprowadzic do ladu uklad kierowniczy i zawieszenie.
matti11 - 27-08-2008 14:12
Ostatnio tez sam wymieniałem olej we wspomaganiu odpowietrzanie trwało około 5 min w tym czasie kreciłem kierownicą w prawo i lewo aż pompa ucichła .Jesli miałbys zle odpowietrzona pompe to w czasie jak miałaby w sobie powietrze wspomagania bys nie miał i kiera chodziłaby cięzej .Co do pukania to moga być koncówki drązków do wymiany .
adk11 - 19-11-2008 11:52
Padła mi pompa wspomagania, muszę ją wymienić, przy okazji chciałem też wymienić płyn wspomagania na świeży i tu zastanawiam się ile go musze kupić i jaki, pozdrawiam.