[mk3] skrzynia biegow - odpowietrzenie układu sprzęgła?
Aro77 - 08-02-2009 10:49
[mk3] skrzynia biegow - odpowietrzenie układu sprzęgła?
"Witam ponownie bo nikt nie odpowiada na mój problem a nie wierze że tylko ja mam/miałem taki problem, z moim mondkiem, od 2-3 tygodni czasami zaczynam miec problem z wlaczeniem biegu, jakiegokolwiek biegu...jade sobie nagle che zmienic na inny bieg a tu nic lewarek ma opor w kazdy bieg, jak sie zatrzymam pokrece kierownica w lewo prawo itp. zgasze auto i odpale ponownie problem znika, a biegi chodza jak maslo i potrafi byc tak ok kilka dni i potem znowu awaria, dodam ze mam blokade skrzyni biegow i moze to ma cos z tym wspolnego ale watpie ?czy to moze poduszka skrzyni czy moze pod silnikiem jest zluzyta czy to moze dwumasa ale nic mi nie stuka nie trze wszytko ok, przebieg na liczniku to 185 tysi 2001 rok ale znajomy jak robil mi tłumik to powiedzial ze ma wiecej patrzac na tłumik, wiec dwumasa moze juz była wymieniana bo jak przegladałem forum to widze ze 90-100 tysiecy to dla dwumasy koniec.....moze ktos miał podobny problem?, nie chce narazie jechac do swojego mechanika bo przenosi graty i kanału nie ma a do ASO to dziekuje zaraz powiedza ze pół auta do wymiany"
WERTOWAŁEM FORUM I ZNALAZŁEM DOKŁADNY PROBLEM U "ARMANIEGO" I ZACZNE OD METODY NAJTŃSZEJ ODPOWIETRZENIA UKŁADU SPRZEGŁA TYLKO MOŻE KTOS NAPISAĆ JAK TO ZROBIĆ?
Pozdrawiam i z góry dziekuje za odpowiedzi
DJKOLO - 08-02-2009 13:23
jeśli masz sprzęgło hydrauliczne to musi być pompka gdzieś przy pedale sprzęgła i przy łapie sprzęgła musi być siłownik . a i musi być zbiorniczek na ten płyn 1) sprawdź ile jest płynu jak coś to uzupełnij 2) jak bardzo mało płynu to zapowietrzony układ . podczas jazdy spróbuj wrzucić na luz potem kilkakrotnie nacisnąć sprzęgło i wrzucić bieg jeśli wejdzie tzn że sprzęgło zapowietrzone a tak w ogóle to ono jest hydrauliczne ????? odpowietrznik na pewno jest na siłowniku zasada podobna do ukł. hamulcowego żeby odpowietrzyć potrzebna druga osoba która naciska kilkakrotnie na pedał . jak naciśnie wówczas druga osoba odkręca odpowietrznik . należy na odpowietrznik nałożyć przezroczysty wąż igielitowy , jak pedał wpadnie do końca wówczas zakręcasz odpowietrznik a druga osoba puszcza pedał i tak aż przestaną lecieć pęcherzyki powietrza widoczne na igielicie