[MK3][TDDi] Wibracje na pedalach i lewarku skrzyni biegow
Snot - 18-10-2008 20:11
[MK3][TDDi] Wibracje na pedalach i lewarku skrzyni biegow
Witam, mam denerwujacy problem. Szukalem, ale nie znalazlem. Na postoju jak opieram noge o pedal sprzegla czuje lekka pulsacje. Podczas jazdy jak dodaje gazu czuje ta pulsacje na lewarku skrzyni biegow i wszystkich pedalach. Amplituda pulsacji rosnie wraz z obrotami. Im wyzsze obroty tym szybsza pulsacja. Powyzej 2000 obrotow to juz wrecz mrowienie/drgania. Jak silnik jest zimny drgania sa slabsze, na rozgrzanym wieksze, a przy wlaczonej klimie sa wrecz meczace.
Ogolnie to takie odczucie jakby pedaly dotykaly silnika. Czuje jakby jakies kolo sie w nim krecilo. Takie zludzenie. Dodatkowe objawy to ze lewarek skrzyni biegow sie rusza podczas jazdy. Podczas wcisniecia pedalu gazu lewarek porusza sie jakby chcial wyskoczyc z biegu, a jak nagle puszcze pedal gazu lewarek jakby sie dociska.
Od razu mowie ze jestem po wymianie kola dwumasowego i calego sprzegla.
A i jeszcze dodatkowo jak wciskam pedal gazu do dechy na niskich obrotach, w trakcie jak sie rozkrecaja i osiagna okolo 2000 obrotow (czyli turbina zaczyna ladowac na full i jest wysoki moment) to mi tak buda wibruje ze caly kokpit brzeczy.
Co to moze byc? Jakies poduszki silnika? Wtryski? Wykluczam kolo dwumasowe. Czemu to zalezy od temperatury silnika (mimo ze zawsze drgania sa, tylko sila drgan sie zmienia)? Ale bardziej mi pasuje jakies zle wytlumianie drgan silnika. Jakby mi ktos silnik do ramy przyspawal. Postaralem sie jak najdokladniej pokazac moj problem. Czekam na jakies porady.
Pozdrawiam.
wojtekjanus - 18-10-2008 20:52
Dlaczego wykluczasz koło zamachowe dwumasowe?
jakubbi - 18-10-2008 21:18
dwumasa, poduszki silnika i skrzyni do kontroli. Obstawiam poduszke pod skrzynią.
wojtekjanus - 18-10-2008 22:37
Podobnie jak Jakubbi pisze obstawiłbym w kolejności:
-koło zam. dwumasowe (często sprzedają jako nowe regenerowany szajs),
-koło pasowe dwumasowe ( bo piszesz, że przy włączonej klimie wzmagają się wibracje; spróbowałbym odpalić na chwilę ze zdjętym paskiem)
-sprawdziłbym dokręcenie skrzyni do silnika (tak, tak, ja już to przećwiczyłem),
-poduszki pod zesp. napędowym.
Snot - 18-10-2008 23:21
Cytat:
Podobnie jak Jakubbi pisze obstawiłbym w kolejności:
-koło zam. dwumasowe (często sprzedają jako nowe regenerowany szajs),
-koło pasowe dwumasowe ( bo piszesz, że przy włączonej klimie wzmagają się wibracje; spróbowałbym odpalić na chwilę ze zdjętym paskiem)
-sprawdziłbym dokręcenie skrzyni do silnika (tak, tak, ja już to przećwiczyłem),
-poduszki pod zesp. napędowym. Kolo bylo napewno nowe. Sam kupowalem w sklepie, plus cale sprzeglo i dopiero dalem w warsztacie do wymiany. Oczywiscie otworzylem pudelko i napewno byla nowka, jak i reszta sprzegla.
Co z tym paskiem? Ktore to kolko pasowe jest i jaki pasek mam zdjac? Jak sprawdzic dokrecenie skrzyni do silnika? Sorki ale niestety az tak duzo z mechanika nie mialem do czynienia. Mysle ze najpierw sprawdze poduchy. To chyba nie jest drogie a moze pomoze.
wojtekjanus - 19-10-2008 11:23
Przede wszystkim nie piszesz, czy te wibracje pojawiły się bezpośrednio po wymianie sprzęgła, czy później - z tego można dużo wnioskować.
Co do tych śrub - ja miałem przypadek, że mechanik po wymianie sprzęgła zapomniał dokręcić prawidłowo śruby skręcające silnik ze skrzynią, po trochu zaczęły się pojawiać wibracje, w końcu takie, że mi skarpetki spadały z nóg.
Między prawym nadkolem i silnikiem na wale silnika znajduje się koło pasowe z paskiem wieloklinowym, napędzającym alternator i klimę. Po awarii najczęściej te koło hałasuje, ale w krańcowym przypadku może wibrować, warto sprawdzić skoro piszesz, że po włączeniu klimy (czyli po znacznym obciążeniu koła pasowego) wzrastają wibracje. Jak skręcisz mocno koło, to za niedużą plastikową osłoną zobaczysz te koło (drugie od przodu, pierwsze to koło sprężarki klimy). Jak nie masz odpowiednich narzędzi, to nie zdejmiesz sam paska, niech to zrobi mechanik, a przedtem niech sprawdzi ręką te koło, czy ma luz. Na szczęście - jakby co - te koło nie jest drogie.
Poduszki warto też sprawdzić, ale w przypadku ich awarii najczęściej tłuką głucho przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem, zwłaszcza na niskich biegach.
Snot - 19-10-2008 11:48
Wibracje byly tez przed wymiana sprzegla i kola dwumasowego. Nie ma ich gdy obroty spadna do minimum (poza delikatnie pulsujacym sprzeglem). Jesli mocniej wcisne sprzeglo (chocby tak na 3cm) pulsacja na sprzegle znika. To samo podczas jazdy. Widze ze te wibracje/pulsacje sa scisle powiazane z obrotami silnika i jego obciazeniem im wieksze obroty tym mocniejsze i szybsze wibracje.
Jak sobie patrze na pracujacy silnik to te wszystkie wibracje idealnie pasuja do drgan silnika. Jakbym oparl stope o pracujacy silnik pewnie mialbym to samo co w kabinie na pedalach i lewarku.
Pojade niedlugo sprawdzic to kolo pasowe.
off - 19-10-2008 13:21
Witam,
podłącze się do dyskusji. U mnie po regeneracji pompy wtryskowej, pojawily się objawy podobne do kolegi, z tym że, podczas gwałtownego przyspieszania na biegu 3 i 4, auto dostaje lekkich drgawek, podczas spokojnego przyspieszania obiaw ten nie wystepuje. Na pozostałych biegach tego nie odczuwam i nie ma znaczenia, czy silnik jest zimny czy ciepły. Mechanik powiedział, że nie wiem czym jest to spowodowane
ogodaw - 19-10-2008 13:57
Witam może źle założone sprzęgło albo wcale nie było nowe, byłeś przy wymianie? Jak kupowałm mondeo to znajomy handlarz powiedział mi że jak wibruje pedał sprzęgła to napewno auto ma grubo ponad 250 tyś. km i sprzęgło do wymiany.
Pozdrawiam
Snot - 23-10-2008 18:41
Witam nie bylem przy wymianie, ale napewno wymienili, mialem chyba wszystkie objawy padaki sprzegla. Piszczal wysprzeglik, tarcza sie slizgala a przy wylaczaniu silnika bylo slychac dwumasowke. Wszystko zniknelo, tylko te piekielne wibracje zostaly.
Ehh chyba bede musial za tydzien do warsztatu pojechac.