[MK3] technologia naprawy blach
Jack001 - 06-03-2009 06:08
[MK3] technologia naprawy blach
Od pięciu miesięcy walczyłem z Fordem o gwarancyjną naprawę blacharsko-lakierniczą.
Po przeprowadzonych oględzinach w serwisie Forda, stwierdzili że dwoje drzwi nie nadaje się do naprawy blacharskiej i należy je wymienić.
Po weryfikacji w Warszawie, każde zlecenie gwarancyjne weryfikują - a moje aż dwukrotnie, okazało się że jednak się da naprawić te drzwi.
Moje pytanie dotyczy szczegółowej technologii naprawy przez serwis.
Czy oni tylko usuwają korozję od wewnątrz drzwi?
A jeżeli korozja jest widoczna na zewnątrz (dolna krawędź drzwi) to do jakiej wysokości drzwi kładą nowy lakier?
Czy robią to tylko do listwy na drzwiach - czy wymieniają listwę?
Czy powyżej listwy też - wymieniają listwę?
Pytanie z innej beczki.
Jeżeli ktoś zna poszczególne finansowe składniki naprawy np. lekkiego wgniecenia i zarysowania na środku drzwi - czy mógłby mi podać. Te składniki to: 1. koszt zdjęcia i założenia tapicerki; 2. prostowanie, szpachlowanie, lakierowanie. To chyba wszystkie składniki.
Interesuje mnie to, bo chciałbym im zlecić, przy okazji naprawy gwarancyjnej, likwidacje takiego właśnie zarysowania, a rzucili kosmiczną kwotą!
Lofbirr - 06-03-2009 07:42
ja robie teraz to samo i z tego co mowili - rozginaja na dole te zachodzaca blache (czy co tam trzeba zrobic), czyszcza i impregnuja jakims drogim srodkiem - a z malowaniem drzwi jest tak iz jesli rdzy nie widac na zewnatrz drzwi to nie beda malowac, jesli widac to - przynajmniej u nas w aso - maluja do listwy - z tego co wiem raczej nie ma co liczyc na cale drzwi. swoja droga jak masz listwe niepierwszej swiezosci to doplac kilka dyszek to pomaluja ci tez listwe ;)
fajne jest natomiast to iz nie robili mi problemow mimo tego ze auto mam z francji i brakowalo mi jednego przegladu (ktory sami dobili ;))
ps: malowanie jednego elementu to u nas ok 300 pln - jesli jest lekkie wgniecenie to maja maszyny na elektromagnesie chyba ktore to wyciagna - koszt w cenie malowania afaik.
Jack001 - 06-03-2009 17:10
Listwa jest lekko przerysowana. Mówiąc szczerze to nawet tego nie zauważyłem. Dopiero jak wyceniali mi robotę na usunięcie wgniecenia, to pokazali mi, że listwa jest przerysowana. Delikatnie bo delikatnie ale jest. Jeżeli będę prostować wgniecenie to listwę zrywają i muszę kupić nową.
Liczyłem na to że zrobią to w ramach naprawy gwarancyjnej. Ale niestety trudno się z nimi gada.
W warsztacie blacharsko-lakierniczym, oczywiści nieautoryzowanym, liczyli że przygotowanie drzwi do lakierowania (tylko usunięcie wgniecenia), z demontażem i montażem tapicerki drzwi wyniesie 300 PLN. Jeżeli by liczyli bez demontażu tapicerki to 40 PLN.
Dlatego pytałem o składniki finansowe naprawy blacharsko-lakierniczej.
Myślę że w Fordzie liczą mi za naprawę tego wgniecenia całe koszty (z demontażem tapicerki). A i tak będą demontować tę tapicerkę w ramach wykonywania prac gwarancyjnych.
lewbran - 07-03-2009 20:12
Mi wymienili w 2005 w mondku MKIII 3 drzwi a w jednych wymienili uszczelniacze na zagięciach blach , klapy bagażnika nie ruszali . Jeżdżę tym autem do tej pory i nic nie koroduje w w/w miejscach ale pojawiła się rdza pod plostykiem nad tablicą rejestracyjną .
Jack001 - 10-03-2009 20:34
Dzisiaj oddałem samochodzik do naprawy gwarancyjnej. W końcu trafił mi się konkretny gość do rozmowy. Podał rozsądną cenę usunięcia wgniecenia, a dodatkowo skrócił czas naprawy o połowę.