[mk3] układ kierowniczy...
makten - 26-01-2009 17:44
[mk3] układ kierowniczy...
witam wszystkich,
niedawno miałem taką akcję, wjechałem w zaspę dosyć pokaźną, i kilka godzin później wyjechałem w trasę, po przejechaniu kilku kilometrów przy prędkości około 100 km/h zaczęło ostro telepać kierownicą, całe auto się trzęsło, tak jakby tarcze były pokrzywione, po naciśnięciu hamulca przestało. Po rozpędzeniu ponownie to samo. Wysiadłem, otworzyłem maskę, płyny ok nie nie znalazłem, ruszyłem i problem już mi się nie powtórzył. Dodam że mam tak, że przy skręcie w lewo np. gdy objeżdżam rondo i daję gazu czuję takie telepanko lekkie, mniemam że mi koło pasowe przenosi drgania. Na co mam zwrócić uwagę??
motorek26 - 26-01-2009 18:13
Cytat:
Na co mam zwrócić uwagę??
sprawdź półosie przeguby koła
koło pasowe nie ma nic do tego jeżeli ono by biło to biło by ci cały czas a nie jak skręcasz
kocio66 - 26-01-2009 18:33
Skoro wjechałeś w zaspę i po tym zaczęło telepać kierownicą, to może śnieg dostał się w wewnętrzną część felgi lub pod kołpak i zmieniło się wyważenie koła. Mógł tam zamarznąć i dlatego teraz trzepie. Miałem tak kiedyś.
Domelus - 26-01-2009 18:39
wiam,u mnie jest to samo.wydaje mi sie,ze uklad wspomagania sie zapowietrza poprzez drgania tak jak piszesz byc moze ,ze przez kolo pasowe.u mnie zbiorniczek z plynem do wspomagania caly drga i sadze,ze to jest przyczyna zapowietrzania sie ukladu.po dluzszej jezdzie (tak na trasie) zanika problem lecz gdy auto troche postoi to dalej kierownica chrupie a dobrze to slychac na rondzie.
krogulc - 26-01-2009 21:11
myślę że MOTOREK26 ma rację jeśli na zakrętach to może być przegub
adam_aa22 - 29-01-2009 13:04
Cytat:
Skoro wjechałeś w zaspę i po tym zaczęło telepać kierownicą, to może śnieg dostał się w wewnętrzną część felgi lub pod kołpak i zmieniło się wyważenie koła. Mógł tam zamarznąć i dlatego teraz trzepie. Miałem tak kiedyś. święta prawda, ja miałem już kilka razy taki efekt po zamarznięciu pewnej ilości śniegu na feldze