Naped 4x4 i sprzegło...
Qnrad - 30-11-2005 15:56
Naped 4x4 i sprzegło...
Jak sie ma napeed na 4 to tez jest wiecej problemow :? Bo ostatnio była ciagnieta przyczepka..przez dłuzsza droge i była załaczona tylna os...i nagle przy ruszaniu czuc było sprzegło...jest coraz słabsze! Czy do do Mondzi z napedem jest zak ładne mocnieejsze sprzegło...czy seryjne od 2.0...jest mozliwosc załozenia mocniejszego? Co prawda ma prawo sie juz zepsuc po 10 latach...wiem ze to nie ta pojemnosc i nie te obciazenia, ale w Essiku było wymienione 0.5 roku temu 12 i troche lat na jednym sprzegle...a w Mondzi.. cos tu smierdzi..i to niestety sprzegło
wahu - 30-11-2005 16:38
sprzeglo jest takie same bez wzgledu na rodzaj napedu
mmmk - 30-11-2005 18:43
a "stuningowac" da sie napewno czyli zalozyc jakies mocniejsze tylko nie wiem jak z kosztami i skad to wziac. sa samochody w ktorych po wzroscie mocy trzeba zalozyc "mocniejsze" sprzeglo.
pozdrawiam
maciek
p.s. no chyba,ze bylo zalozone byle co czyli wloska podrobka za 100 zl to mi to nowe i docisk podobnej klasy(tez nowy) wytrzymaly 10 miesiecy i nigdy zadnej przyczepy nie ciagnalem
Andrzej_H - 30-11-2005 23:52
Napęd 4x4 nie ma żadnego wpływu na sprzęgło - przenosi on moment obrotowy silnika na skrzynię biegów. Natomiast ciągnięcie przyczepki a dokładnie ruszanie z przyczepką to znacznie dłuższa praca sprzęgła na poślizgu, stąd i zapach palącej się okładziny ciernej sprzęgła. Jeżeli sie o tym nie wie przed rozpoczęciem zabawy w traktor to nauka niestety kosztuje. Praktyczne wskazówki to:
Jeżeli zatrzymujemy się z przyczepką to unikajmy stawania pod górę, najlepiej jest gdy samochód stoi "z góry" - wówczas przy ruszaniu w ogóle nie zużyjemy sprzęgła.
Jeżeli ruszamy starajmy się jak najszybciej zwolnić całkowicie nacisk na sprzęgło (dotyczy to każdego samochodu).
Napęd 4 x 4 w samochodach osobowych (wyłączając użytkowników z terenów górskich) ma tak naprawdę sens przy mocy silnika powyżej 150 kM, najgorszy oczywiście jest tu napęd przedni - bardzo łatwo, przy wysokich mocach silnika, można zerwać przyczepność napędzanych przednich kół na mokrej jezdni nawet na kilku kolejnych biegach, przy tylnym napędzie jest to już znacznie bardziej utrudnione a przy 4x4 już naprawdę trudne.
Qnrad - 01-12-2005 16:16
[quote=Andrzej_H]Natomiast ciągnięcie przyczepki a dokładnie ruszanie z przyczepką to znacznie dłuższa praca sprzęgła na poślizgu, stąd i zapach palącej się okładziny ciernej sprzęgła. Jeżeli sie o tym nie wie przed rozpoczęciem zabawy w traktor to nauka niestety kosztuje. quote]
Kurde czuje sie jak dziecko z podstawówki...zasade działania sprzegła znam
Cytat:
najgorszy oczywiście jest tu napęd przedni - bardzo łatwo, przy wysokich mocach silnika, można zerwać przyczepność napędzanych przednich kół na mokrej jezdni nawet na kilku kolejnych biegach, przy tylnym napędzie jest to już znacznie bardziej utrudnione a przy 4x4 już naprawdę trudne. [/quote:1hlxd0vf]
hmm..no tak wszystko pieknie tylko ja sie pytałem czy seryjne sprzegła nie sa z słabe...i ewentualnie czy jest mozliwosc wymiany na silniejsze.
mmmk - 01-12-2005 23:14
jest napewno. przerabiali to chlopaki ze sierrafana w 2.0 dohc. tylko nie mam pojecia jak to dzialalo no i ile w to kasy wpakowali.
pozdrawiam
maciek
[ Dodano: 2005-12-07, 18:00 ]
https://www.burtonpower.com/Default.aspx tu znajdziesz cos na ten temat. tylko czytac na siedzaco ze wzgledu na ceny. tak w ramach bezpieczenstwa :wink:
pozdrawiam
maciek