Nierówna praca dmuchawy - od czego zacząć ?
LUK - 14-08-2004 16:13
Nierówna praca dmuchawy - od czego zacząć ?
Witam,
dzisiaj na stojąc na światłach zauwazyłem, że dmuchawa pracuje nierówno (MKII).
Obroty falują - pokrętło ustawione w pozycję 2, w pozycji 4 praca równa. Nie wpadłem na pomysł żeby zbadać jak jest na jedynce i trójce.
Może ktoś z Was miał podobny przypadek i co z tym fantem zrobić.
Zbliża się okres kiedy dmuchawa jest niezbędna, a latem nawet samemu jest miło pogrzebać przy swoim "gracie".
Pozdrawiam
AT - 16-08-2004 13:10
Wymieniałeś kiedyś filtr przeciwpyłkowy (jest w podszybiu po lewej stronie)? Jeżeli jest bardzo zabrudzony to może "przytykać" nawiew.
Adam
gnacik - 16-08-2004 13:44
Sprawdz jeszcze moze to wysmażone złącze opornika dmuchawy.
Aby do niego się gostać trzeba:
- wyjąć schowek
- odkręcić boczne osłony kolumny centralnej(tam gdzie jest radio)
- oderwać z 5 (?) kołków tapicerskich wykładzinę pod dmuchawą.
- wyciągnąć wtyczkę (4 przewody) z obudowy opornika i wykręcić go przy pomocy wkrętaka torx albo pasownego płaskiego.
silnik dmuchawy
|
\_____+
| --|----------------------------------------
| | +---rezystor-+- rezystor -+- rezystor + |
| -------------- | ---------- | --------- |---
Pozycja przelacznika:
4( odazu do masy) 3 2 1 ( jedynka do masy)
( siada rezystor od 3 i nie dziala ani 2 ani 1 )
raq6 - 17-08-2004 11:25
hej luk na mój gust to sprawdż połączenie przełącznika termicznego dmuchawy(rezystor sterujący pracą dmuchawy może jest zaśniedziały albo co bo jak by był padnienty to by działał tylko na 4) dostać się można tak jak ci opisał to w poprzednim postcie dokładnie znajduje się on koło wentylatora do nadmuchu ewentualnie sprawdż podłączenia wentylatora lub samego przełącznika bo to na pewno coś co nie dowiera lub iskrzy wtedy jest "gubione" napięcie i kicha miałem tak w eskorcie 1,3 89r.
MKI 1.8 95r lpg+klima bez elektrycznych szyb(dziwne)