nowe mondeo z podstawowym silnikiem 1,8 110km
krzych - 11-07-2003 10:06
Nowe Mondeo z podstawowym silnikiem 1,8 110KM
A czy ktoś ma najnowsze Mondeo z podstawowym silnikiem 1,8 110KM? Jestem ciekawy opinii. Mam takie. ścigacz to to nie jest, ale kiedy jeżdzę sam - w zupełności wystarczy. Poza tym mogę udzielić rady jeżeli komuś coś stuka w kolumnie kierownicy - jeden serwis chciał mi demontować McPhersona a mechanik w innym serwisie... dotknął tylko i zrobiło się dobrze. Później dowiedziałem się, że usterka ta pojawia się w 99% nowych Fordów. Tylko u niektórych wcześniej a u niektórych później. Poza tym jestem niezmiernie zadowolony ze swojego Mondiego. Przejechałem 15.000 km i nie miałem nawet najmniejszej usterki. Podobny okres u moich kolegów posiadających inne marki owocował wielogodzinnymi wizytami w serwisie. Poza tym wyposażenie - 6 poduszek, klima w standardzie, el. lusterka, szyby, przednia ogrzewana... A to wszystko za 60.000zł (tyle zapłaciłem). Pozdrawiam. Bert
Ps. Może macie adresy stron z tuningami MKIII? Nie dla mnie :) Kolega ma MKIII 2,0 Z góry dzięki
krzych - 11-07-2003 15:08
napisz coś więcej o tej poeszechnej usterce, no i oczywiście napisz czego trzeba dotknąć aby było dobrze?
pozdrawiam
krzych - 11-07-2003 15:30
stuki w kolumnie kierownicy MK III
Chodzi o stuki odczuwalne na kole kierownicy przy ruszaniu i przy skręcie kół (zwłaszcza podczas parkowania). Nie trzeba niczego demontować. Wystarczy palcem zamoczonym w odrobinie oleju posmarować \"płetwę\" (od wnętrza auta) i coś, co wydaje się być poważną usterką mija bez śladu. UWAGA! W innym serwisie mechanik \"głowę dawał\", że to łożysko na kolumnie Mcpherson i gdybym wtedy miał tylko więcej czasu, miałbym wszystko elegancko rozkręcone do ostatniej śrubki.
Poza tym miałem problemy z uruchamianiem (zimą robił brum brum dopiero za 6-7 razem). Co pomogło? Ostra jazda do stolicy:) Wyprzedzanie na 3-ce, powyżej 5000 obrotów... Jeżeli ktoś ma ten silnik (1,8 110KM) to wie, że zachęca on do spokojnej jazdy. Ale jest jak kobieta, choć się do tego nie przyznaje, tak naprawdę lubi od czasu do czasu lubi ostrą jazdę:) Pozdrawiam Wszystkich Posiadaczy Mondeo. -Bert
krzych - 12-07-2003 00:09
Drogi kolego !
Silnik 1.8 /110 KM jest tym samym silnkiem co 1.8/125 Km czy 2.0/145 KM. różnica tkwi tylko w większej dla 2.0 średnicy tłoków no i oczywiście w innych nastawach komputera. Nie znam innych różnic, nawet średnica zaworów jest ta sama. Dziwi jednakże to samo przełożenie skrzyni biegów i przekładni głównej a tu różnice byłyby wskazane. Co do mocy, to istotny dla kierowcy czas przyśpieszania zależny jest ogólnie do stosunku mocy do masy auta (wg. mnie 100KM/1000kG jest wartością zapewniającą minimalny komfort). I tak Mondeo 1.8/110 z samym kierowcą powinno mieć tą samą dynamikę co 2.0/145 z dodatkowym bagażem 400 kg (czterach solidnych pasażerów z bagażem). Ponieważ silnik 1.8/110 wytwarza najmniejszy moment obrotowych przy tych samych wielkościach łożysk, wałów, przegubów itd. to powinno ono być najtrwalsze!. Również i zużycie paliwa powinno być najmniejsze gdyż po prostu podczas przyśpieszania, przy tym samym wciśnięciu pedału gazu, nigdy nie spowodujemy wpompowywania do cylindrów takich dawek paliwa jak w 125 Km czy 145. Wniosek - najlepsze do miasta, dobre na autostradę, najgorsze na nasze zatłoczone drogi gdzie ciągle kogoś się wyprzedza i dynamika jest najważniejsza.
krzych - 14-07-2003 11:18
Andrzej_H
Dziękuję za wykład. Powiem Ci, że kupując Mondiego z podstawowym silnikiem miałem mnóstwo wątpliwości. Zapytałem sprzedawcę w salonie ile już sprzedali aut z silnikami 110KM. -Zadnego :) W swoim mieście byłem pierwszy. Po sprowadzeniu z fabryki mojego samochodu, ten właśnie sprzedawca przejechał się nim (już po sprzedaży, więc nie musiał mi makaronu na uszy nawijać) i powiedział, że był zaskoczony jak fajnie to jeździ i że różnica m.110KM a 125KM jest mało odczuwalna.
I jest właśnie tak, jak napisałeś - do wyprzedzania pod górkę ciut za mało a w mieście i na autostradzie w sam raz.
Interesuje mnie jeszcze jeden temat. W zasadzie nie mam ochoty przerabiać silnika na zasilanie gazem, ale jest tak wiele wątpliwości dotyczących możliwości tej przeróbki, że aż jest to intrygujące. Czy według Twojej wiedzy silniki 1,8 i 2,0 zawierają elementy wykonane z kewlaru uniemożliwiające wykonanie takiej instalacji? Słyszałem to już od kilku osób a ostatnio nawet od... fachowca instalującego urządzenia gazowe. Musiał być naprawdę o tym przekonany skoro mówił to klientowi - który chciał wydać u niego kilka tysięcy złotych. Pozdrawiam
Bert
krzych - 15-07-2003 11:31
Witam !
Problem gazu w samochodzie powoli sam się rozwiązuje wraz z wzrostem jego ceny. W kalkulacji bieżącej eksploatacji należy wziąść pod uwagę większe o około 30 - 40 % zużycie gazu. Dochodzi także koszt zakupu instalacji, coroczne przeglądy no i ewentualne awarie. Awarie powstają ogólnie z dwóch powodów:
1. Mieszanka gazowa ma skłonności do wybuchu i może to prowadzić do rozsadzenia plastikowych elementów na drodze od filtra do silnika, włącznie z kolektorem dolotowym a jest on w Mondeo plastikowy. Najnowsze instalacje wtrysku gazu bezpośrednio w okolicę zaworów ssących zmniejszają radykalnie to zagrożenie tzw. system \"SGI\".
2. Spalanie mieszanki gazowej charakteryzuje się wyższą temperaturą spalin. Jeżeli więc będziemy korzystali z pełnej mocy silnika to napewno przekroczymy temperatury występujące podczas spalanie benzyny. Efektem może więc być wypalenie przylgni zaworów wydechowych i uszkodzenie prowadnic zaworowych - generalnie mały remont silnika a więc i spory koszt.
Podsumowując - a wg. mnie temperatura spalin jest najgroźniejszym wrogiem silnika, można bez obaw gaz stosować w mieście gdzie nigdy trwale nie korzystamy z mocy silnika a z reguły wykorzystujemy średnio tylko 10 % mocy silnika, lecz na autostradzie, gdzie często trwale utrzymuje się pełne otwarcie przepustnicy to w zasadzie pewna awaria zaworów (szczególnie tego najbardziej wysilonego 2.0/145KM - mam on zawory takie same jak 1.8/115KM). Na Mondeo tego nie testowałem (nie mam instalacji gazowej) ale Fiat Brava mojego syna dokładnie tak się zachował (spalony zawór wydechowy po dłuższej jeździe 170km/godz)), natomiast Polonez 1.5GLI (w sumie mała moc silnika) drugiego syna jeździ bezawaryjnie. Podejrzewam także że używanie gazu w mieście, gdzie temparatura układu wydechowego jest niska, znacznie przyśpieszy jego korozję z uwagi na znacznie wyższe zasiarczenie gazu od benzyny.
Jest jeden argument zachęcający do zainstalowania gazu w Mondeo - głęboka wnęka na koło zapasowe, mogąca w całości pomieścić zbiornik toroidalny, wybór należy do właściciela !.
Pozdrawiam !
DD - 31-10-2005 18:55
Cytat:
Drogi kolego !
Silnik 1.8 /110 KM jest tym samym silnkiem co 1.8/125 Km czy 2.0/145 KM. różnica tkwi tylko w większej dla 2.0 Czy w takim razie możecie mi wytłumaczyć dlaczego Ford życzy sobie dopłatę 4000zł pomiędzy silnikiem 1.8/110 KM i 1.8/125 KM. Jeżeli to są takie same silniki to wgranie nowego softu powinno kosztować kilka stówek, a nie 4000zł. Czy może ktoś zna różnice w konstrukcji silnika 110 KM i 125 KM ?