Nowy fusionowiec - trzy pytanka
gawleek - 01-04-2005 23:14
Nowy fusionowiec - trzy pytanka
Hej!
Niedawno zanabyliśmy fusionka 1.4 benzynowego, ogólnie miłe autko. Mam jednak trzy pytania:
1. Czy to normalne, że czasem silnik nie zaskakuje za pierwszym "kopem"? W zasadzie od wtryskowego silnika powinno się chyba tego oczekiwać... Odnoszę wrażenie, że dzieje się tak zwłaszcza podczas stygnięcia silnika, kiedy sobie popracował, potem kilkadziesiąt minut do godziny nie chodził, no i podczas uruchamiania nie zaskakuje z marszu. Nawet na silnym mrozie w pełni "wyziębiony" zaskakiwał zawsze natychmiast.
2. Znalazłem paskudną rysę na szybie, pewnie jeszcze z salonu. Moje frycowe, że nie zauważyłem w salonie, ale trudno. Mam pytanko: czy ktoś zna jakiś zgrabny patent na paskudne rysy na szybach? Jedna rysa, ale solidna, a do tego auto na gwarancji, więc "glancowanie u pana Zdzicha w warsztacie za rogiem" odpada.
3. Czy ma sens wymiana oleju po 3-5 tys. km? Instrukcja nic takiego nie sugeruje, ale znając starsze pojazdy, zawsze się to robiło. Czy faktycznie nowe motorki są aż tak aj waj, że nie ma takiej potrzeby?
Z góry dzięki!
Gaw
Slawko - 02-04-2005 07:54
Cytat:
3. Czy ma sens wymiana oleju po 3-5 tys. km? Instrukcja nic takiego nie sugeruje, ale znając starsze pojazdy, zawsze się to robiło. Czy faktycznie nowe motorki są aż tak aj waj, że nie ma takiej potrzeby? Nie, w tej chwili nie ma sensu. Kiedyś za starych dobrych czasów, silnik docierał klient, dlatego była potrzeba wymianu oleju. W tej chwili silniki są docierane już w fazie produkcji. Jak chcesz to możesz wymienić. Napewno nie zaszkodzi, ale po co ?
Rafi ABC - 02-04-2005 10:41
Cytat:
1. Czy to normalne, że czasem silnik nie zaskakuje za pierwszym "kopem"? Z mojego doświadczenia (od roku jeżdżę 1.4 benz.) to NIE JEST normalne. Zawsze pali mi od pierwszego kopa (odpukać). Opisz, co Ci znawcy z ASO na ten temat powiedzą... Spróbuj jeszcze zatankować paliwo na innej stacji - kłopoty może powodować słabej jakości benzynka...
[ Dodano: 2005-04-02, 10:44 ]
Cytat:
2. Znalazłem paskudną rysę na szybie, pewnie jeszcze z salonu. Nie wiem, czy w W-wie także jest firma JAAN.
http://www.jaan.com.pl/pl/main.html
Czytałem, że wykonują profesjonalne naprawy uszkodzeń na szybach samochodowych. Ja też się do nich wybieram (mam mały odprysk od kamienia), opiszę co i jak mi zrobili (raz nawet w Auto Świecie opisywali sposoby naprawy uszkodzeń i właśnie wypowiadał się spec. z JAANa). Na Forda w tej sytuacji chyba nie ma co liczyć, a i domowe sposoby przy nowym samochodzie lepiej odłożyć na bok. Jak możesz - udaj się do specjalistów. Jeżeli nie będziesz reklamował szyby, to Ford nawet nie będzie wiedział, że coś przy niej było majstrowane przez NIE-ASO, a zresztą skoro masz rysę, to wszelakie reklamacje na szybę zostaną teraz odrzucone - uszkodzenie mechaniczne :?
Dj Brabus - 02-04-2005 10:56
Witaj gawleek wśród użytkowników FF! Faktycznie z silnikiem powinieneś odwiedzić ASO - masz auto nowe, więc silnik, który nie chce odpalać to problem warty odwiedzenia serwisu. Z szybą jak radzi Rafi najlepiej udaj się do fachowej szyby zajmującej się szybami - gwarancja nie obejmuje rys na szybie a nawet jeśli ASO zajmie się naprawą takich uszkodzeń, to może Cię to dość słono kosztować. Z olejem również potwierdzam - nowe silniki nie wymagają częstych wymian oleju więc niczym się nie przejmuj.
Życzę Ci aby te problemy z FF były Twoimi jedynymi - z resztą Fusion jest autkiem bardzo mało problemowym i jedyne co dokucza większości użytkownikom tego samochodu, to trzeszczące plastiki... :wink:
gawleek - 02-04-2005 17:28
Serdeczne dzięki!
Bardzo wszystkim dziękuję za powitanie i odpowiedzi!
Pytałem na ASO o to uruchamianie i mi powiedzieli "nie, na nowym samochodzie się nie przejmować, gdyby zaczęło się dziać częściej, to trzeba się zainteresować". Dzieje mi się tak może raz na tydzień, więc trudno to udowodnić na serwisie, niestety. Zwłaszcza, że nie dzieje się to ani na kompletnie zimnym silniku, ani na bardzo ciepłym, ale właśnie na znacznie, lecz nie kompletnie, wystudzonym. Póki co wziąłem 98 na BP i zobaczę, czy to coś zmieni.
Co do szyby - na ASO mówią, że się tym zajmują autoryzowane punkty napraw nadwozi. Jak znajdę parę minut, to pewnie się tam udam i spytam o cenę - chętnie się podzielę wrażeniami.
Jeszcze raz dzięki!
Gaw
Yotez - 04-04-2005 16:13
Pytanko do pytanka, czy przy tym "nie odpalaniu" nie pojawia ci sie czasami komunikat EAC_FAIL?http://forum.fordclubpolska.org/view...?p=46221#46221
Jeśli (wykluczając kiepską benzynkę) tak się dzieje i często masz problemy z odpaleniem auta, możesz odwiedzić ASO i poprosić o wgranie nowego softu. W moim ASO, jesli są problemy z silnikiem, to właśnie coś takiego robią.
Pozdrawiam
gawleek - 04-04-2005 16:49
Do pytanka do pytanka :-)
Nie miałem - odpukać - "przyjemności" zobaczenia jakichkolwiek dodatkowych komunikatów lub dziwnych zachowań dostępnych kontrolek. Poza potrzebą dodatkowego pokręcenia rozrusznikiem, wszystko inne zachowywało się idealnie prawidłowo.
Na marginesie - czy EAC fail dotyczy wszystkich wersji, czy tylko z automatyczną skrzynką biegów?
Pozdrawiam!
Gaw
Yotez - 04-04-2005 18:05
We wszystkich - oznacza błąd/awarię przyspiesznika (pedału gazu)
Co do tej ryski, to ja też po zakupie dopiero zauważyłem taką na tylnej bocznej szybce. Po szybkim telefonie do ASO poinformowano mnie że teraz to już po ptakach - jakbym to wczesniej zauważył była by zniżka - ale mogę to sobie zrobić we własnym zakresie. Na szczęście ryska jest prawie niewidoczna (tylko pod słońce), więc dałem sobie z tym spokój.
Pozdrawiam
jokrzycho - 05-04-2005 14:43
Czołem,
jeśli chodzi o szyby, to ASO tylko wymienia na nowe :shock: - co oczywiście kosztuje. Ja mam dziurę o średnicy 1 cm na przedniej szybie od kamienia i zakleiłem ją w warsztacie specjalizującym się w wymianie szyb. Zrobili to profesjonalną żywicą i teraz mam tylko ślad, a szyba jest gładka :))) . Kosztowało mnie to chyba 60 zł :D