Obroty
f-tdci - 31-05-2005 08:51
Obroty
Pojawiły się kiedyś uwagi, że 1900 obr to "zarzynanie" silnika, "jazda na panewkach". Czy faktycznie zbyt niskie obroty szkodzą silnikowi? Czy jazda (na rozgrzanym silniku) w granicach 1500-2000 obr przyspiesza zużycie? Pomińmy dynamikę, zakładam spokojną jazdę na trasie.
Silnik 2.0 tdci
tommus9 - 31-05-2005 09:20
Generalnie to nie jezdze ponizej 2000 obr... I mysle ze jednak jazda ponizej 2000 obr troche meczy silnik...
misiek - 31-05-2005 09:25
ale nie mozna porownywac klekotnika ze zwykla benzynowka. Diesle sa z zalozenia silnikami niskoobrotowymi. Zobacz na dane tech twojego silnika, zobacz jak nisko zaczyna brac moment obrotowy.
W benzynce ponizej 2000tys obr od 3 biegu silnik bedzie kwiczal z bolu, na dieslu nie zrobi to specjalnego wrazenia.
Pzy - 31-05-2005 09:43
Na trasie (czytaj - przy w miarę spokojnej jeździe) możesz bez obaw używać obrotów 1900.
Natomiast odradzam gwałtownie przyśpieszać poniżej 2000 obr.
f-tdci - 31-05-2005 09:59
Dane z katalogu Forda: "2.0-litrowy silnik Duratorq TDCi osiąga szczytową wartość momentu obrotowego 330 Nm przy 1800 obr/min"
Czyli jazda w granicach 1700-2000 obr nie powinna dokuczyć silnikowi?
dzikus - 31-05-2005 10:32
f-tdci:
Według mnie spokojnie możesz jeździć z takimi obrotami przy silniku tdci - ten silnik ma jak sam zauważyłeś tak "nisko" maksymalny moment, że absolutnie nie powinno mu zaszkodzić jazda właśnie w tym zakresie obrotów
AT - 31-05-2005 14:18
Cytat:
Pojawiły się kiedyś uwagi, że 1900 obr to "zarzynanie" silnika, "jazda na panewkach" Te uwagi dotyczyły silników benzynowych. Absolutnie nie mają zastosowania do nowoczesnych diesli w podanych przez Ciebie warunkach.
Adam
kristopher - 31-05-2005 14:56
Cytat:
Dane z katalogu Forda: "2.0-litrowy silnik Duratorq TDCi osiąga szczytową wartość momentu obrotowego 330 Nm przy 1800 obr/min"
Czyli jazda w granicach 1700-2000 obr nie powinna dokuczyć silnikowi? Nie tylko nie dokuczy, ale jest nawet wskazana.
Cytat:
Natomiast odradzam gwałtownie przyśpieszać poniżej 2000 obr A dlaczego? Auto właśnie w tym zakresie powinno wykazywać najlepszą dynamikę.
Pozdrawiam
Pzy - 01-06-2005 10:08
Cytat:
Cytat:
Muchor - 01-06-2005 11:00
A takie pytanko: czy Wasze uwagi o szkodliwości jazdy z obrotami poniżej 2 tysięcy dotyczą również 2.5V6? To benzyniak, ale taki trochę insza inszość. Jak pamiętam, to moment obrotowy przy 1600-1800 obrotów jest już dość spory. Naturalne, jest za mały aby mocno przyspieszyć ale na to aby się toczyć od świateł do świateł chyba OK.
Bo - o ile dobrze rozumiem - uwaga o zużyciu panewek dotyczy po prostu sytuacji kiedy moment obrotowy silnika jest za mały i powstają duże naprężenia. A może się mylę - chętnie wysłucham Waszych opinii.