odpalanie 1,8 TD a akumulator
mbartosz - 06-11-2007 22:07
odpalanie 1,8 TD a akumulator
Witajcie,
Ja znów po poradę. Na zimę, zgodnie z radami na forum starałem się przygotować moje cud-nie-auto bo zmieniłem filtr paliwa, świece żarowe, olej. Akumulator wydawał się przyzwoity, choć ma stosunkowo małą pojemność jak na diesla bo bodajże 54 Ah. I teraz kiedy jest chłodno, rano przy gruncie spada do -8 lub nawet -10 stopni nad ranem mam kłopot bo kręcę, rozrusznik wydaje się kręcić ładnie a samochód nie zaskakuje. Dopiero po dłuższym czasie, jak w międzyczasie jeszcze pokombinuję pedałem gazu zaskakuje, czasem zgaśnie, czasem nie. jak postoi z 10 godzin gdy jestem w pracy i wieczorem palę, znów kłopot, za to ciepły pali od ręki.
Moje pytanie brzmi tak: wymieniać akumulator? jaki do diesla, minimum 72 Ah czy może kupić jeszcze większy? Szukać jakiegoś, który będzie miał duży dopuszczalny pobór prądu (będzie w stanie znieść duży prąd rozruchowy)?
Czy w dieslu jest tak, że autko nie zaskakuje bo zwyczajnie za wolno kręci rozrusznik, żeby uzyskać odpowiednie sprężanie na zimnym silniku i stąd kłopoty z odpaleniem na zimno? Świece żarowe grzeję dwa razy do momentu, aż przekaźnik pstryknie.
I jeszcze jedno pytanie. Jak nagrzeję świece, kręcę, jest bez efektu to przed kolejną próbą znów świece grzać? Wcześniej z diesli to miałem przyjemność z nowiutkim sprinterem w pracy,a le tamten palił zawsze i wszędzie, tylko przy -25 żeby z ropą cudów nie było to na 40 ON dodawało się 20 benzyny i najwyżej trzeba było gasić na biegu pedałem hamulca ;)
Proszę o poradę bo zastanawiam się czy u mnie kłopot powinna rozwiązać wymiana akumulatorka (zdaniem mechanika ciśnienie w garach powinno być ok, choć nie mierzy, ale twierdzi, że przedmuchów nie ma, oleju nie bierze zupełnie, przebieg w miarę pewny 226 tysięcy).
Pozdrawiam,
Mareq
zbylu - 06-11-2007 23:08
akumulator 54 ah w 1.8td to nieporozumienie 72 ah jest ok. i dobrze żeby miał duży prąd rpzruchowy około 600a [en]
Gaiger - 07-11-2007 07:02
Jakby to powiedzieć :fcp20
diesel potrzebuje "dostać kopa na rozruch" :fcp2
Jeżeli będzie kręcił za wolno to dupa, nie zapali.
Z drugiej strony to może być usterka świec czy słaba kompresja.
Ja bym proponował coś tak koło 72-75 Ah i prąd rozruchu powyżej 650 A.
Osobiście mam Centre Future 75 Ah i prąd 750 czy 780 A :fcp4
bary - 07-11-2007 07:35
Akumulator musisz kupić,
bo jak przyjdą większe mrozy to nie odpalisz.
mbartosz - 07-11-2007 11:40
Cytat:
Akumulator musisz kupić,
bo jak przyjdą większe mrozy to nie odpalisz Dzięki Koledzy!
Chyba się skuszę i właśnie na Centrę bo mam z poprzedniego auta z nią dobre doświadczenia. A dzisiaj mimo, że miałem tylko około 0 stopni za oknem uruchamianie nie należało do szczególnie łatwych i przyjemnych zadań :/ Długo kręcił, zanim zaskoczył, choć na szczęście odpalił. A aku który mam teraz to jakiś no-name trzyletni więc w dieslu jego epoka już się chyba skończyła ;)
Pozdrawiam,
Mareq
Artur_M - 31-01-2008 09:18
sprawdź czy działa elektrozawór ( wyłącz nadmuch , radio i wszystko co buczy, podnieś maskę i przekręć kluczyk na II.Powinieneś usłyszeć krótką pracę silniczka wolnych obrotów i dłuższą , metaliczne stukanie elektrozaworu). Jeżeli nie jesteś pewien co jest co, poproś druga osobę żeby położyła na elektrozawór palec przy uruchamianiu i jednocześnie patrzyła czy linka od wolnych obrotów sie porusza i napina dźwignie wolnych obrotów. Te dwa ustrojstwa to najczęstsza przyczyna problemów z uruchomieniem silnika( nie cofające paliwo, awaria pompki ręcznej paliwa czy świec). Elektrozawór to metalowa śruba najczęściej osłonięta gumowym kapturkiem z wychodzącym przewodem elektrycznym( dokładny opis jest gdzieś na forum łącznie z instrukcja wymiany, która naprawdę zajmuje 20min, a zamiennik kosztuje 290zł i działa bez zarzutu ).Linka biegu jałowego biegnie pod akumulator do silniczka, naprawa jest tez opisana na forum dodam,że potrzebna jest potem jej regulacja(w stanie spoczynku powinna być wyciągnięta do oporu+-1mm., przeprowadzamy wtedy regulację wolnych obrotów, przy temp silnika min 80)