ďťż

odpowietrzanie wspomagania focus 1.6 00r

Zobacz wypowiedzi

odpowietrzanie wspomagania focus 1.6 00r





pierdziel - 13-04-2010 23:52
odpowietrzanie wspomagania focus 1.6 00r
  witam

Chciałbym odpowietrzyć układ wspomagania kierownicy ale nie wiem jak

W książce, którą posiadam jest wyłącznie wzmianka, że wszelkie prace związane ze wspomaganiem należy zostawić fachowcom, co jakby na to nie spojrzeć niewiele pomaga ... :)

Czy ktoś może wie lub ma dostęp do informacji ???

focus Ghia 1.6 benzyna 00r z klimatyzacją

pozdrawiam




pierdziel - 22-04-2010 19:50

  odpowietrzyłem

w układzie był zielony, stary olej, którego musiałem się pozbyć

w mk1 powinien być czerwony bo jest tam układ hydrauliczny wspomagania a nie elektro-hydrauliczny jak w mk2 albo c-maxie

wyciągnąłem zbiorniczek i umyłem rozpuszczalnikiem

odłączyłem powrót (cieńszą rurkę) od zbiorniczka i wsadziłem końcówkę do miski

Odpalałem silnik i poczekałem moment aż pompa zassała płyn do poziomu minimum i wypluła do zbiorniczka

Wyłączałem silnik, dolewałem płynu i powtarzałem operację od początku aż nowy płyn nie zastąpił starego

podłączyłem powrót, nalałem płynu do zbiorniczka odpalałem silnik żeby pompa zassała tak aż po zassaniu pozostał na poziomie maximum

skręcałem kołami przy otwartym zbiorniczku

znowu odłączyłem powrót żeby usunąć resztę powietrza z systemu i usunąłem trochę płynu

podłączyłem powrót i dolałem płynu powtarzając operację kilka razy

nie wiem na ile to dobre
u mnie zadziałało

może się to komuś przyda



OXEED - 22-04-2010 22:10

  z kolorem płynu do wspomagania to ostrożnie, u mnie w MKI jak i w MKII jest zielony, i to nalany fabrycznie. poczytaj forum był już taki temat.



mkaminski100 - 23-04-2010 11:54

  Cytat:
z kolorem płynu do wspomagania to ostrożnie, u mnie w MKI jak i w MKII jest zielony, i to nalany fabrycznie. poczytaj forum był już taki temat. Rozne lata produkcji. Stary moze byc zielony, teraz jest czerwony. Wazne zeby spelnial specyfikacje.
Uklad sam sie odpowietrzy, wazne, zeby nie pracowal na sucho, bo pompa naprawde szybko potrafi sie uszkodzic. Trzeba tez uwazac, bo wiem, ze w wielu Focusach w ktorych plyn nie byl wymieniany regularnie (czyli najczesciej nie byl zmieniony od nowosci) zaczyna sie przycinac maglownica po zmianie plynu na nowy. Najczesciej ok 10-15 stopni w lewo lub prawo.




Lukaszko - 23-04-2010 15:17

  Czyli co ile zalecane jest wymienianie płynu od wspomagania??
Teoretycznie nie trzeba go wogóle wymieniać, przynajmniej nic o tym nie pisze w instrukcji.



mkaminski100 - 23-04-2010 15:29

  Wystarczy jezeli przejedziesz palcem po wewnetrznej sciance zbiornika i zobaczysz ile jest tam szlamu. Do tego jezeli wg Forda sie nie zuzywa to czemu wszyscy mamy czarny plyn. Taki kolor nie wystepowal w ofercie, to powstaje w pierwszych latach pracy przy docieraniu sie elementow metalowych i gumowych.
Ja pisze tylko o tym, ze jezeli auto ma 10 lat a plyn nie byl nigdy wymieniany to moze lepiej nie poprawiac jezeli nie ma problemow. A jezeli ktos ma nowego Focusa to osobiscie uwazam, ze po 2-3 latach warto plyn wymienic. Jezeli masz w miare maly przebieg to moze warto wymienic i robic to co 3-4 lata.
To samo z pompkami sprzegla najczesciej zaczynaja cieknac po wymianie plynu na nowy.



pierdziel - 30-04-2010 23:01

  Zastanawiałem się nad kolorem płynu gdyż ilekroć odwiedzam szrot widzę że foki mają w zbiorniczkach coś co wygląda na zielony płyn. To co wyleciało z mojego układu wyglądało na czarno-zielony.

Z drugiej strony tak jak zostało wspomniane przez kolegę mkaminskiego100 zmiana koloru płynu może być spowodowana docieraniem się w pierwszym okresie. Zbiorniczki mają tyle osadu że określenie właściwego koloru może sprawiać trudność.

sprawdzając specyfikację MK1 dowiedziałem się że niby ma być czerwony, ASO potwierdziło tę informację ale sam nie wiem jak to z tym kolorem do końca jest

u siebie wlałem ESP M2C 166HH ale jest kilka innych które pasują

Domyślam się że wymiana jako taka płynu konieczna może i nie jest ale na pewno traci on swoje właściwości fizyko-chemiczne i z czasem łatwiej może dojść do zapowietrzenia tak jak w moim przypadku gdzie układ jest szczelny ale odpowietrzyć go musiałem.

Wszystko na początku wskazywało na to że pompa lub układ jest mocno nieszczelny gdyż na półosi była masa oleju.

Olej wydostawał się przez korek dlatego że w zapowietrzonym układzie wytwarzało się zbyt duże ciśnienie i nie było miejsca dla płynu który nie mając innej drogi wyjścia wylewał się przez korek zbiorniczka

pozdrawiam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •