Po wymianie tarcz i klocków ABS głupieje, przyczyna?
adan - 06-03-2006 21:43
Po wymianie tarcz i klocków ABS głupieje, przyczyna?
Mam pytanie może ktoś się spotkał z taką awarią:
Wymieniłem tarcze ze względu na zużycie no i oczywiście klocki. Od czasu wymiany nie dam rady jeździć z włączonym ABS.
ABS wariuje, tzn. podczas jazdy bez naciskania hamulca pompa zaczyna mi "grać", na śliskiej nawierzchni rozumiem, ale na suchej i jeszcze bez hamowania?
bez abs nie mam bicia więc tarcze na pewno równe. Sprawdzałem przewody czujników nie ruszone, cylinderki chodzą doskonale więc nic nie blokuje, łożysk nie ruszałem.
Jadąc słyszę a jestem wyczulony teraz na działanie pompy abs potrafi się uruchomić i już dotykając lekko hamulca czuję że abs działa.
nie mam pomysłu co zrobić?
karex - 06-03-2006 21:49
Co do czujników. Czy czasem przypadkiem któryś nie jest za daleko od pierścienia (tego z zębami na półośce) albo za blisko i haczy.
mmmk - 06-03-2006 21:59
mam podobnie ale jeszcze nie naprawione. podobno to brud na czujnikach tak dziala. moze w czasie montazu ruszyl sie jakis nagromadzy syf z drogi i zabrudzilo czujnik albo zebatki.
pozdrawiam
maciek
adan - 12-03-2006 10:32
No nie, nie ma żadnego pierścienia na półosi. Sygnał ABS pobierany przez czujniki jest: z przodu z łożyska (namagnesowana jest osłona łożyska, trzeba zwracać uwagę którą stroną montować) z tyłu jest pierścień z namagnesowaną gumą nakładany na piastę bębna).
I mam odpowiedź na mój problem. Pojechałem podłączyć się pod komputer i dostałem odpowiedź - brak sygnału ABS z tylnego, prawego czujnika. Zbiegiem okoliczności stała się wymiana tarcz. Podniosłem samochód i okazało się że tylne prawe koło ma luz. Rozebrałem i łożysko było rozwalone do tego stopnia, że luz powodował ocieranie koronki ABS o czujnik powodem czego bło wytarcie namagnesowanej gumy.
Zakupiłem łożysko (100 zł) i koronke ABS (26 zł). Uwaga nie śpieszcie się :fcp27 i popatrzcie że łożysko ma zabezpieczenie w postaci pierscienia segera, ja robiłem to szybko i wieczorem po pracy zmęczony, co wcale mnie nie usprawiedliwia. Nie zdjąłem i wyciskałem na prasie co podwyższyło koszty o nowy bęben (120 zł) :fcp2
Dziwne auto nie bite, nie szaleje, przebieg 120 tyś i łożysko się posypało.
I przy okazji komputer wskazał jeszcze jeden błąd 1300 - coś z zapłonem ale ja jeżdże dieslem :fcp3
zaku75 - 10-06-2006 01:54
Witam
Mam pytanie jak pan wyłączył ABS, mam podobny problem słysze jak zaczyna buczeć pompa i po lekkim wciśnięciu hamulca zaczyna skakać pedał i czy podczas tej awarii świeciła sie panu kontrolka ABS-u ??? :fcp9
HELP MI :fcp9