ďťż

Pogorszenie właściwości hamowania

Zobacz wypowiedzi

Pogorszenie właściwości hamowania





pba2 - 30-05-2007 22:39
Pogorszenie właściwości hamowania
  Witajcie,

od pewnego czasu mam problem z hamulcami w mondku mk1 - są znacznie słabsze :(
Przy wolnej jezdzie dają się jeszcze zblokować (słychać abs), ale przy szybszej >= 90 hamulec wciskam do dechy (odczuwam już oparcie pedału) a samochód hamuje jak na gumie (do tego stopnia ,że abs się nie włącza, choć wciskam max do dechy)

Nie tak dawno temu wymieniłem tarcze (przód), potem klocki i płyn - bez znaczącej poprawy :(
Wyczytałem coś o wspomaganiu (servo) , ale uruchamiając samochód przy wciśniętym hamulcu (twardy) delikatnie opada , stajac sie miekszym --- hmmm... może się kojarzyć dwuznacznie :)

Może tylne hamulce są zużyte, czy raczej to servo, jakaś pompa ?
Czy filtr CRT (chyba tak się nazywa) umieszczony na prawo od zbiornika z płynem ham. może mieć wpływ na wspomaganie hamowania ??
Nie wymieniałem go od zakupu (kilka lat) , a podobno wymienia się go raz na jakiś czas ?

pozdrawiam
Piotr
---
mondeo mk1 - 1.8 TD, '94 kombi




Kefir - 31-05-2007 08:12
Cytat:
Nie tak dawno temu wymieniłem tarcze (przód), potem klocki Może klocki nie dotarły się jeszcze do "wzoru" na tarczy? Nie przyjegają całą płaszczyzną i stąd to tępe hamowanie.
Cytat:
uruchamiając samochód przy wciśniętym hamulcu (twardy) delikatnie opada , stajac sie miekszym --- hmmm... może się kojarzyć dwuznacznie mi to kojarzy się raczej jednoznacznie, mianowicie po włączeniu silnika pedał hamulca mięknie, ponieważ działa wspomaganie.



janosik - 31-05-2007 08:19
Oglądałeś grubość okładzin ciernych z tyłu i czy przypadkiem nie stoją tylne cylinderki (lub zaciski jeśli masz tarczowe)?



pba2 - 31-05-2007 08:30
Cytat:
Oglądałeś grubość okładzin ciernych z tyłu i czy przypadkiem nie stoją tylne cylinderki (lub zaciski jeśli masz tarczowe)? Tył jest bębnowy i jeszcze tam nie zaglądałem, ale i tam wartoby wymienić okładziny (jeszcze ich nie wymieniałem)

piotr

[ Dodano: 2007-05-31, 08:44 ]
Cytat:
Cytat:




Kefir - 31-05-2007 08:56
Z tym niedociskaniem klocków, to chodziło mi o to, że na tarczy mogą być powiedzmy rowki po starych klockach i nowe klocki nie przylegają całkowicie do niej, stąd może być słaba siła hamowania. A może zaciski są zapieczone i bierze tylko jeden klocek - sprawdź grubość okładzin na klockach. No i tak jak pisał janosik, sprawdź tył.



pk40 - 31-05-2007 09:19
Cytat:
Z tym niedociskaniem klocków, to chodziło mi o to, że na tarczy mogą być powiedzmy rowki po starych klockach i nowe klocki nie przylegają całkowicie do niej, stąd może być słaba siła hamowania. Tak jest. A po drugie, czy nie zapaćkałeś czymś tarcz lub klocków podczas montażu. Nie wiem jak inni, ale ja przed poskładaniem hamulca delikatnie matowię i odtłuszczam klocki i bieżnię tarczy.
A może po prostu założyłeś klocki o dużej twardości .
Co do słabego tyłu, to wg mnie pierwszym objawem byłoby tzw. nurkowanie przodu i tendencje do myszkowania tyłu podczas hamowania.



grzegorz__72 - 16-07-2007 08:34
gość pisze że mu pedał wpada do podłogi a wy mu żeby tarcze odtłuścił. zastanówcie się co piszecie.



karex - 16-07-2007 12:16
pba2, a przy hamowaniu spróbuj pompować pedałem hamulca i tak po jakiś dwóch trzech "pompnięciach" depnij na maksa. Podniósł się pedał?

Kolejna rzecz.
Zaparkuj zgaś silnik. Wciśnij maksymalnie pedał hamulca. Jeżeli nie oparł się na odboju to obserwuj (spróbuj wyczuć) czy czasem nie opada Ci pod wpływem nacisku?.
A jeżeli opiera się, to naciśnij go prawie na maksa i zwróć uwagę czy czasem nie staje się wtedy coraz "delikatniejszy".
Te dwie ostatnie propozycje mogą być ciężkie do zrobienia jeżeli nie jestes przyzwyczajony do "wyczuwania" nogą, ale spróbuj.



Kefir - 14-08-2007 12:45
Stara data postu, ale chciałbym odpisać
Cytat:
gość pisze że mu pedał wpada do podłogi a wy mu żeby tarcze odtłuścił. zastanówcie się co piszecie a ty się zastanowiłeś? Jeżeli tak, to wal śmiało co ci przyszło do głowy.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • bless.xlx.pl
  •