Pompa do wymiany?
mbuszek1 - 05-01-2010 19:57
Pompa do wymiany?
Pojechałem dzisiaj do ASO ponieważ w zakresie obrotów 2200-2500 jakoś słabo działało turbo. Myslałem, ze może jakieś nieszczelności ale diagnoza ASO była bolesna - uszkodzona pompa wtryskowa. Uszkodzenie polega na tym, ze w tym zakresie obrotów nie daje wystarczającej ilości paliwa. Czy jest sens jechac do innego ASO aby zweryfikowali czy trzeba zbierac pieniądze na nową pompę?
Jester - 05-01-2010 20:28
Na początek wymień filtry paliwa i powietrza. Później zatankuj lepsze paliwo. Na koniec zainteresuj się zaworem regulacyjnym ciśnienia szyny Common Rail.
ASO to wymieniacze. Wymienią pół auta zanim zgadną w czym jest problem...
Logika podpowiada, że jeśli pompa ma za małą wydajność to w całym zakresie albo od pewnego progu, a u ciebie powyżej 2500 jest dobrze.
Jeśli filtr i paliwo nie pomogą, a zawór regulacyjny jest sprawny to jedź do firmy zajmującej się tuningiem - może wgranie nowego programu albo dopasowanie pod silnik pomoże. Koszt pewnie połowę niższy, a masz bonus w postaci kilku dodatkowych KM i Nm.
elak - 05-01-2010 20:38
Ja miałem podobne objawy ale u mnie np. jak był zimny, to chodził bardzo dobrze. W ASO powiedzieli, ze jak jest zimny to komputer uruchamia komputer pracy na zimno i wtedy pompa dobrze pracuje. Jak był gorący, to wtedy pompa słabo dawała od 2200 obr...W sumie dalej z tym jeżdżę bo nie wiem co zrobić
wojtekjanus - 05-01-2010 21:10
mbuszek1, postaraj się znaleźć warsztat, gdzie mają IDS-a i kumatego oraz chętnego człowieka, który z laptopem na kolanach przejedzie się z tobą autem, a ty - wiedząc w jakim zakresie obrotów i z jakim obciążeniem silnika występują anomalie - będziesz to powtarzał tak długo, aż człowiek zmierzy wszystkie podstawowe parametry w silniku (także ciśnienie na paliwa na szynie w funkcji obrotów).
Tak to powinno się robić, ale w wielu warsztatach pracują techniczni ignoranci lub mocno ograniczeni ludzie i nic im się nie chce.
W warsztacie gdzie robię Transita tdci tak się postępuje przy tego typu problemach i najczęściej pozwala to na postawienie szybkiej i prawidłowej diagnozy, bo samochód sprawdzany jest w RZECZYWISTYCH warunkach pracy, a nie na stanowisku bez obciążenia.
Boblo - 05-01-2010 22:35
Cytat:
bo samochód sprawdzany jest w RZECZYWISTYCH warunkach pracy, a nie na stanowisku bez obciążenia. Można to też zrobić na stanowisku,.. wyposażonym w hamownie :) Jeśli jesteś z mazowsza lub bywasz w w-wie to mógłbym polecić pewien warsztat wyposażony w hamownie, tester do tdci i kumatego gościa,.. przynajmniej takie robi wrażenie,.. i jeszcze nie miałem okazji się rozczarować :)
EDIT:
Teraz spojrzałem,.. nie jesteś z mazowsza :)
mbuszek1 - 05-01-2010 23:05
Podaj mi namiary na ten warsztat. W W-wie bywam często.