Problem z wolnymi obrotami w Fordzie Galaxy 2.0
FordGalaxy2.0 - 27-03-2007 09:42
Problem z wolnymi obrotami w Fordzie Galaxy 2.0
Witam, mam taki problem w fordzie galaxy 2.0 (115KM), silnik jak się dobrze nagrzjeje to gasnie na wolnych obrotach, nie ma regóły zazwyczaj samo mu to mija, ale jest to wkurzajace jak co swiatla trzeba odpalac i trzymac na gazie, czytalem troche o silniczkach krokowych czy to moglo by byc to czy moze sonda lambda, czy elektronika szwankuje, ma ktos jakis pomysl? Dzieks
[ Komentarz dodany przez: robal: 2007-03-27, 10:59 ]
Jako, że to pierwszy post to będzie ulgowo. Przenoszę do dzialu Galaxy i proszę o zapoznanie się z regulaminem forum
bary - 27-03-2007 21:19
Zacznij od przeczyszczenia zaworu EGR
(lub podmiany jeżeli jest taka mozliwość)
, czyli tzw silnika krokowego.
To on przede wszystkim odpowiedziałny jest za wolne obroty.
Pagob - 27-03-2007 21:42
Cytat:
Zacznij od przeczyszczenia zaworu EGR
(lub podmiany jeżeli jest taka mozliwość)
, czyli tzw silnika krokowego Zaraz, czegoś tu nie kapuję ??
Zawór EGR jest czymś zupełnie innym niż silnik krokowy - tak, czy nie?
Owszem - krokowiec odpowiada za wolne obroty i to on może mieć wpływ na gaśnięcie silnika.
Zawór EGR doprowadza część spalin z wylotu ponownie na dolot (i ma to znaczenie głównie ekologiczne - dopalenie tlenków azotu). Aczkolwiek uszkodzenie zaworu EGR (np. zacięce się go w pozycji otwarty) może powodować zduszenie silnika na wolnych obrotach, bo spaliny podawane są na dolot przez EGR tylko na wyższych prędkościach obrotowych.
Kary - 27-03-2007 22:42
Witam.
Mam taki sam silnik ale mi na luzie oroty skakały do 3000 a jak jechałem na wstecznym i wciskałem sprzęgło to obroty 2000. Dzisiaj wymieniłem silniczek krokowy i już nie mam tego problemu ale zapłaciłem za niego 330 zł. Dobrze ze to było to
bary - 28-03-2007 07:24
EGR to nie jest to samo co silniczek krokowy.
Na myśli miałem zawór bocznikowy - czyli inaczej silniczek krokowy.
Nie wiem o czym myślałem pisząc to.
Bardzo przepraszam.