Problem z zapłonem w Fordzie Galaxy 2,0 DOHC 1996r.
roman_3 - 11-11-2005 17:49
Problem z zapłonem w Fordzie Galaxy 2,0 DOHC 1996r.
Witam
Kupiłem 2 tygodnie temu Forda Galaxy a od tygodnia stoi w warsztacie. Problem polega na tym że samochód podczas jazdy zgasł, za pierwszym razem okazało się że spadł przewód z rozrusznika, po założeniu wszystko wróciło do normy. I tak działo się kilka razy. Po ostatnim razie samochod zaniemógł. Rozrusznik kręci lecz lecz samochód nie odpala (brak iskry na świecy). U mechanika komputer diagnostyczny nie łączy się z komputerem w samochodzie. Czy miał ktoś może takie problemy- jestem zrospaczony pomóżcie !
adam68 - 11-11-2005 19:08
Witam !
Miałem podobny problem. Powodem był immobilizer, który odcina pompę paliwa i zapłon.
Jeśli po przekręceniu kluczyka nie słychać pompy paliwa to pewnie będzie to.
Jeżeli nie - to spróbuj zresetować komputer ( sposób znajdziesz na forum ).
Sprawa cewek zapłonowych raczej odpada- bo są dwie- ale możesz sprawdzić czy dochodzi do nich napięcie.
roman_3 - 11-11-2005 19:35
Prąd do cewek dochodzi bo sprawdzałem, co do pracy pompy to nie wiem jak to sprawdzić jak siedzę w środku to nic nie słychać. Spróbuję zresetować komputer - dzięki.
adam68 - 11-11-2005 19:49
Posadź kogoś z tyłu samochodu, przy przekręceniu kluczyka jak będzie słychac syk-to dobrze.
Druga sprawa przy włączonym zapłonie( bez rozrusznika ) dioda w drzwiach powinna zgasnąć- jak nie to znaczy, że immobilizer nie rozpoznał kluczyka.
roman_3 - 11-11-2005 19:58
dioda w drzwiach gaśnie, chwile świeći a później gaśnie, co do syku z tyłu to ja niesłyszałem ale sprawdze. a co w razie gdy jest zepsuty immobilaiser w jaki sposób go wymienić
adam68 - 11-11-2005 20:10
Immobilizer to jest powazna sprawa- robi to serwis forda albo dobry fachowiec.
Może byc też problem z rozkodowaniem kluczyka- jeśli masz czerwony klucz -matkę- to na forum znajdziesz sposób kodowania.
Jak nie słyszysz pompy paliwa to sprawdź jeszcze przekaźnik- znajduje się za bezpiecznikami- chyba 100 lub 66 ( nie pamiętam ) przy włączaniu zapłonu powinien tykać .
Ostatnia sprawa ( a może pierwsza ) to bezpieczniki, po polsku są na stronie : http://sp2825.webpark.pl/
roman_3 - 11-11-2005 20:26
ja mam kluczyk zwykły bez żadnych przycisków, czy on też jest kodowany? Przekażnik wymieniłem bo cały czas tykał jak tryczka(załączał sie i puszczał, załączał i puszczał i tak 30-40 sekund przestawał i zachwile znów, sprawdze też bezbieczniki bo opis sobie wydrukowałem, Jak by ci coś sie przypomniało to to napisz bo ja mam już brak pomysłów.
[ Dodano: 2005-11-12, 11:10 ]
witam
Jak byś mi powiedział jak działa ten czewony włącznik pod siedzeniem kierowcy (czy powinien być wcisnięty czy przeciwnie),
adam68 - 12-11-2005 14:18
Witam.
Włącznik pompy musi być wciśnięty.
roman_3 - 14-11-2005 20:35
Witam
Porady które mi udzieliłeś doprowadziły mnie do wykrycia błędów z jakimi sie borykałem w moim samochodzie.
WIELKIE DZIĘKI. P :POZDRAWIAM :D :D :D
Kropek268 - 14-11-2007 21:55
Jeśli możesz napisz co się okazało bo mam chyba podobny problem. Z góry dzięki