Przy hamowaniu silnik gaśnie i blokuje się kierownica.
Quaton - 05-02-2008 14:04
Przy hamowaniu silnik gaśnie i blokuje się kierownica.
Zdarza mi się to od dłuższego czasu. Najpierw rzadko, a teraz już nawet kilkanaście razy dziennie. Przy zdecydowanym hamowaniu (nie musi być ostre) samochód gaśnie i blokuje się kierownica. Po ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy. Kilka razy mało nie skończyło się to nieszczęściem (podczas skręcania). Samochód był w serwisie Forda 3 razy. Nie stwierdzili NIC. A ja już nie wiem, co robić. Jakieś sugestie? :fcp25
w115 - 05-02-2008 14:20
Blokuje się blokada kierownicy (przy stacyjce) czy po prostu przestaje pracować wspomaganie bo silnik zgasł i kierownica wtedy bardzo ciężko chodzi? Gaśnięcie silnika nie może powodować blokady przy stacyjce. Nie ma takiej fizycznej możliwości - to działa tylko jak wyjmiesz kluczyk, natomiast to że ciężko pracuje kierownica przy wyłączonym silniku to akurat normalne.
Quaton - 05-02-2008 14:30
Faktycznie. To w takim razie odpuśćmy sobie blokadę kierownicy.
Dlaczego gaśnie? I dlaczego w salonie twierdzą, że wszystko OK? Jeździli nim z komputerami po autostradzie (4 techników), później 3h w ruchu miejskim i NIC. Muszę gdzieś uderzyć, żeby mi uwierzyli. Bo po 3 wizycie w serwisie pewnie myślą, że przyjeżdżam żeby za darmo auto mi wyczyścili...
wtom - 05-02-2008 14:56
regulator wolnych obrotów swiruje. przy zmianie obciążenia nie koryguje obrotów.
Quaton - 07-02-2008 22:52
Żona była jeszcze raz w serwisie. Jeździli, jeździli i w końcu zdecydowali, że wymienią przepustnicę. I o dziwo od dwóch dni cisza. Przestał gasnąć.
Obym nie zapeszył...
Dzięki za odpowiedzi!
wazka - 10-11-2008 15:17
Mam identyczną sytuację ze swoim Fusionem. Byłam juz w serwisie ale oczywiście usterki nie znaleziono. Czy po wymianie tej przepustnicy już wszystko jest ok?
Czy to faktycznie regulator wolnych obrotów...?
Yaro - 10-11-2008 16:05
Widocznie pomogło skoro Quaton nie pisał dalej nic w tym temacie.
assasello - 16-11-2008 21:22
Ta przepustnica to sie pewnie brudzi nieco i przez to sie tak dzieje, ja to w skodzie felicji robilem co chwile, w fordzie jeszcze nie, bo zbyt nowy....
Swoja drogą polecam nie wyrzucać samochodu na luz podczas hamowania, tylko redukować biegi..
Gdy samochód jest na biegu nie ma możliwości, żeby silnik zgasnął
Jeszcze jedno... samochód przy wyłączonym silniku szybko traci hamulce... (przestaje działać wspomaganie hamulca)
fistal - 29-12-2008 11:08
Witam
Ja z kolei miałem podobny przypadek tylko ze mi silnik gasł(dziś 2 razy na krótkim odcinku drogi i raz kilka dni temu) podczas zmiany biegu jak wciskalem sprzęgło. Zaczynał się dusić (nie reagował jak dodawałem gazu) po czym świeciła się kontrolka akumulatora i musiałem się zatrzymać. Po chwili samochód odapalałem od pierwszego przekrecenia kluczykiem - więc to nie powinna być wina akumulatora - i jechałem dalej.
Czy przypadki opisane powyżej można w jakiś sposób porównać czy problemu należy szukać gdzie indziej? gdzie?
Pozdrawiam