Silniczek krokowy a falujące obroty!
szubi10 - 04-08-2010 20:24
Silniczek krokowy a falujące obroty!
Witam forumowiczów? Doczytałem na forum, że za falowanie obrotów w moim mundku 1.8 benzyna odpowiedzialny jest silniczek krokowy.Pytanko czy da sie go jakos wyczyscic? czy konieczna jest wymiana?
bary - 04-08-2010 22:14
Możesz spróbować. Wykreć zalej benzyną ekstrakcyjną, albo napsikaj WD 40.
Ja kiedyś w Fordzie Ka moczyłem (chyba ze dwie godziny) w denaturacie. Wspomagałem sie pędzelkiem od czasu, do czasu. Na pół roku starczyło.
Może Tobie też się uda.
Powodzenia.
TomCat - 06-08-2010 16:27
u mnie taki problem sprawiał przepływomierz, tzn spadek obrotów na 400 i w górę, albo przy zatrzymaniu obroty zostawały na 2-3 tyś i dopiero po kilku sek spadały.
Czyszczenie przepływomierza + ponowna adaptacja map paliwowych rozwiązały ten problem, więc zwróć tez na to uwagę ;-)
davinci - 07-08-2010 09:08
jest na forum tutorial jak czyścić silnik krokowy (poszukaj), bardzo pomocny.
Wyczyść, zaadaptuj po odpięciu klem. Jak zadziała czyszczenie to super ale wiedz, że będziesz musiał wydać około 300 zł na nowy (prędzej czy później).
nokitel - 08-08-2010 17:37
żadnej benzyny żadne wd40 czyście pocipiali ? czy ktoś kiedyś przyglądał się budowie silniczka krokowego? jedno użycie wd40 może spowodować że będzie się nadawał jedynie do zabawy w domu ale na pewno nie do auta. Silniczek krokowy posiada kilka uszczelek gumowych a wd40 działa jak żrąco/penetrujący kwas i wszystkie gumy w tym nasze uszczelki może zniszczyć. Już kiedyś tłumaczyłem jak należy czyścić przepływomierz i krokowiec. Kupcie sobie preparat do czyszczenia układów elektrycznych on rozpuszcza i zmywa cały tłuszcz i nie pozostawia żadnych tłuszczy osadów czy nalotów jak benzyna czy wd40. Po wyczyszczeniu krokowca można delikatnie z psikać olejkiem silikonowym do uszczelek ale niewiele bo pużniej mogą się dziać wariacje. żadnego innego sposobu nie polecam i stanowczo odradzam wd40 do czyszczenia takich drobnych rzeczy chyba że myślimy o szybkiej ich wymianie
mk2 1.8 16v 100pb - 09-08-2010 18:22
ja umyłem benzynką ekstrakcyjną i potem wd40 efekt taki że go szlak trafił po 10 minutach,kupiłem drugi używany ze złomu gostek powiedział żeby tylko go umyć w Nafcie i lata już 2 lata i żadnych problemów.co do przepływomierza też morze to być przyczyna falowania ale po czyszczeniu trzeba jechać na kompa by skasował błąd który morze zostać,(w MK2 nic nie daje samoadaptacja błąd zostaje zapisany można go skasować tylko przez komputer ) MK3 Morze być inaczej ale nie podejrzewam