stuki w okolicy sprzęgła
viniom - 15-05-2010 21:04
stuki w okolicy sprzęgła
witam wszystkich serdecznie
posiadam fokę 2006,1.8 tdci od miesiąca.
mam taki problem: na jałowym biegu słychać stuki w okolicy sprzęgła (dzisiaj zmieniałem olej w silniku to trochę poleżałem pod samochodem),jak wcisnę pedał sprzęgła nic nie słychać,podczas jazdy też nic nie słychać,stuki są silniejsze na zimnym silniku,jak się rozgrzeje to cichną lub ich wcale nie ma,jak dodam gazu to też nikną.czasem są a czasem nie słychać nic.
czy to 2masa? a może coś w skrzyni? co Koledzy o tym myślą?
pozdrawiam,viniom
wojtekjanus - 16-05-2010 21:10
Masz wręcz kliniczne objawy padniętej dwumasy. Na 1.000%.
Pierścienie poliamidowe łożyskujące jedną masę w drugiej wytarły się i koło z przykręconym dociskiem uderza o łby śrub mocujących całą dwumasę do wału. Powstają przy tym opiłki, które mogą dostać się do rozrusznika.
Nie zwlekaj za długo z wymianą, bo narobisz sobie dalszych kłopotów.
rufik - 17-05-2010 14:11
Cytat:
Masz wręcz kliniczne objawy padniętej dwumasy. Na 1.000%. Potwierdzam swoim doświadczeniem - te same objawy.
viniom - 17-05-2010 16:21
dzięki za porady,no to mam kapę.
a z tymi opiłkami to się zgodzę bo zauważyłem troszkę w filtrze paliwa,nie wiedziałem tylko skąd,teraz już wiem.
wybieram się na urlop do Polski,właśnie samochodem,chciałem zrobić sprzęgło w macierzy bo angielskim mechanikom nie ufam,no ale muszę chyba się udać do nich bo mi fura klęknie,jeszcze raz bardzo dziękuję i pozdrawiam.
viniom
wojtekjanus - 18-05-2010 14:05
Kolego, opiłki w filtrze paliwa to nie od dwumasy...
Tym nie mniej opiłki metalowe w paliwie to powód do dużego zmartwienia. Może tak być, że pompa wysokiego ciśnienia się kończy i opiłki z pompy poprzez powrót paliwa i zbiornik z powrotem wędrują do pompy, ale osadzają się w filtrze.
Sprawdź dokładnie czy to są na pewno opiłki - czyste, metalicznie błyszczące.
Opiłki z dwumasy nie mają z paliwem nic wspólnego, dostają się do rozrusznika i tworzą duże upływności prądowe - mogą uniemożliwić w końcu całkowicie odpalenie silnika. Trzeba wyciągać rozrusznik i dokładnie myć - pracochłonna i nieprzyjemna robota. Dobre warsztaty mają płuczki ultradźwiękowe do tego celu - rozrusznik po myciu wygląda jak nowy...
viniom - 18-05-2010 15:46
Witam,proszę kolego WojtekJanus,nie dobijaj (żartuje oczywiście),wcześniej miałem fokę w dieslu z 2002 i nic się nie działo,podstawowe materiały jak filtry,olej itp.,no ale zachciało mi się czegoś nowszego,cholera moja obecna foka we wrześniu skończy 4 lata.Przy zakupie dostałem pełną specyfikacje serwisową,samochód był serwisowany w fordzie,ostatni przegląd miał w listopadzie 2009.
W zeszłą sobotę zmieniłem olej w silniku,filtr powietrza,paliwa i pyłkowy,(ten ostatni niech szlag trafi,podejście straaszne),filtr paliwa był czarny jak święta ziemia,na dnie obudowy znalazłem parę,dosłownie 3,4 opiłki ale chyba takie jak opisałeś,lśniące.Sprawdzę jeszcze raz ten filtr ale dopiero w sobotę.Sprzęgło będę miał robione jutro,cały komplet(dla informacji koszt
części plus robocizna - 590 fuli) Mam cichą nadzieję że w sobotę nie znajdę nic w filtrze paliwa,dam znać co i jak.Bardzo dziękuję koledze za poświęcony mi czas,pozdrawiam