Szapranie,Obroty,Kopcenie i ... "wkurzenie":P
Venrom - 10-03-2010 19:31
Szapranie,Obroty,Kopcenie i ... "wkurzenie":P
Witam,
Wszystkie posty wydają mi się podobne, ale jest zbyt wiele opcji, aby uściślić i wyznaczyć podobno „częstą usterkę” w mondeo II z silnikiem 1.8TD (rocznik 99). Kupiłem auto w Niemczech, w marcu zeszłego roku, jest w stanie naprawdę bardzo dobrym, aktualny przebieg to 220.000. Chodzi tutaj o przypadek blokowania się gazu, szarpania i tak jakby „zalewania się”, gdy pojazd stoi…oczywiście z wyłączonym silnikiem. Może przybliżę trochę sytuację i wytłumaczę co się dzieje w punktach:
1. Jadę…a konkretniej stoję w korku… na jałowym, nagle auto zaczyna się bujać (bujania pochodzą od silnika) coraz mocniej i mocniej i gdy tylko dotknę pedał gazu obroty same lecą do końca i z powrotem wytwarzając ogromną chmurę białego dymu.:572:
2. Przyjeżdżam np. do pracy, gdzie jest mało miejsc parkingowych i panuje tam prawo „dżungli”J, gdy stawiam auto na jakimś miejscu parkingowym zauważyłem jedną konkretną zależność, mianowicie: jak postawię go „dziobem” w górę, jest ok. … ale gdy postawię go „dziobem” w dół to mam wrażenie jakby się „zalał”, po odpaleniu go szarpie I obroty lecą same do końca, czasem nawet trzymają się chwilę (1-2 sekundy) i spadają w dół, w takim wypadku spaliny tworzą ogromną chmurę dymu która przysłania całą ulicę, budynki i wszystko, co w okuł auta się znajduje hehe… a do tego wszystkiego, auto kopci jak szalone jeszcze jakiś czas… , jakbym ruszył od razu po tym fakcie (a raz tak było) w lusterku tylnym widać tylko I wyłącznie biały dym zakrywający …tym razem pół ulicy:P :)
3. Nie dzieje się to jak na postoju go lekko przygazuję, gdy trzymam go np. na 1600 obrotów cały czas, to nie ważne jak długo bym stał, będzie wszystko wporządku. :lol:
Panowie, może i Panie… ja nie wiem, przeczytałem tu naprawdę dużo postów, ale nigdy w nich nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi w stosunku co do objawów. Może ktoś miał ten problem I go usunął? Nie chce zostać oszukany przez jakiegoś mechanika bądź „pompiarza” na parę stówek, chce żebyście wyrazili swoją opinię i przedstawili parę sugestii najbardziej prawdopodobnego...za przeproszeniem gów*a, które padło :570: :P.
Dzięki i pozdro!
Horhe - 10-03-2010 20:19
100 razy było ale niech będzie i 101
odpowiedź: booster
Wszystkie posty na ten temat znajdziesz na tym forum używając wyszukiwarki. Uprzedzając pytanie gdzie dostać reperaturkę masz linczek do sklepu gdzie możesz kupić wysyłkowo:
http://www.diesel-pol.pl/
dokładnie ten element http://www.diesel-pol.pl/diesel_skle...roducts_id=223
kriss941 - 10-03-2010 20:26
Twoje objawy wskazują na uszkodzone mębrany zaworu Booster .Szybka diagnoza sprawdź czy w gumowym wężyku jest ropa .
Lektura tego artykułu na pewno pomoże .
http://www.mondeoklubpolska.pl/modul...=print&sid=168
Na przyszłość stosuj sie regulaminu forum .
Venrom - 10-03-2010 21:31
Dzięki Panowie, sorry za łamanie "reguł", nastąpi poprawa:>
Venrom - 28-03-2010 14:40
Postanowiłem dołączyć jeszcze jeden problem do tego wątku, posłuchałem się oczywiście Waszych wypowiedzi, wymieniłem sobie membranki i naprawdę jest ogromna poprawa w elastyczności pracy silnika, dynamice. Ponadto kopcenie i zalewanie ustało, a jazda jak w poradniku określił autor "jazda stała się bardziej przewidywalna i przyjemna".
Natomiast zmierzam do jeszcze jednej rzeczy, mianowicie odczułem spadek mocy, na początku dość duży (poprzez wkręcenie trzpienia), natomiast po przetestowaniu paru opcji jego "wykręcenia", gdy doszedłem do prawie maxymalnego jego wysunięcia mocy nadal brakuje w porównaniu do stanu przed zmianą membran.
Pytanie jest następujące: Czy wcześniejsze membrany (wyglądały jak nowiutkie, na początku aż zwątpiłem, że są uszkodzone, ale jak już kupiłem to wymieniłem) poprostu "przelewały" dlatego odczułem staływzrost mocy?
Przykładowe porównanie: Wcześniej, mondeo rozpędzał się do 160km/h dość lekko, przeciągając 4'rty bieg do 3500-3600 obrotów i później 5, a teraz (gdy przetestowałem to wczoraj) stanowi to prędkość, którą osiąga ciężko, rozpędza się ale bardzo wolno, można powiedzieć, że to już maxymalna)
Ponadto, jeżeli rzeczywiście to była wina membran, a ten samochód to aż taki "muł", to ktoś, kto ogarnia temat mógłby podrzucić parę pomysłów na dodanie mu mocy - byłoby znakomicie, bo jeżeli taki stan pozostanie...będę musiał go wymienić.
Dragon12316 - 28-03-2010 15:22
Kolego musisz poświęcić więcej czasu na prawidłową regulacje boostera.Przy dobrej regulacji turbo powinno się za łączyć przy 2200 obrotów.Z tego co piszesz to twoje turbo zbyt póżno się włancza co powoduje brak przyśpieszenia.