szarpanie/drganie przy przyspieszaniu
adamek55 - 20-03-2010 19:44
szarpanie/drganie przy przyspieszaniu
witam
Pojawił się problem w mojej maszynie...
Otóż przy dodawaniu gazu po przekroczeniu 70km/h zaczyna normalnie rzucać całą budą wpada w drgania, jak puszczam pedał gazu wszystko ustępuje...
Byłem na stacji diagnostycznej, diagnosta po przejechaniu ścieżki stwierdził że do wymiany są łączniki stabilizatora i tylne gumy wahacza, wszystko wymieniłem, ustawiona zbieżność, amortyzatory w porządku, zamieniłem koła przód tył chociaż pewny byłem, że to raczej nie koła...
Ma ktoś pomysł co to może być? Proszę o pomoc zanim pojadę do mechanika a on wymieni pół samochodu...
Silnik 1,8TDDi 90KM 2000r.
Pozdrawiam
Dinar - 20-03-2010 19:58
Cytat:
tylne gumy wahacza Ja wymieniłem całe wahacze przednie i przestało,większość uważa że to przeguby wewnętrzne ale moje są dobre dopiero mają 262tyś.Sprawdz jeszcz takie coś.http://ford.sklep.pl/pl,product,3207...zyni,lewa.html
pawello99 - 21-03-2010 08:07
Przez tę poduszkę drżała mi cała buda ale tylko na wolnych obrotach, jak dodawałem gazu to było wszystko ok. Też odczuwam lekkie drgania przy przyśpieszaniu w podobnych prędkościach od 70, tylko zauważyłem że jak mam około 110 to jakby przestawało.
Nie wiem za bardzo od czego zacząć poszukiwania przyczyn. Końcówki drążków wymienione, łączniki stabilizatorów wymienione, zbieżność ustawiona. Można to jakoś zbadać i stwierdzić co nawala? Czy to przeguby? Czy półośka? Czy wahacze?
Dinar - 21-03-2010 09:16
Cytat:
Czy wahacze? Sprawdż wahacze a szczególnie tylną tulejkę naprężając np.łyżką monterską ona lubi się oberwać z tulejki metalowej,na szarpakach nie pokazuje a luz jest.Wtedy podczas przyśpieszania w drgania wpada cały McPerhson.
mariomario84 - 21-03-2010 10:26
kolego zmień mechanika bo ten który cie naciągnął chyba jakiś nie douczony był. kolego ewidentnie wskazuje na to że wewnętrzne przeguby już masz trochę wyeksploatowane ja właśnie jestem po takiej wymianie nie jest to tania sprawa ale kolego mam teraz spokój. jeżeli masz możliwości sprawdzenia lewej półosi(ona jest odpowiedzialna za te całe nieprzyjemne drgania podczas przyspieszania) wo podmień ją na inna,a twój problem zniknie.
Dinar - 21-03-2010 11:34
Cytat:
Można to jakoś zbadać i stwierdzić co nawala? Jeżeli stało to się raptownie np.w ostatnich dniach to przegub nie może się tak szybko wytrzeć.Sprawdż poduszki pod silnikiem.
korek007 - 21-03-2010 12:19
Cytat:
....przy dodawaniu gazu po przekroczeniu 70km/h zaczyna normalnie rzucać całą budą wpada w drgania, jak puszczam pedał gazu wszystko ustępuje... Witam
U mnie (Mk 1, 1,6 benzyna) było dokładnie to samo. Powód - lewy przegub wewnętrzny. Koszty:
- demontaż obu półosi (w celu ustalenia, co jest do wymiany) i ponowny montaż - 160 zł;
- przegub wewnętrzny lewy - 250 zł (w komplecie z krzyżakiem i osłoną) oraz łożysko podpory prawej półosi (miało już luz) - 180 zł plus trochę oleju do skrzyni biegów i dwa uszczelniacze skrzyni (tak przy okazji);
- demontaż półosi, wymiana tego co kupiłem i montaż - 160 zł.
Miałem to robione 7 m-cy temy, na razie jest wszystko ok.
Pozdrawiam.
Przegub-zamiennik. Oryginał kosztuje ok. 700 zł.
pawello99 - 21-03-2010 14:12
Cytat:
kolego zmień mechanika bo ten który cie naciągnął chyba jakiś nie douczony był. kolego ewidentnie wskazuje na to że wewnętrzne przeguby już masz trochę wyeksploatowane ja właśnie jestem po takiej wymianie nie jest to tania sprawa ale kolego mam teraz spokój. jeżeli masz możliwości sprawdzenia lewej półosi(ona jest odpowiedzialna za te całe nieprzyjemne drgania podczas przyspieszania) wo podmień ją na inna,a twój problem zniknie. Kolego ja tamte rzeczy wymieniałem nie z powodu drgań tylko tego że stukało przednie zawieszenie jak cholera! Wymieniłem to w poście po to żeby nikt mi tego nie sugerował że może to a może tamto!
Nie stał to się nagle, od jakiegoś czasu odczuwam te drgania.
Chyba mnie czeka ta sama robota co opisał korek007, ale sprawdzę jeszcze te wahacze!
adamek55 - 23-03-2010 16:12
dziękuję koledzy za odpowiedzi i naprowadzenie na temat
jeszcze mam pytanie mianowicie:
czy te przeguby da się sprawdzić, czy dobre czy złe, jakoś bez demontażu?
Qvadrat - 19-05-2010 18:54
kolego i jak zrobiłeś już auto, jak tak, to napisz co było przyczyną drgań...