Tłusty i czarny silnik podwozie oraz tylna klapa
tofiktychy - 31-08-2009 12:02
Tłusty i czarny silnik podwozie oraz tylna klapa
Witam wszystkich. Jestem posiadaczem MKIII (kombi) z 2003 roku po liftingu silnik 2 litrowy 85kW. Autko kupiłem rok temu.Miało przejechane 140 tyś teraz ma 150 tyś km. Wymieniłem już w tym samochodzie ( myślałem ze to już wszystko) koło dwumasowe wysprzęgliki itd, pompę wspomagania, pompę wody, termostaty i wąż z chłodnicy. Samochodem właśnie wróciłem z Chorwacji. Na szczęście trasę przejechałem bez większych problemów, choć cały czas w strachu, że nie dojadę. Ponieważ po przejechaniu około 400km zauważyłem, że tylnia klapa jest cała czarna i tłusta, okazało się również, że całe podwozie wygląda identycznie. Mokry i tłusty też jest spód silnika. Jechałem dalej przy prędkości około 180 km/h widziałem w tylnym lusterku jasny dym. Dlatego też szybciej nie jechałem. Zaobserwowałem jeszcze, że po wyłączeniu silnika coś syczy pod maską, ale po chwili przestaje. Nie wiem czy już jestem przewrażliwiony czy nie, ale wydaje mi się, że samochód wchodzi szybko na obroty a wskazówka prędkości nie rośnie (ale tego nie jestem pewien). Samochód przed podróżą był podpięty pod komputer mechanik stwierdził że wszystko jest ok. Przeszukałem prawie wszystkie posty nikt takiego przypadku nie miał. Koledzy pomóżcie! Co to może być gdzie szukać usterki?
P.S. Samochód się prowadzi bardzo dobrze, ale utrzymanie jego kosztuje naprawdę bardzo dużo.
marctwain - 31-08-2009 12:40
Witam, tłusty nalot na tylnej klapie miałem jak jechałem też do Chorwacji, ale był to Mercedes Vito, ten nowy z napędem na tył. Zajrzałem pod spód i zobaczyłem, że delikatnie gubi olej z dyfra. Dosłownie po kropelce. Przy dużych prędkościach zarzucało to razem z powietrzem na klapę.
Ale co do mondeo: jeśli cały spód od komory silnika do tyłu jest tłusty to może oznaczać wyciek oleju. Sprawdź czy nie ma wycieku na łączeniu silnika ze skrzynią (po samochodem jeśli masz kanał, to tak trochę po lewej stronie, patrząc w kierunku przodu samochodu.) Mógł "polecieć" uszczelniacz wału. Może uszczelka miski olejowej, pęknięta obudowa filtra ol. . Zobacz jak masz stan oleju i plamy po parkowaniu (jeśli jakieś są). Dym jasny mógł powstać po kontakcie oleju z rurą wydechową. :)
tofiktychy - 31-08-2009 12:48
Stan oleju przed podróżą taki sam jak i po. Po podrózy zaraz wjechałem do garażu na kafelki i zadnych wycieków nie było.:)
marctwain - 31-08-2009 12:56
Jak masz możliwość wjechania na kanał lub najazd to zrób to. Dokładnie trzeba obejrzeć. Ten nalot nie wziął się " z niczego":) Takie to radzenie przez "telefon":). Masz automat czy manual? Może olej w skrzyni? W automacie jest kolo taki jasno czerowny, rubinowy co widać przy wycieku. INtercooler...? Nie wiem:)
tofiktychy - 31-08-2009 13:02
Mam manualną skrzynie biegów. Właśnie tez tak mysle nad INtercoolerem moze jakis przewód ale żeby taki dym biały leciał. Hmmm
kajty - 31-08-2009 14:07
witam, może pękniety przewód między turbo a kolektorem dolotowym?